Categories: ΕΛΛΑΔΑ

Απατηλό όνειρο η παραγωγή του νέου Pony; -Πού «σκοντάφτει» το πλάνο

Τις προηγούμενες ημέρες το «τζιπ των φτωχών» ήρθε και πάλι στην επικαιρότητα. Το θρυλικό ελληνικό Pony και οι πληροφορίες για την επανεκκίνηση του εργοστασίου της Namco για την παραγωγή της νέας έκδοσης έπειτα από αρκετές περιπέτειες, προκάλεσαν ευφορία, αλλά φαίνεται πως το όνειρο «σκοντάφτει» σε δύο σημαντικά ζητήματα: τα χρήματα και την τεχνογνωσία. 

Η επανεκκίνηση της αυτοκινητοβιομηχανίας και η παραγωγή του πρώτου Pony απαιτούν τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ για έρευνα, μελέτες παραγωγής και εκμάθηση εξειδικευμένου προσωπικού, σύμφωνα με πηγές από τη Namco SA, τις οποίες επικαλείται η «Καθημερινή». «Αυτά τα χρήματα δεν υπάρχουν. Ηρθε ο κ. Κεφαλογιάννης στο εργοστάσιο, είδε ένα αυτοκίνητο, αλλά δεν του είπαν ότι αυτή τη στιγμή λείπουν δύο γραμμές παραγωγής μοντάζ», αναφέρουν χαρακτηριστικά άνθρωποι της εταιρείας μιλώντας στην εφημερίδα. 

Οι ίδιοι αναφέρουν ότι το περιβάλλον στην Ελλάδα δεν ευνοεί την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το καθαρό κέρδος μιας τέτοιας επένδυσης δεν ξεπερνά το 3%-6%, ενώ το κεφάλαιο κίνησης που απαιτείται αντιστοιχεί περίπου στο 80% του τζίρου. Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, το σχέδιο είναι η κατασκευή 24 αυτοκινήτων την ημέρα. Εάν η τιμή κυμαίνεται στα 7.000 ευρώ, ο τζίρος φτάνει τα 42 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει κεφάλαιο κίνησης ύψους 34 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί όλα τα εξαρτήματα που δεν μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα θα πρέπει να αγοραστούν από το εξωτερικό. 

Για παράδειγμα, τις μηχανές θα τις προμηθευτούν από τη Volkswagen-Ford. «Στην Ελλάδα δεν έχουμε χυτήρια για μπλοκ κινητήρων, δεν έχουμε το know how για την παραγωγή φρένων. Ολα τα αγοράζουμε απέξω. Και η VW είναι εργοστάσιο συναρμολόγησης ουσιαστικά, αλλά το πιο κρίσιμο κομμάτι, τον κινητήρα και το σασμάν, τα φτιάχνει η ίδια», λένε άνθρωποι της εταιρείας στην «Καθημερινή». Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι για τα 6.000 αυτοκίνητα που σχεδιάζει η Namco να πουλήσει τον χρόνο, θα πρέπει να αγοράσει 2.000-2.500 κινητήρες από πριν.

Σημαντικό εμπόδιο είναι και η έλλειψη τεχνογνωσίας, καθώς το προσωπικό της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη «χρυσή» εποχή της, έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί. Και η εκπαίδευση νέων απαιτεί χρόνο και χρήμα.

Πηγή: iefimerida.gr 

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Πάπας Φραγκίσκος: Να ερευνηθεί αν στην Γάζα διαπράχθηκε γενοκτονία

“Σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, όσα συμβαίνουν στην Γάζα έχουν χαρακτηριστικά γενοκτονίας. Θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί…

2 hours ago

ΗΠΑ: Έδωσαν άδεια στην Ουκρανία να χρησιμοποιεί αμερικανικά όπλα για να πλήξει τη ρωσική επικράτεια – Ρωσία: «Μπορεί να οδηγήσει σε Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο»

Σοβαρή εξέλιξη στις ΗΠΑ, καθώς η αμερικανική κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν - λίγες μόλις εβδομάδες πριν αποχωρήσει…

2 hours ago

Σάκης Καράγιωργας: Ο θρυλικός πανεπιστημιακός που επί χούντας έβαζε βόμβες – Η συγκλονιστική απολογία του στο στρατοδικείο

Κάθε φορά που πλησιάζει η επέτειος της μεγαλειώδους λαϊκής εξέγερσης του Πολυτεχνείου, εμφανίζονται οι γνωστοί –…

5 hours ago

«Αργυρώ Πολυχρονάκη-Κοκοβλή: Ζωή σαν μυθιστόρημα» – Τη Δευτέρα η η διαδικτυακή συνάντηση στη μνήμη της

Στο πλαίσιο του κύκλου Διαδικτυακές Συναντήσεις που διοργανώνει ο Όμιλος Φίλων του ποιητή Μανόλη Αναγνωστάκη…

5 hours ago

Κινέζοι αεροναυπηγοί επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Κρήτης – Τι είδους συνεργασία προωθείται

Eπίσημη επίσκεψη αντιπροσωπείας του Nanjing University of Aeronautics and Astronautics (NUAA) πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστημίου Κρήτης,…

5 hours ago

Κολυδάς κατά μετεωρολόγων: «Aντί να ζητήσουν συγγνώμη, λαβώνουν την επιστήμη»

Σε ανάρτηση προέβη ο Θοδωρής Κολυδάς, μετεωρολόγος και διευθυντής της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, με αφορμή…

5 hours ago

This website uses cookies.