ΤΟΠΙΚΑ

Βραχυκύκλωμα σε μοτέρ φορτηγού η αιτία της πυρκαγιάς στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” της ΑΝΕΚ – Αν το πλοίο δεν ήταν καλής κατασκευής ή επαρκώς συντηρημένο θα είχε πεθάνει κόσμος

Ήταν το βράδυ της Τρίτης, 28.08.2018, όταν το πλοίο Ελευθέριος Βενιζέλος ξεκινούσε από τον Πειραιά, με προορισμό τα Χανιά. Περίπου δύο ώρες μετά κι ενώ το πλοίο βρισκόταν κοντά στη νησίδα του Αγ. Γεωργίου, μια φωτιά εκδηλώθηκε στο τρίτο γκαράζ, με αποτέλεσμα να ληφθεί η απόφαση για άμεση επιστροφή στον Πειραιά!

Περίπου δύο εβδομάδες μετά την φωτιά μεσοπέλαγα στο πλοίο “Ελεύθερος Βενιζέλος”, το οποίο, εκτός από το πλήρωμα του μετέφερε 875 επιβάτες, 152 ΙΧ και 80 φορτηγά έρχονται στο φως οι πρώτες πληροφορίες από την έρευνα των ειδικών για τα αίτια της πυρκαγιάς, από την οποία έζησαν εφιαλτικές ώρες οι επιβάτες, μέχρι να μπορέσουν να αποβιβαστούν ασφαλείς στον Πειραιά, όπου επέστρεψε το πλοίο που είχε ξεκινήσει με προορισμό την Κρήτη.

Όπως αναφέρει το “Έθνος της Κυριακής”, η αιτία της φωτιάς στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ήταν ένα βραχυκύκλωμα σε μοτέρ φορτηγού-ψυγείου, που βρισκόταν στο γκαράζ.

Σύμφωνα με πηγές του λιμενικού που επικαλείται η εφημερίδα, προκλήθηκε βραχυκύκλωμα στο μοτέρ και από την υπερθέρμανση πήραν φωτιά τα καλώδια και στη συνέχεια τα σκέπαστρα των οχημάτων που βρίσκονταν στο γκαράζ του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα των ειδικών, μόλις τέσσερα λεπτά χρειάστηκαν να επεκταθεί η φωτιά στο σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην μπορεί να ελεγχθεί.

Όπως σημειώνει η εφημερίδα, πηγές από το Λιμενικό τονίζουν ότι δύο ήταν οι λόγοι που η φωτιά δεν επεκτάθηκε προς τα πάνω, σε καμπίνες και καταστρώματα. Ο πρώτος ήταν η καλή λειτουργία του αυτόματου συστήματος καταιονισμού νερού (σπρίνγκλερ νερού), που δημιούργησε στα γκαράζ, τεχνητή ομίχλη νερού, χωρίς να κινδυνεύσει να πλημμυρίσει το πλοίο. Το σύστημα ενεργοποιήθηκε ένα λεπτό μετά το ξέσπασμα της φωτιάς. Ο δεύτερος λόγος ήταν η πυράντοχες θύρες του πλοίου, οι οποίες έκλεισαν και «στεγανοποίησαν» κομμάτια του πλοίου, προκειμένου να μην επεκταθούν παντού και ανεξέλεγκτες οι φλόγες.

Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρεται πως αν το πλοίο δεν ήταν καλής κατασκευής ή επαρκώς συντηρημένο, η φωτιά θα είχε εξαπλωθεί προς τα πάνω και ίσως βρισκόμασταν αντιμέτωποι με μια πολύνεκρη τραγωδία.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Χανιά: Ξεκινά σήμερα η 7η Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών – Ολόκληρο το πρόγραμμα

Την Παρασκευής 15 Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει η αυλαία της 7ης Πανελλήνια Συνάντηση Μονοπατιών. Η  7η…

49 mins ago

Ο Αιγαίας, ο Θησέας, ο Μίνωας, ο Μινώταυρος ΚΑΙ ‘’ΤΟ ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ’’

Ο Αιγαίας ήταν βασιλεύς των Αθηνών κατά την εποχή που στην Κρήτη κυριαρχούσε ο Μίνωας…

54 mins ago

Ραγδαία επιδείνωση του καιρού με βροχές και καταιγίδες στην Κρήτη

Ραγδαία επιδείνωση του καιρού αναμένεται από την Παρασκευή σε όλη την Κρήτη με ισχυρές βροχές και…

1 hour ago

Πάτωσε η Ελλάδα και στους δείκτες για το βιοτικό επίπεδο μεταξύ όλων των χωρών του ΟΟΣΑ

Η Ελλάδα εμφανίζεται ουραγός όσον αφορά τον δείκτη βιοτικού επιπέδου ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, σύμφωνα…

1 hour ago

Η “λογίστρια” Μαρία κατάφερε να τον εξαπατήσει – Tου άρπαξε 3.900 ευρώ!

Νέα απάτη στήθηκε στο Ηράκλειο, με το πρόσχημα του market pass, και οι επιτήδειοι κατάφεραν…

1 hour ago

Χανιά: Συνελήφθη με 13 δηλητηριασμένα δολώματα – Βρέθηκε νεκρό ένα ζώο

Συνελήφθη την Πέμπτη σε περιοχή του Δήμου Αποκορώνου, άνδρας, ο οποίος είχε γεμίσει την αυλή…

1 hour ago

This website uses cookies.