Οι μαθητές, παρά του ότι ο Υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος επέμενε ότι η κινητοποίησή τους δε θα έχει διάρκεια, συνεχίζουν. Και η σημερινή πορεία στα Χανιά ήταν η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί από τότε που ξεκίνησαν οι καταλήψεις.
Πολλες εκατοντάδες μαθητών σχολείων των Χανίων γέμισαν την Πλατεία Αγοράς και τους γύρω δρόμους ενώ ο αριθμός των καταλήψεων αυξήθηκε και σύμφωνα με τους μαθητές, σήμερα Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, ημέρα της πορείας, σχεδόν το σύνολο των σχολείων στα Χανιά τελούν υπό κατάληψη.
Συγκεντρώθηκαν, όπως είχε προγραμματιστεί, στις 11.30 το πρωί στην Πλατεία Αγοράς. Και σε αντίθεση με τις πορείες των ενήλικων, τηρήσανε το πρόγραμμά τους με μικρή καθυστέρηση. Λίγο πριν τις 12 οι μαθητές είχαν γεμίσει την Πλατεία Αγορά και τους δρόμους. Τα πανό είχαν απλωθεί και σχημάτισαν ένα τετράγωνο έτσι ώστε όποιος ερχόταν προς τα εκεί να έχει μία άποψη πολλών πανό σχολείων από διαφορετικές γωνίες.
Τα συνθήματα πολλά, δύο όμως επαναλαμβάνονταν σε πιο μεγάλη συχνότητα: Το ένα έλεγε: «Θέλουμε σχολεία δημοκρατικά, και όχι θερμοκηπία για μαθητές φυτά». Ενώ ένα άλλο, εξέφραζε το αίτημα: «Βάλτε πανελλήνιες και στο δημοτικό», δίνοντας έτσι έμφαση στην εξετασοκεντρική παιδεία που λαμβάνουν, που διεισδύει όλο και πιο νωρίς στις ζωές τους.
Μίλησα με τον Χάρη, ένα μαθητή της Β’ Λυκείου, και τον ρώτησα πώς εξηγεί τη σημερινή μεγάλη προσέλευση:
«Σε αντίθεση με τις προηγούμενες φορές, αυτή τη φορά οι μαθητές είχαν δουλέψει από νωρίτερα, έκαναν αφισοκόλληση, η είδηση της πορείας διαδόθηκε και μέσω διαδικτύου και αυτή η ενημέρωση είχε ως αποτέλεσμα τη μεγάλη σημερινή πορεία».
Πολλοί μαθητές που μιλήσαμε θεωρούν ότι ότι το μήνυμά τους έχει περάσει ξεκάθαρα αν και ακόμα δεν έχει αποφασιστεί ποιο θα είναι το μέλλον των κινητοποιήσεων. Γι’ αυτό το λόγο, μετά το τέλος της πορείας θα πραγματοποιούσαν συνέλευση του Ανοικτού Συντονιστικού τους, στο Πάρκο Ειρήνης και Φιίας.
Όμως, πριν φτάσουν εκεί, σταμάτησαν έξω από το Δημαρχείο Χανίων. Εκεί, συναντήθηκαν με τον Δήμαρχο κ. Τάσο Βάμβουκα.
Τ. Βάμβουκας: «Διαχρονική αποτυχία της ελληνικής πολιτείας στα θέματα παιδείας»
«Ο κάθε υπουργός Παιδείας που κάθε τόσο αλλάζει, συνήθως έρχεται να προσθέσει καινούργια προβλήματα δίχως να αντιμετωπίζει ριζοσπαστικά ένα θέμα που αφορά πραγματικά όλη την ελληνική κοινωνία. Είναι λογικό να έχετε αυτό το άγχος.
Έχετε απέναντί σας ένα σύστημα το οποίο έχει αποτύχει στην ουσία. Έχει αποτύχει να σας βοηθήσει να βρείτε την επιστημονική ή τον επαγγελματικό σας δρόμο. Μιλάμε για μία αποτυχία, λοιπόν, διαχρονική της ελληνικής πολιτείας. Ιδιαίτερα αυτούς τους δύσκολους οικονομικούς καιρούς, επιβαρρύνονται οι οικογένειές σας με ένα βάρος που δε μπορούν να το σηκώσουν. Η παιδεία είναι ένα κοινωνικό αγαθό, που πρέπει να απολαμβάνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες.
Το ελληνικό λύκειο ιδιαίτερα πρέπει να μετατραπεί σε εκείνο τον χώρο που θα προετοιμάζει τον μαθητή για το επόμενο στάδιο. Κι εδώ έρχονται οι αλλαγές με τον νόμο για το Νέο Λύκειο και τη «βάση θεμάτων». Δε γνωρίζω το θέμα εις βάθος όμως φαίνεται ότι η συγκεκριμένη διαδικασία προσθέτει επιπλέον προβλήματα».
Ο Δήμαρχος Χανίων ζήτησε τη θέση των μαθητών για τα προβλήματα που τους αφορούν και οι μαθητές ανταποκρίθηκαν.
“Ιδιωτικοποιείται η παιδεία” λένε οι μαθητές
«Με το νέο λύκειο που εφαρμόστηκε πέρισυ ουσιαστικά οι πανελλήνιες επεκτείνονται και πλέον είναι και στην πρώτη και στη δευτέρα και στην τρίτη Λυκείου. Υπάρχει μία διόγκωση της ύλης. Το μόνο που ευνοεί το Νέο Λύκειο είναι η ιδιωτική εκπαίδευση εφόσον οι μαθητές δε μπορούν να ανταποκριθούν στο μέγεθος της ύλης κι έτσι αναγκάζονται να προσφεύγουν στα φροντιστήρια. Σήμερα που δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα και το δημόσιο σχολείο λειτουργεί με λιγότερους καθηγητές, με προβληματικές εγκαταστάσεις, σε πολλές περιπτώσεις δίχως βιβλία και με την ύλη να είναι πολλαπλάσια, ουσιαστικά το σχολείο ιδιωτικοποιείται αφού μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε σε φροντιστήρια μπορούν να ανταπεξέλθουν».
Μια άλλη μαθήτρια πρόσθεσε ότι: «πλέον συνυπολογίζεται ο βαθμός και των τριών τάξεων μαζί με τις πανελλαδικές που δίνουμε. Μην το ξεχνάμε!»
«Επίσης πρέπει να πούμε για τα ΕΠΑΛ, στα οποία έχουν καταργηθεί πάρα πολλές ειδικότητες που τώρα πλέον αυτά τα παιδιά, για να κάνουν αυτές τις σπουδές πρέπει να απευθύνονται σε ΙΕΚ!», είπε ένας άλλος μαθητής.
Παραλογισμός με την τράπεζα θεμάτων
«Για την τράπεζα θεμάτων στις εξετάσεις των τριών τάξεων του λυκείου το 50% των θεμάτων μπαίνουν από τους καθηγητές του κάθε σχολείου και το άλλο 50% μπαίνει από μία γενική τράπεζα θεμάτων η οποία βγάζει μία λίστα με περίπου 500 πιθανά θέματα για κάθε ένα από τα μαθήματα. Αυτό πέρισυ τρεις μόλις ημέρες πριν την εξεταστική! Και σε κάθε σχολείο μπαίνουν τα θέματα μέσω κλήρωσης! Σε κάθε σχολείο είναι διαφορετικά τα θέματα! Άρα άλλα έχουν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας και άλλα μικρότερο!», είπε μία μαθήτρια που συμμετείχε στη σύσκεψη.
Ένω, υπήρξε και αναφορά στην αστυνομική καταστολή των καταλήψεων: «Σε όλη την Ελλάδα πηγαίνουν εισαγγελείς και αστυνομικοί στα σχολεία».
Ποια δέσμευση πήρε ο δήμαρχος Χανίων για την καταστολή στα σχολεία
Εδώ επενέβη ο δήμαρχος Χανίων και είπε τα εξής:
«Οι μαθητές δεν είναι εχθροί μας, είναι τα παιδιά μας. Πρέπει να έχουμε έναν τρόπο και έναν κανόνα συμπεριφοράς. Η υπεύθυνη συμπεριφορά προς τον υπό διαμόρφωση μελλοντικό πολίτη είναι μία πολύ σημαντική διαδικασία η οποία σίγουρα ξεκινάει από την οικογένεια αλλά μεγάλο ρόλο παίζει και η σχολική κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση εμπιστεύομαι τα παιδιά και θα πρέπει και αυτά να καταλάβουνε ότι θα πρέπει να προστατεύουνε τον δημόσιο χώρο, το σχολείο τους. Το σχολείο ανήκει σε όλους και πρέπει να μάθουμε να αγαπάμε και να σεβόμαστε και εμείς οι ίδιοι και να μην επιτρέπουμε βανδαλισμούς. Δε νομίζω ότι η πλειοψηφία των μαθητών έχει τέτοιες τάσεις. Πρέπει λοιπόν να αντιμετωπίζουμε με άλλο τρόπο τέτοια φαινόμενο και όχι με καταστολή και την αστυνομία».
Αναφέρθηκε ξανά το ζήτημα ότι «μέσα σε αυτό το Νέο Λύκειο, τα παιδιά που θέλουν να περάσουν σε σχολές όπως η Αρχιτεκτονική ή κάποιες μεταφραστικές σχολές, θα πρέπει να δώσουν μαθήματα τα οποία δεν τα διδάσκονται μέσα στο σχολείο.
Επομένως, το σχολείο από μόνο του αποδέχεται ότι αυτά τα μαθήματα οι μαθητές πρέπει να τα διδαχθούν από φροντιστήρια. Θα εξεταστούν δηλαδή πανελλαδικά σε μαθήματα που δεν υπάρχουν καν στο χώρο του σχολείου».
Ο Δήμαρχος Χανίων συμφώνησε με τις διαπιστώσεις των μαθητών.
Μία μαθήτρια επανέφερε το θέμα της καταστολής και ζήτησε ξεκάθαρη θέση από τον Δήμαρχο Χανίων.
Ο κ. Βάμβουκας μετά και απ’ αυτή την παρέμβαση, είπε τα εξής: «Εγώ βεβαίως και θα κάνω μία παρέμβαση στις αστυνομικές αρχές της πόλης μας ότι θεωρώ ότι αυτό το θέμα πρέπει να αντιμετωπιστεί με διαφορετικό τρόπο και είμαι στη διάθεση ο ίδιος να έρθω σε κάποιο σχολείο, αν κάποια στιγμή παρουσιαστεί πρόβλημα, και να συνομιλήσω με τους μαθητές για να επιλύσουμε την όποια διαφορά δίχως να χρειαστεί να παρέμβει κάποιος κατασταλτικά. Προστατέψτε όμως κι εσείς με τη συμπεριφορά σας, προστατέψτε τον χώρο από τη λάθος συμπεριφορά συμμαθητών σας ώστε να δώσετε και το μήνυμα ότι τον χώρο του σχολείου τον ελέγχεται εσείς»
Γιατί κατέβηκαν τα στόρια στο δημαρχείο
Να σημειώσουμε ότι όπως μας διευκρίνησε ο Δήμαρχος Χανίων η απόφαση για το κατέβασμα στα στόρια του Δημαρχείο όταν κατέφθανε η πορεία των μαθητών δεν ήταν δική. Η απόφαση λήφθηκε από την αστυνομία «για λόγους ασφαλείας». Όμως, όπως μας είπε, μόλις αντιλήφθηκε τι συνέβαινε αμέσως έδωσε διαταγή να ανεβάσουν τα στόρια και να καλωσορίσουν τους μαθητές.
Για την πιθανή έκδοση εγγράφου υπέρ των αιτημάτων των μαθητών
Επίσης, μας επανέλαβε, ότι εφόσον παραστεί ανάγκη, θα παρέμβει ακόμα και στον Διευθυντή της Αστυνομίας ώστε να μην δούμε εισβολή αστυνομικών δυνάμεων στα σχολεία των Χανίων ενώ επισήμανε ότι είναι μέσα στις σκέψεις του Δημοτικού Συμβουλίου η έκδοση σχετικού εγγράφου υπέρ αιτημάτων των μαθητών το οποίο εφόσον εκδοθεί, θα αποσταλλεί και στο Υπουργείο Παιδείας.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι η πορεία μετά το Δημαρχείο Χανίων κατευθύνθηκε προς την Αντιπεριφέρεια Χανίων για να ολοκληρωθεί στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.
Οι μαθητές μετά κατευθύνθηκαν προς το Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας όπου και προχωρήσανε σε Ανοικτό Συντονιστικό για να αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους.
Και μία λεπτομέρεια χαρακτηριστική του ήθους των μαθητών. Όταν από παρκαρισμένο αμάξι, διαπίστωσαν ότι ήθελαν να βγει άνθρωπος ο οποίος ήταν τραυματίας, δόθηκε εντολή και η πορεία σταμάτησε και κάποιοι μαθητές προσφέρθηκαν να βοηθήσουν. Η πορεία δεν ξεκίνησε έως ότου ο άνθρωπος είχε περάσει τον δρόμο προς το αντίθετο πεζοδρόμιο.
Μαρτυρικές ώρες ζει η Μεσαρά λόγω της δραματικής έλλειψης νερού, που μέρα με τη μέρα επιδεινώνεται και πλέον είναι διάχυτη…
"Είμαι αδικημένος, είμαι αθώος" επανέλαβε ο 73χρονος ιερέας στην υπόθεση - θρίλερ με την εξαφάνιση της ηλικιωμένης γυναίκας στον Αλικιανό Χανίων…
«Όταν υπάρχει θέληση για ζωή, όλοι έχουν δικαίωμα στη ζωή!» Αυτό το μήνυμα έστειλαν κρατούμενοι…
Σε πεντάστερη μονάδα μετατρέπεται το "Atlantica Ocean Beach Resort", πρώην "Louis Creta Princess", στο Μάλεμε…
Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, συμμετείχε στο συνέδριο του ΟΟΣΑ για το…
Σε έντονο ύφος καταγγέλλουν την κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα για τις πολιτικές που ακολουθούνται…
This website uses cookies.