16.8 C
Chania
Sunday, April 28, 2024

Απατηλό όνειρο η παραγωγή του νέου Pony; -Πού «σκοντάφτει» το πλάνο

Ημερομηνία:

Τις προηγούμενες ημέρες το «τζιπ των φτωχών» ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα. Το θρυλικό ελληνικό Pony και οι πληροφορίες για την επανεκκίνηση του εργοστασίου της Namco για την παραγωγή της νέας έκδοσης έπειτα από αρκετές περιπέτειες, προκάλεσαν ευφορία, αλλά φαίνεται πως το όνειρο «σκοντάφτει» σε δύο σημαντικά ζητήματα: τα χρήματα και την τεχνογνωσία. 

Η επανεκκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας και η παραγωγή του πρώτου Pony απαιτούν τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ για έρευνα, μελέτες παραγωγής και εκμάθηση εξειδικευμένου προσωπικού, σύμφωνα με πηγές από τη Namco SA, τις οποίες επικαλείται η «Καθημερινή». «Αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Ηρθε ο κ. Κεφαλογιάννης στο εργοστάσιο, είδε ένα αυτοκίνητο, αλλά δεν του είπαν ότι αυτή τη στιγμή λείπουν δύο γραμμές παραγωγής μοντάζ», αναφέρουν χαρακτηριστικά άνθρωποι της εταιρείας μιλώντας στην εφημερίδα. 

Οι ίδιοι αναφέρουν ότι το περιβάλλον στην Ελλάδα δεν ευνοεί την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το καθαρό κέρδος μιας τέτοιας επένδυσης δεν ξεπερνά το 3%-6%, ενώ το κεφάλαιο κίνησης που απαιτείται αντιστοιχεί περίπου στο 80% του τζίρου. Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, το σχέδιο είναι η κατασκευή 24 αυτοκινήτων την ημέρα. Εάν η τιμή κυμαίνεται στα 7.000 ευρώ, ο τζίρος φτάνει τα 42 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει κεφάλαιο κίνησης ύψους 34 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί όλα τα εξαρτήματα που δεν μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα θα πρέπει να αγοραστούν από το εξωτερικό. 

Για παράδειγμα, τις μηχανές θα τις προμηθευτούν από τη Volkswagen-Ford. «Στην Ελλάδα δεν έχουμε χυτήρια για μπλοκ κινητήρων, δεν έχουμε το know how για την παραγωγή φρένων. Ολα τα αγοράζουμε απέξω. Και η VW είναι εργοστάσιο συναρμολόγησης ουσιαστικά, αλλά το πιο κρίσιμο κομμάτι, τον κινητήρα και το σασμάν, τα φτιάχνει η ίδια», λένε άνθρωποι της εταιρείας στην «Καθημερινή». Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι για τα 6.000 αυτοκίνητα που σχεδιάζει η Namco να πουλήσει τον χρόνο, θα πρέπει να αγοράσει 2.000-2.500 κινητήρες από πριν.

Σημαντικό εμπόδιο είναι και η έλλειψη τεχνογνωσίας, καθώς το προσωπικό της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη «χρυσή» εποχή της, έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί. Και η εκπαίδευση νέων απαιτεί χρόνο και χρήμα.

Πηγή: iefimerida.gr 

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ρέθυμνο: Κοινή ανακοίνωση φοιτητικών συλλόγων για την εισβολή αστυνομικών σε σπίτι φοιτήτριας

Με κοινή τους ανακοίνωση οι φοιτητικοί συλλόγοι Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας,...

Πορεία στις γειτονιές της Νέας Χώρας ενάντια στην ξενοδοχοποίηση στο Λόφο Καστέλι

Παρέμβαση - πορεία στην γειτονιά της Νέας Χώρας πραγματοποιήθηκε...

Ισπανία: Θα παραδώσει πυραύλους Patriot στην Ουκρανία

Η Ισπανία θα παραδώσει στην Ουκρανία πυραύλους για τα...