15.8 C
Chania
Monday, December 15, 2025

ΒΟΑΚ: Θέμα χρόνου η εκκίνηση των έργων στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Ημερομηνία:

Θέμα χρόνου είναι πλέον η εκκίνηση των έργων για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο. Οι μελέτες εφαρμογής -οι οποίες είναι εκατοντάδες- προχωρούν και σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο, υπάρχει πλέον η αισιοδοξία ότι τα έργα θα μπορέσουν τμηματικά να ξεκινήσουν μέσα στους επόμενους μήνες.

Στόχος είναι εντός του 2026 να ενεργοποιηθούν όλα τα εργοτάξια κατά μήκος του τμήματος και να λάβουν τον λόγο …οι μπουλντόζες. Για να τρέξει το έργο, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό την στελέχωση των εργοταξίων, ενώ με την λήξη του Πάτρα-Πύργος στο οποίο είχε αναλάβει το τμήμα Γαστούνη-Πύργος, στελεχιακό δυναμικό κατεβαίνει στην Κρήτη.

Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την ολοκλήρωση του άλλου μεγάλου οδικού της έργου για το βόρειο τμήμα του Ε65, Καλαμπάκα-Εγνατία που παραδίδεται το καλοκαίρι, οπότε εκτιμάται ότι αρκετά στελέχη και εργατοτεχνικό προσωπικό θα ενταχθεί στο ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται.

Με την ίδια λογική, στην Κρήτη στέλνονται και δεκάδες μηχανήματα έργου που είναι απαραίτητα αρχικά για τις χωματουργικές εργασίες που είναι το πρώτο βήμα αλλά και μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων καθώς το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο διαθέτει αρκετές νέες σήραγγες.

Πράσινο φως για το Χανιά-Κίσσαμος

Παράλληλα, στη γραμμή εκκίνησης τίθεται και το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Κίσσαμος καθώς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε την περιβαλλοντική μελέτη. Πρόκειται για μια τυπική διαδικασία που όμως για το έργο έχει ουσιαστική σημασία. Να θυμίσουμε πως το συγκεκριμένο τμήμα αποτελεί προαίρεση στην σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Με την έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από το ΥΠΕΝ το τμήμα μήκους 30,4 χλμ πλέον θα ενταχθεί στην σύμβαση παραχώρησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το κυρίως τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο.

Πρόκειται για έργο το οποίο ζητούσε η τοπική κοινωνία και φορείς και έτσι το βλέπουμε να προχωρά. Το κόστος του έργου κυμαίνεται από 200-250 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως ακόμα να έχει κλειδώσει καθώς θα ακολουθήσουν οι οριστικές μελέτες που θα προσδιορίσουν το τελικό του κόστος ανάλογα με το τεχνικό αντικείμενο.

Η σκοπιμότητα υλοποίησης του Κίσσαμος – Χανιά συνδέεται με το γεγονός ότι ο υφιστάμενος δρόμος, ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, εμφανίζει προβλήματα κορεσμού με επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση της κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια, αλλά και σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (αυξημένες αέριες εκπομπές καυσαερίων από τη λειτουργία των οχημάτων με πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα).

Επιπλέον, η κατασκευή και λειτουργία του νέου ΒΟΑΚ θα εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή πρόσβαση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια, τις τουριστικές και βιομηχανικές υποδομές της Κρήτης. Η προβλεπόμενη μέση ταχύτητα είναι 89 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη λύση, η χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου κατά τμήματα είτε συμπίπτει ή κινείται παράλληλα και σε εγγύτητα με τη χάραξη του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, είτε χωροθετείται εκτός του υφιστάμενου ΒΟΑΚ. Συγκεκριμένα, περίπου το 69% του μήκους του νέου οδικού άξονα κατασκευάζεται με ενσωμάτωση του υφιστάμενου ΒΟΑΚ, ενώ το υπόλοιπο 31% χωροθετείται εκτός και ανεξάρτητα αυτού. Αυτό σημαίνει ότι κατά την κατασκευή των έργων θα απαιτηθούν μέτρα αποκατάστασης της κυκλοφορίας στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ.

Ουσιαστικά ο ΒΟΑΚ με αυτό το τμήμα φτάνει σε κόστος τα 2,5 δισ. ευρώ αν συνυπολογίσει κανείς πως το Χανιά-Ηράκλειο είναι περίπου 1,75δισ. ευρώ, το Χανιά-Κίσσαμος έως 250 εκατ. ευρώ, το Χερσόνησος-Νεάπολη 350 εκατ. ευρώ και το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος 180 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα φτάσει τα 219,3 εκατ. ευρώ και συνολικά 243,5 εκατ.ευρώ. Το δημόσιο αντίστοιχα θα συμβάλλει 99 εκατ. ευρώ και συνολικά 693 εκατ. ευρώ. Δανειακά το ύψος με το νέο τμήμα θα αγγίξει τα 1,07 δισ. ευρώ.

news247.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ