Ο Ρικάρντο Ασεβέδο είναι δημόσιος υπάλληλος στη Βραζιλία. Στον ελεύθερο χρόνο του, ασχολείται με το σχεδιασμό και την κατασκευή διαφόρων συσκευών. Στο γκαράζ του είναι παρκαρισμένη μια μηχανή, που κινείται με υδρογόνο που παράγεται από την ηλεκτρόλυση νερού.
Ουσιαστικά ο Ασεβέδο τροποποίησε μια Honda NX 200. Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί μια μπαταρία αυτοκινήτου για να παράγει ηλεκτρισμό και μέσω της ηλεκτρόλυσης, διαχωρίζει το υδρογόνο από τα μόρια νερού.
«Αυτή η συσκευή διαχωρίζει τα μόρια νερού, μετατρέποντάς τα σε οξυγόνο και υδρογόνο. Το υδρογόνο παράγεται σε μεγάλες ποσότητες. Στη συνέχεια χρησιμοποιώ το υδρογόνο για να λειτουργήσω την μοτοσυκλέτα» τόνισε ο εφευρέτης.
Έχουνε περάσει έξι μήνες από τότε που έφτιαξε αυτή τη μηχανή, και συνεχώς βελτιώνει, μέσα από τεστ τη λειτουργία της. Ο Ασεβέδο πιστεύει ότι με αυτή την εφεύρεση μπορούμε να μειώσουμε τη μόλυνση της ατμόσφαιρας, καθώς αντί για μονοξείδιο του άνθρακα βγαίνουν από την εξάτμιση υδρατμοί.
«Αυτή η μοτοσυκλέτα κινείται με υδρογόνο που παράγεται από το νερό και στο τεστ που έκανα, είδα ότι μπορεί να κάνει 500 χλμ με ένα λίτρο νερό» υπογράμμισε ο Ασεβέδο.
Ο Μαρσέλο Άλβες, καθηγητής μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο, θεωρεί καταπληκτική αυτή την εφεύρεση:
«Κάθε νέα συσκευή πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με τον δέοντα σεβασμό. Σέβομαι όλους αυτούς, που από απλό ενδιαφέρον αρχίζουν να ασχολούνται με πράγματα που έχουν στο σπίτι τους και μετά ανακαλύπτουν κάτι νέο που λειτουργεί και φέρνει αποτέλεσμα».
Η έρευνα όσον αφορά τις μηχανές που λειτουργούν με υδρογόνο έχει επεκταθεί τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι λίγες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που σύντομα θα προσφέρουν οχήματα που λειτουργούν με βάση αυτή την αρχή. Είναι μια λύση για την αποτελεσματική μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων:
«Το μόνο που πρέπει να πούμε στο κοινό είναι ότι δεν υπάρχει μαγική συνταγή για να λύσουμε το ενεργειακό πρόβλημα. Αυτό που έχουμε εδώ είναι ένα ηλεκτρικό όχημα. Δεν κινείται με νερό, αλλά με ηλεκτρισμό, χάρις στην μπαταρία. Πρέπει να εξάρουμε τις προσπάθειες όλων αυτών που ασχολούνται στα σπίτια τους με αυτό το πρότζεκτ. Πρέπει να τους προσφέρουμε βοήθεια, ώστε να ολοκληρώσουν το όχημα, έτσι ώστε να αποτελέσει λύση για όποιον είναι πρόθυμος να χρησιμοποιήσει μια τέτοια μηχανή στο μέλλον» εξηγεί ο Μαρσέλο Άλβες.
Για να τεστάρει αυτή την τεχνολογία ο βραζιλιάνος εφευρέτης χρησιμοποίησε διαφορετικά είδη νερού, από αποσταγμένο μέχρι πόσιμο, ως και νερό από τον τοπικό μολυσμένο ποταμό. Το εντυπωσιακό είναι ότι το αποτέλεσμα σε όλες τις περιπτώσεις ήταν το ίδιο:
«Έκανα πείραμα και με το μολυσμένο νερό του ποταμού Τιετέ. Προς έκπληξή μου, το νερό αυτό ήταν το ίδιο αποτελεσματικό με το κανονικό νερό. Τώρα λοιπόν χρησιμοποιώ το νερό του ποταμού ως καύσιμο για τη μηχανή μου».
Το υδρογόνο είναι εν αφθονία στο σύμπαν μας. Παρόλα αυτά το αέριο υδρογόνο είναι σχετικά σπάνιο στην επιφάνεια της Γης, γιατί είναι πολύ ελαφρύ. Γι’ αυτό το συναντάμε ως μέρος ενώσεων, όπως για παράδειγμα το νερό.
Η βασική μέριμνα είναι αυτή τη στιγμή η ενίσχυση της ασφάλειας του καυσίμου, καθώς το υδρογόνο είναι ένα ιδιαίτερο εύφλεκτο αέριο.