Σε δεινή κατάσταση όντας οι αεροπορικές εταιρείες ζητούν «γονυπετείς» τη βοήθεια των επιβατών, τους οποίους καλούν να δεχθούν πιστωτικά κουπόνια, αντί να ζητούν επιστροφή χρημάτων για τις ακυρωθείσες πτήσεις στη διάρκεια της πανδημίας, όπως δήλωσε χθες ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ενωσης Αερομεταφορών (IATA) Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ. «Ζητούμε τη βοήθεια των επιβατών, είναι αλήθεια, και τη ζητούμε γονυπετείς», είπε συγκεκριμένα. Αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες λαμβάνουν βοήθεια από διάφορες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, μεταξύ των οποίων και η γαλλική, αποζημιώνουν τους πελάτες τους για τις ακυρωθείσες πτήσεις μόνο «με τη μορφή των κουπονιών».
Παράλληλα, υπόσχονται, όπως αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το ΑΠΕ, αποζημίωση σε μετρητά, εφόσον οι καταναλωτές το απαιτούν, αλλά έπειτα από τουλάχιστον εννέα μήνες, ώστε να προφυλάξουν τα οικονομικά τους, που έχουν πληγεί από την κρίση. Οι ευρωπαϊκοί κανόνες δίνουν ωστόσο στους επιβάτες το δικαίωμα να απαιτούν να γίνεται η επιστροφή των χρημάτων τους εντός δεκαπέντε ημερών.
Επίσης, οι Βρυξέλλες ξεκίνησαν στις αρχές Ιουλίου μια διαδικασία επί παραβάσει έναντι δέκα χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μεταξύ των οποίων η Γαλλία, για να υπερασπισθούν το δικαίωμα των ταξιδιωτών να παίρνουν πίσω τα χρήματά τους σε περίπτωση ματαίωσης των ταξιδιών τους εξαιτίας του κορωνοϊού.
«Προσπαθούμε να μας δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη δυνατότητα να δίνουμε κουπόνια, ώστε να καθυστερήσουμε την επιστροφή των χρημάτων», δήλωσε χθες ο κ. Ζινιάκ.
kathimerini.gr