13.8 C
Chania
Monday, December 15, 2025

Απευθείας πρόσβαση στις κάμερες της τροχαίας ζητούν οι ασφαλιστικές

Ημερομηνία:

Να επιτραπεί η πρόσβαση των ασφαλιστικών εταιρειών στις κάμερες της τροχαίας για τη διερεύνηση ατυχημάτων ζητά μεταξύ άλλων η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος με υπόμνημα προς το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών σχετικά με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που τέθηκε σε διαβούλευση.

Η Ένωση προτείνει συγκεκριμένα: «Αναγνώριση με νομοθετική ρύθμιση της δυνατότητας απευθείας πρόσβασης των αστικώς υπευθύνων για την αποζημίωση τροχαίου ατυχήματος (όπως είναι η ασφαλιστική επιχείρηση) σε κάμερες της τροχαίας που είναι τοποθετημένες στην περιοχή του ατυχήματος, με σκοπό τη διερεύνηση των συνθηκών επέλευσης του ατυχήματος και την επιτάχυνση της διαδικασίας αποζημίωσης των παθόντων».

Με το ίδιο υπόμνημα η Ένωση:

-Εκφράζει επιφυλάξεις για τη νέα ρύθμιση που επιτρέπει υπό προϋποθέσεις τη διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης. «Παρότι είναι κατανοητή η πρόθεση του Υπουργείου να θέσει κανόνες σε μια υφιστάμενη πρακτική, η εν λόγω ρύθμιση προβληματίζει την ασφαλιστική αγορά με το σκεπτικό ότι μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των δικαστικών διενέξεων σχετικά με την υπαιτιότητα», αναφέρει.

-Ζητά να προβλεφθεί στον Κ.Ο.Κ. ότι τα οχήματα που νόμιμα κινούνται σε πεζόδρομο οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα, όταν εισέρχονται σε οδό, ανεξαρτήτως κατεύθυνσης.

-Προτείνει εναρμόνιση των διατάξεων του Κ.Ο.Κ. με τον νέο ορισμό του οχήματος που έχει υποχρέωση ασφάλισης βάσει του νέου ν. 5113/2024 ώστε να αρθεί η ασάφεια που έχει ανακύψει. Σύμφωνα με το νόμο αυτό, τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα με μέγιστο καθαρό βάρος άνω των είκοσι πέντε 25 κιλών και μέγιστη ταχύτητα εκ κατασκευής άνω των δεκατεσσάρων 14 χιλιομέτρων ανά ώρα εντάχθηκαν στον ορισμό των οχημάτων που έχουν υποχρέωση ασφάλισης αστικής ευθύνης, και ως εκ τούτου τα οχήματα αυτά θα πρέπει για να ασφαλισθούν να έχουν καταχωρηθεί και να φέρουν άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας. «Μέσω της επικείμενης αναμόρφωσης του Κ.Ο.Κ., το εν λόγω ζήτημα μπορεί να αποσαφηνιστεί και να ρυθμιστούν οι σχετικές διαδικασίες καταχώρησης των εν λόγω οχημάτων, καθιστώντας ευχερέστερη την ασφάλισή τους», αναφέρει η ΕΑΕΕ.

news247.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ