19.4 C
Chania
Friday, December 5, 2025

Από την αρχή στραβά αρμενίσαμε

Ημερομηνία:

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΜΑΝΟΥΣΟΣ Γ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ

Το νεοελληνικό κράτος σύμφωνα και με τον καθηγητή φιλοσοφίας Στέλιο Ράμφο δομήθηκε αν τον ερμηνεύω σωστά, επί των χωριστών καπετανάτων, και του δικαίου του αίματος.

Τούτο γιατί όντας στην κυριαρχία της Οθωμανικής αυτοκρατορίας δεν πέρασε αναγέννηση και διαφωτισμό. Μην λησμονούμε ότι παιδί του διαφωτισμού και της αστικής μετεξέλιξης, υπήρξε ο φιλελευθερισμός, και η ουτοπία, ο Μαρξισμός, και ο αναρχισμός. Οι νεοέλληνες πάντα κατά τον κ. Στέλιο Ράμφο «δεν γνωρίζουν» άρα¨ {διαφωτισμός} αλλά «πιστεύουν» άρα¨ {Ορθόδοξος Χριστιανισμός». Σύμφωνα λοιπόν με τις απόψεις του κ. καθηγητή, η γέννα του νεοελληνικού κράτους ήταν διαφορετικά δομημένη σε σχέση με τα κράτη της Δυτικής Ευρώπης. Γι`αυτό υπήρξαν από της γεννήσεως του, εμφύλιες έριδες, όπως η δολοφονία Καραϊσκάκη, η φυλάκιση Κολοκοτρώνη , διχασμός μεταξύ νησιωτών και στεριανών , διαιρέσεις και συγκρούσεις μεταξύ στρατιωτικών, {οπλαρχηγών} και πολιτικών.

Οι Έλληνες του νεοελληνικού κρατιδίου, δεν κατανόησαν την έννοια του κατά Ζαν Ζακ Ρουσσώ «κοινωνικού συμβολαίου» το οποίο όλοι οι πολίτες είναι συμβαλλόμενοι για να σχηματίσουν την ανώτερη δύναμη που είναι το κράτος. Για οποίο αναλύει ο Β.Ι. Λένιν στο «Κράτος και επανάσταση» στο οποίο παραθέτει απόσπασμα από το βιβλίο του Φρίντριχ Ένγκελς ¨ «Η καταγωγή της οικογένειας της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους όπου γράφει¨  «το κράτος δεν είναι επίσης «η πραγματικότητα της ηθικής ιδέας, η εικόνα και η πραγματικότητα του λογικού», όπως ισχυρίζεται ο Χέγκελ. Το κράτος είναι προϊόν της κοινωνίας σε ορισμένη βαθμίδα εξέλιξης. Το κράτος είναι η ομολογία ότι η κοινωνία αυτή μπερδεύτηκε σε μια άλυτη αντίφαση, με τον εαυτόν της, διασπάστηκε σε ασυμφιλίωτες αντιθέσεις, που δεν έχει δύναμη να τις εξορκίσει». Βεβαίως όταν ο Ένγκελς έγραφε για το κράτος δεν εννοούσε το καθυστερημένο  και αγροτικό νεοελληνικό κρατίδιο, αλλά τα ισχυρά βιομηχανικά κράτη της Δυτικής και κεντρικής Ευρώπης, Γερμανία,  Γαλλία, Αγγλία .

Το νεοελληνικό κρατίδιο των καπετανάτων, δολοφόνησε τον πρώτο κυβερνήτη του Ι. Καποδίστρια ,ο οποίος έστω και με αυταρχικό τρόπο προσπάθησε να οργανώσει το κράτος πάνω στα Δυτικά πρότυπα. Έτσι το κράτος δομήθηκε στηριζόμενο σένα πελατειακό σύστημα όπου κυριάρχησε η φαυλοκρατία, και η ανευθυνότητα. Ο καθηγητής Στέλιος Ράμφος λέγει σε συνεντεύξεις του, ότι το νεοελληνικό κράτος είναι η προέκταση του κοινωνικού αισθήματος, το οποίο δεν ενδιαφέρεται για τον άλλο αλλά μόνο για το στενότερο και ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον, γι`αυτό γεννάει συγκρούσεις αντί για συναινέσεις . Ενδιαφέρεται επίσης και για την αναπαραγωγή της διοικητικής και οικονομικής ελίτ η οποία κυριαρχεί,προσθέτουμε εμείς.    Γι`αυτό κακοδιοίκησε και έφτασε τα δημόσια οικονομικά στην σημερινή καταβαράθρωση. Και στην πιο δύσκολη οικονομική κρίση που βίωσε ο σύγχρονος Ελληνισμός.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ