12.8 C
Chania
Sunday, December 29, 2024

Βαρουφάκης: Είστε μια λαίλαπα – H ΔΑΠ μεγάλη πληγή των ΑΕΙ

Ημερομηνία:

«Δεν υπάρχει δικτάτορας ο οποίος να μην επικαλείται την ελευθερία την ώρα που την ποδοπατά. Έτσι κι εσείς. Κόπτεστε δημοσίως για την ακαδημαϊκή ελευθερία την ώρα που λειτουργείτε ως πεπεισμένοι εχθροί της όχι μόνο ως ιδέα αλλά και επί του πρακτέου. Αν σας ενδιέφερε το αυτοδιοίκητο Πανεπιστήμιο, η ακαδημαϊκή ελευθερία, δεν θα παρουσιάζατε τους πανεπιστημιακούς ως αδύναμα ανθρωπάκια που χρειάζονται αστυνομικούς έξω από τα γραφεία τους για να νιώσουν ισχυροί» τόνισε κατά την ομιλία του στη Βουλή για το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάνης Βρουφάκης, που έκανε και ειδική αναφορά στη ΔΑΠ, λέγοντας: «Αν όντως ενδιαφερόσασταν για αυτό, το πρώτο που θα κάνατε θα ήταν να καταργήσετε την μεγάλη πληγή των ΑΕΙ, την Αριστεία της Κομματικής Αναρρίχησης, τη ΔΑΠ». Επιτέθηκε επίσης στα μέλη της κυβέρνησης, χαρακτηρίζοντάς τους «αεριτζήδες των κολεγίων».

«Εδώ είναι η ουσία. Εδώ αποκαλύπτεστε. Είστε κρατιστές που δεν μπορείτε να κρύψετε την απέχθειά σας σ’ ένα πανεπιστήμιο δημόσιο αλλά μη ελεγχόμενο από το κράτος – το αστυνομικό σας κράτος. Η ιδέα της ακαδημαϊκής ελευθερίας σας φοβίζει. Και σωστά καθώς ελεύθερα σκεπτόμενες νέες, ελεύθερα σκεπτόμενοι νέοι είναι σίγουρο ότι θα σας δουν για αυτό που είστε: Απολειφάδια της ΕΡΕ με φτιασιδώματα εισαγωγής από την McKinsey, με λίγο Νταβός για γαρνιτούρα. Λέτε ότι ενδιαφέρεστε για τους φοιτητές που θέλουν να μάθουν. Λέτε πως πασχίζετε να τους προστατέψετε από την ανομία, την βία και την αυθαιρεσία που ζουν καθημερινά στις σχολές στο έλεος των κομματικών παρατάξεων» τόνισε επίσης ο γραμματέας του ΜέΡΑ25 και συνέχισε με έντονη επίθεση στην παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, τη ΔΑΠ:

«Αν όντως ενδιαφερόσασταν για αυτό, το πρώτο που θα κάνατε θα ήταν να καταργήσετε την μεγάλη πληγή των ΑΕΙ, την Αριστεία της Κομματικής Αναρρίχησης, την ΔΑΠ η οποία καθημερινά συναλλάσσεται με επίορκους καθηγητές, με τους οποίους μάλιστα δημιουργούν κυκλώματα διασπάθισης ευρωπαϊκών προγραμμάτων από τα οποία αμείβουν τον κομματικό σας στρατό, προσφέρουν υπηρεσίες αντιγραφής σε φοιτητές, στήνουν τραπεζάκια έξω από τις αίθουσες διδασκαλίας με γκέτο μπλάστερς που παίζουν σκυλάδικα στην διαπασών όταν μάθημα στην διπλανή αίθουσα πασχίζει να κάνει μάθημα  καθηγήτρια ή καθηγητής που δεν τους έκανε τα χατίρια, δεν πέρασε τους δικούς τους, δεν έκανε τα στραβά μάτια κατά την διάρκεια επιτήρησης στις εξετάσεις.

Θα μου πείτε: Μόνο η ΔΑΠ τα κάνει αυτά; Ως επί το πλείστον, ναι. Κι άλλες παρατάξεις βέβαια καταστρατηγούν την ακαδημαϊκή ελευθερία στις Σχολές. Θεωρώ τεράστια τιμή μου ότι από τότε που ήρθα στο ελληνικό πανεπιστήμιο μπήκα στο στόχαστρο πρώτα της ΠΑΣΠ, αμέσως μετά της ΔΑΠ και σε συνέχεια και άλλων παρατάξεων που δεν γούσταραν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσα εναντίον του πανεπιστημιακού παρακράτους τους. Όμως σε εσάς απευθύνομαι. Εσείς είστε κυβέρνηση, όχι το ΚΚΕ. Εσείς τροφοδοτείστε από την παράταξη που αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά του πανεπιστημιακού παρακράτους. Εσείς κ. Κεραμέως επιλέγετε, αντί να καταργήσετε το πανεπιστημιακό παρακράτος της ΔΑΠ, να προσθέσετε σε αυτό το αστυνομικό κράτος του κ. Χρυσοχοΐδη.»

«Ξέρουμε πως θα καταλήξει αυτό: Στην καλύτερη περίπτωση, η Πανεπιστημιακή Αστυνομία θα κάνει τα στραβά μάτια. Πιο πιθανόν, όπως στην Πλατεία Αγίου Παντελεήμωνος όπου αστυνομικοί και Χρυσαυγίτες επιχειρούσαν μαζί, η Πανεπιστημιακή Αστυνομία μαζί με ΔΑΠίτες θα εκκαθαρίζουν τις Σχολές από όσους αντιστέκονται στο υπάρχον πανεπιστημιακό παρακράτος» πρόσθεσε ο Βαρουφάκης.

Τόνισε επίσης ότι «εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση εναντίον των εκπαιδευτικών θυμίζει τον Αμερικανό στρατηγό στο Βιετνάμ που, για να δικαιολογήσει τις ναπάλμ με τις οποίες κατέκαψε ένα ολόκληρο χωριό, είχε πει: Έπρεπε να το καταστρέψουμε για να το σώσουμε από τον κομμουνισμό. Αυτή είναι η νοοτροπία σας. Έτσι δικαιολογείτε στον εαυτό σας τα Ν/Σ της κυρίας Κεραμέως και του κ. Χρυσοχοΐδη: Καταστρέφουμε την πανεπιστημιακή αυτονομία για να την σώσουμε. Όμως, όπως και με το Βιετναμέζικο χωριό, επί της ουσίας μόνο καταστρέφετε χωρίς να σώζετε το παραμικρό. Είστε μια λαίλαπα. Τίποτα άλλο.»

Σχετικά με τις θέσεις του κόμματός του, ανέφερε ότι «το ΜέΡΑ25 δεν πιστεύει πως το Δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να μεταρρυθμιστεί από κάποια πεφωτισμένη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Απορρίπτουμε την πρακτική κάθε Υπουργού Παιδείας να «ρίχνει» και μία «μεταρρύθμιση» που φέρει το όνομά της/του. Τίποτα καλό δεν θα γίνει από τα πάνω προς τα κάτω στα πανεπιστήμιά μας. Δεν είναι δουλειά της κυβέρνησης η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Δουλειά της είναι η επαρκής χρηματοδότηση, η προστασία του Δημόσιου Πανεπιστημίου από τα ιδιωτικά αρπακτικά και, βέβαια, η δημιουργία θεσμών που επιτρέπουν στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών, να αυτό-μεταρρυθμιστεί. Για αυτό το ΜέΡΑ25 προτείνει την θεσμοθέτηση μόνιμου Διαβουλευτικού Συμβούλιου για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση που να αποτελείται κατά 1/3 από κληρωτούς πανεπιστημιακούς, 1/3 από κληρωτούς πολίτες (όπως οι ένορκοι) και κατά 1/3 από ειδικούς πουν προτείνουν τα κοινοβουλευτικά κόμματα.»

Τάχθηκε ξανά υπέρ μίας «Υπηρεσία Περιφρούρησης Πανεπιστημιακού Ασύλου» θυμίζοντας ότι στη συζήτηση για το άσυλο «λέγμαε ότι η μόνη εναλλακτική στην πρότασή μας ήταν μόνιμη παρουσία της αστυνομίας, αστυνομικά τμήματα, στις σχολές – κάτι που ο δικός σας κ. Χρυσοχοΐδης είχε απορρίψει λέγοντας ότι η αστυνομία δεν έχει θέση στα πανεπιστήμια»

Σχετικά με το ανώτατο όριο σπουδών:

«Οι σημερινοί φοιτητές είναι παιδιά που μεγάλωσαν και μεγαλώνουν εν μέσω Χρεοδουλοπαροικίας μέσα στην κρίση της μνημονιακής Ελλάδας και που τώρα υπόκεινται στην απολύτως πλημμελή τηλε-εκπαίδευση λόγω πανδημίας. Σπουδάζουν σε υποχρηματοδοτούμενα ΑΕΙ με κενες οργανικές θέσεις διδασκαλίας. Σε μία παιδεία χωρίς πόρους, όπου η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησε κι άλλες 2 κατηγορίες διδασκόντων ΕΣΠΑτζήδες & καθηγητές από τη δευτεροβάθμια.Και έρχεστε τώρα να τους κάνετε μάθημα περί ατομικής ευθύνης.Με τις ομάδες φοιτητών στα όρια του κοινωνικού αποκλεισμού, τι θα; γίνει;Με παιδιά που δεν έρχονται να δώσουν μάθημα διότι δεν έχουν τα χρήματα για το ΚΤΕΛ;Με φοιτητές που εργάζονται, συνήθως ως αδήλωτοι, και οι οποίοι σε πολλά τμήματα ξεπερνούν το 70% των εγγεγραμμένων; Το ν+2 που παρουσιάζετε σαν πανάκεια το μόνο που θα κάνει είναι να αναγκάσει τους καλούς δάσκαλους που πονάνε για τα αβοήθητα παιδιά να τα περνάνε με τάλητο ώστε να μην φέρουν στην συνείδησή τους. Παράλληλα, το ν+2 θα δώσει απαράδεκτα μεγάλη εξουσία σε επίορκους καθηγητές που θα το χρησιμοποιούν για να εκβιάζουν φοιτητές – για να μην πω, και ξέρετε τι εννοώ, φοιτήτριες.»

Ενώ σχετικά με τη βάση εισαγωγής, τόνισε: «Έρχομαι τώρα στην βάση: (Α) Βάση μετακινούμενη με την συνολική κατανομή, που αντανακλά την σχετική δυσκολία των θεμάτων ή τις αστοχίες των δασκάλων. (Β) Ελάχιστες γνώσεις. Μία ενδιαφέρουσα συζήτηση που όμως δεν μπορεί να γίνει με μια κυβέρνηση που μέσα στη νύχτα εξομοίωσε τα πτυχία των κολλεγίων με των ΑΕΙ. Θέλετε να μας πείσετε ότι έχετε ειλικρινή πρόθεση; Ότι δεν χρησιμοποιείτε τη βάση για να στέλνετε πελάτες στα κολλέγια; Τότε κάντε το αυτονόητο: Περάστε νόμο που απαγορεύει την εγγραφή σε κολλέγια νέων που δεν έχουν πιάσει τις βάσεις στις πανελλαδικές. Όσο εξισώνετε τα πτυχία των κολλεγίων με των ΑΕΙ και βάζετε ελάχιστη βάση το 10 για εισαγωγή στα ΑΕΙ αλλά όχι στα κολλέγια επιβεβαιώνετε την πικρή αλήθεια: Είστε αεριτζήδες των κολεγίων.»

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ