9.8 C
Chania
Saturday, December 28, 2024

«Βάλτε πλάτη» λέει η κυβέρνηση στους ακτοπλόους κατόπιν εορτής αλλά αυτοί απαντούν: «Δεν υπάρχουν υπερκέρδη»

Ημερομηνία:

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να υπάρξει μια προσπάθεια «πειθούς» στους ακτοπλόους να ρίξουν τις τιμές των εισιτηρίων κι ενώ οι περισσότεροι ταξιδιώτες έχουν ήδη πληρώσει τα εισιτήριά τους μέχρι τον Αύγουστο.

Έτσι, εγείρονται ερωτήματα κατά πόσον μία ενδεχόμενη μείωσή τους, θα «φανεί» στην τσέπη των επιβατών, με την κυβέρνηση να τρέχει πίσω από τις εξελίξεις και να επαφίεται στη… μεγαλοψυχία των ακτοπλόων για τη μείωση των τιμών και θα πρέπει να περιμένει μέχρι την Πέμπτη για τις προτάσεις τους.

Στη σύσκεψη, σύμφωνα με πληροφορίες, κυβερνητικοί παράγοντες έκαναν λόγο για «καλή και ειλικρινή συζήτηση» με τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Στη σύσκεψη στο Μαξίμου την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Άκης Σκέρτσος, ενώ τους ακτοπλόους ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρος Πασχάλης.

Κατά τη σύσκεψη, παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί. Τα κυβερνητικά στελέχη, σύμφωνα με πηγές από το Μαξίμου, σεβόμενα την επιχειρηματική αυτονομία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς ζήτησαν οι ακτοπλόοι να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού» λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας.

Από κυβερνητικής πλευράς, ετέθη το ζήτημα ότι παρά την σημαντική υποχώρηση στις τιμές των καυσίμων, η υποχώρηση αυτή δεν έχει αποτυπωθεί αντιστοίχως στις τιμές των εισιτηρίων.

Κυβερνητικές πηγές θεωρούν πως υπάρχει περιθώριο μείωσης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ακόμα και κατά 30%, με τους ακτοπλόους να διαρρέουν ότι δεν τίθεται θέμα για οριζόντιες ή καθολικές μειώσεις στα εισιτήρια αλλά μόνο για προσφορές.

Οι ακτοπλόοι επιφυλάχθηκαν να καταθέσουν μέσα στην εβδομάδα τις προτάσεις τους σχετικά με τις τιμές των εισιτηρίων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, υποσχέθηκαν να επανέλθουν με συγκεκριμένες προτάσεις για πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης.

Ειχέ προηγηθεί η πολυδιαφημισμένη πρωινή σύσκεψη επί του θέματος στο Μαξίμου, η οποία ολοκληρώθηκε χωρίς αποτέλεσμα, ενώ πληροφορίες έκαναν λόγο για κυβερνητικούς παράγοντες που θα προσπαθούσαν να πάρουν με το… καλό τις εταιρείες ζητώντας τους να δώσουν πακέτα προσφορών!

Προσδοκούν δηλαδή σε μία αναίμακτη «συμφωνία κυρίων» με τους πλοιοκτήτες, ενώ παράλληλα θα γίνει προσπάθεια να «μαζευτεί» το θέμα και να υποβαθμιστεί επικοινωνιακά.

Επί της ουσίας και λίγες μόνο μέρες μετά τις δηλώσεις και τις υποσχέσεις, η κυβέρνηση αναγκάστηκε σε ηχηρή ομολογία ότι δεν μπορεί να παρέμβει στην αγορά και θα αναζητήσει άλλους τρόπους εξομάλυνσης του ζητήματος.

Η πρωινή συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσε και ο Μάριος Ηλιόπουλος.

«Δεν υπάρχουν υπερκέρδη» λένε οι ακτοπλόοι

Οι όποιες ανακοινώσεις για το θέμα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα γίνονταν μετά την απογευματινή συνάντηση με τους ακτοπλόους, ωστόσο οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι η κυβέρνηση κρατάει πολύ μικρό καλάθι, καθώς δεν έχει ούτε τα εργαλεία, ούτε και τα νομικά μέσα για να υποχρεώσει τον κλάδο να «κατεβάσει» τις τιμές.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κλάδος των ακτοπλόων ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν υπερκέρδη, τα οποία θα μπορούσαν να φορολογηθούν, όπως έγινε με τις εταιρείες ενέργειας, και από τα ποσά που θα συγκεντρωθούν να υπάρξει μια κάποια επιδότηση στις τιμές των εισιτηρίων, ενώ φέρεται να θέτει και ζήτημα δημιουργίας… επιβατών δύο ταχυτήτων (αυτών που θα επιδοτούνται και των υπολοίπων).

Αίσθηση προκάλεσε μάλιστα, η παρέμβαση του ιδιοκτήτη της Golden Star Ferries Γιώργος Στεφάνου, στο Πρώτο Πρόγραμμα, ο οποίος παρουσίασε τον ίδιο και το σύνολο των ακτοπλόων ως καλοπροαίρετους «χομπίστες».

Επιδοτήσεις από το κράτος θέλουν οι ακτοπλόοι

Οι ακτοπλόοι θέλουν σύμφωνα με τον ίδιο, το κράτος «να μπορεί να επιδοτεί όλες τις γραμμές για να έχουμε μειωμένα εισιτήρια. Να μηδενιστεί ο ΦΠΑ, να μην έχει ΦΠΑ ο επιβάτης να πληρώνει. Εφόσον λοιπόν πει το κράτος, ναι άμεσα εγώ καταργώ τον ΦΠΑ, θα πέσουν οι τιμές τόσο όσο είναι ο ΦΠΑ. Να επιδοτήσει τουλάχιστον κατά το ήμισυ, τα καύσιμα κάθε πλοίου, θα είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι».

«Δεν υπάρχει μία ακτοπλοϊκή εταιρεία που δεν είναι χρεωμένη και η ακτοπλοΐα εκτελείται βασικά με ιδιωτικές πρωτοβουλίες λόγω κάποιων χόμπι», όπως υποστήριξε, «το κάνουμε από χόμπι προσωπικά εμείς… είναι έτσι φτιαγμένο γενικά όλο το σύστημα, με τον ΦΠΑ και όλα τα έξοδα τα οποία έχει η ναυτιλιακή εταιρία της ακτοπλοΐας ούτως ώστε να μην έχει κέρδη και δεν υπάρχει κέρδος από καμία».

Σχετικά με τα απλησίαστα εισιτήρια, είπε ότι «θα πρέπει να γνωρίζουν άπαντες ότι όταν σε υποχρεώνουν τα σωματεία, τα ναυτεργατικά και το κράτος γενικότερα να έχεις 52 άτομα πλήρωμα, τη στιγμή που στην Ευρώπη χρησιμοποιούν 22 άτομα πλήρωμα, δηλαδή ακριβώς το μισό και κάθε χρόνο ζητάνε αυξήσεις στα πολύ καλά μισθολόγια των ναυτικών της ακτοπλοΐας, δεν μας υποχρεώνει λοιπόν το κράτος να ανεβάσουμε τις τιμές στα εισιτήρια για να μπορέσουμε να καλύψουμε τους μισθούς;».

Απαντώντας σε ερώτημα γιατί φέτος που οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς έχουν κάνει βουτιά σχεδόν 40% αυτό δεν φτάνει στις τιμές των εισιτηρίων, είπε πως πέρυσι οι τιμές θα έπρεπε να έχουν διπλάσια αύξηση και επανέλαβε τα περί τεράστιων ζημιών στην ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Στέργιος Καλπάκης: Η κυβέρνηση δεν έχει πολιτική βούληση να παρέμβει δραστικά

Ανακοίνωση για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τις προσπάθειες της κυβέρνησης να βρει συμβιβαστική λύση με τους ακτοπλόους σε νέα σύσκεψη, καθώς τα περιθώρια παρέμβασης είναι ελάχιστα, εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο νέος εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος, Στέργιος Καλπάκης.

«Βρισκόμαστε ήδη στην καρδιά του καλοκαιριού και μόλις τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ θυμήθηκε να ασχοληθεί με τις απαγορευτικές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Και πάλι, όμως, η κυβέρνηση δηλώνει “ενοχλημένη” και κάνει παραινέσεις, χωρίς να δείχνει την πολιτική βούληση να παρέμβει δραστικά και με σχέδιο. Καθώς την ώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει 45%, οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα ύψη.

Ελπίζουμε τουλάχιστον, μετά την συνάντηση με τους ακτοπλόους, να μην μας πουν τα κυβερνητικά στελέχη ότι “αντάλλαζαν μπινελίκια” όπως με τους τραπεζίτες…», καταλήγει.

Μάντζος: Η κυβέρνηση αγνόησε τις προτάσεις μας για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Τις εκτός ελέγχου τιμές στα ακτοπολοϊκά εισιτήρια που αποκλείουν πολλές οικογένειες από την πιθανότητα ξεκούρασης σε ένα νησί σχολίασε το πρωί και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος.

Συγκεκριμένα, σχολιάζοντας τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ο Δημήτρης Μάντζος μίλησε για ένα ισχύον μοτίβο όπου «οι τιμές στην ενέργεια υποχωρούν σταθερά, ο γενικός πληθωρισμός υποχωρεί σταθερά, αλλά βλέπουμε ορισμένα κρίσιμα κοινωνικά μεγέθη να παραμένουν υψηλά. Για παράδειγμα, οι τιμές στο ράφι σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα παραμένουν πολύ ψηλά, διευρύνονται. Αντίστοιχα και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Όταν μειώνεται το κόστος στην ενέργεια και δεν μειώνονται ισόποσα ή ανάλογα οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια πρόκειται για μια στρέβλωση».

Κατηγόρησε, ως εκ τούτου, την Κυβέρνηση για «απρονοησία, αφού δεν το είδε αυτό να έρχεται και δεν το πρόλαβε» και για «αδυναμία ελέγχων στην αγορά. Είναι η πολλοστή φορά που βλέπουμε μία σύσκεψη με εντολή Μητσοτάκη για ένα ζήτημα το οποίο θα έπρεπε να έχει προληφθεί».

Υπενθύμισε, παράλληλα, ότι «εμείς ως Κοινοβουλευτική Ομάδα ήδη από τον Ιούλιο του 2022 έχουμε κατάθεση δέσμη προτάσεων για αυτό το ζήτημα στη Βουλή και το έχουμε αναδείξει στις ακριβείς του σοβαρές διαστάσεις. Από το 2022 έως και σήμερα το ίδιο πρόβλημα παραμένει και εντείνεται. Εμείς είχαμε μιλήσει για την επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά, για μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών όσο διαρκεί αυτή η κρίση, για ομοιόμορφο και ελεγχόμενο καθορισμό των λιμενικών τελών. Κώφευσε η κυβέρνηση, έκανε και τότε και σήμερα τον Πόντιο Πιλάτο με αποτέλεσμα σήμερα πολλές οικογένειες να μη γνωρίζουν πώς θα μπορέσουν να μεταβούν στον τόπο των διακοπών τους -όσοι καταφέρουν να πάνε διακοπές».

topontiki.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

O «πατέρας» της ΑΙ προειδοποιεί: «Μπορεί να καταστρέψει την ανθρωπότητα τα επόμενα 30 χρόνια»

Ο Βρετανοκαναδός επιστήμονας υπολογιστών, συχνά αναφερόμενος ως «πατέρας» της τεχνητής...

Τραγωδία στον ΒΟΑΚ: Ένας νεκρός σε τροχαίο στο Σφακάκι Ρεθύμνου

Ακόμα μία ανθρώπινη ζωή χάθηκε στους δρόμους της Κρήτης,...

Κάλαντα αλληλεγγύης για τη στήριξη οικογενειών στα Χανιά

Το Σωματείο Επισιτισμού Νομού Χανίων, σε συνεργασία με τον...