Mε ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο Βουλευτής Ηρακλείου, κ.Βασίλης Κεγκέρογλου ζητά την εισαγωγή και διδασκαλία του σχολικού εγχειριδίου «Ιστορία της Κρήτης» στα σχολεία του νησιού.
Αναλυτικά το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης έχει ως εξής:
«Η θύμηση όλων μας, ογδόντα ένα (81) χρόνια μετά την Μάχη της Κρήτης, στρέφεται στους Κρήτες αγωνιστές που με απαράμιλλο θάρρος και πάθος αντιστάθηκαν στους εισβολείς και μετέτρεψαν μια χαμένη μάχη, όπως έλεγαν κάποιοι, σε νικηφόρα ηθικά αλλά και ιστορικά.
Ως Πολιτεία έχουμε και ένα επιπλέον καθήκον, που μοιάζει δευτερεύον αλλά είναι υψίστης σημασίας για τη διαμόρφωση της ιστορικής συνείδησης των νέων που είναι η καθιέρωση και η ένταξη της Τοπικής Ιστορίας στο ωρολόγιο κι αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων.
Στην κατεύθυνση αυτή,το εγχειρίδιο «Ιστορία της Κρήτης», που εκδόθηκε με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, έχει γραφεί σύμφωνα με τα όσα επιτάσσουν οι σύγχρονες θεωρίες παιδαγωγικής και διδακτικής και επιχειρεί να ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων του νησιού, ως τοπική ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά.
Μάλιστα, έχει σταλεί από τη Δ/νση Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης του Υπουργείου Παιδείας προς το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στις 26 Μαΐου 2022, το με αριθμ. πρωτοκόλλου Φ.15/60542/ΑΛ/61779/Δ1 διαβιβαστικό έγγραφο, το βιβλίο ‘Ιστορία της Κρήτης (για σχολική χρήση)’ καθώς και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών προκειμένου να λάβει τις απαραίτητες εγκρίσεις.
Ταυτόχρονα με το βιβλίο υποβλήθηκε και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών καθώς και πρόταση για το διδακτικό χρόνο με τη διάθεση ωρών από τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», αφού το εγχειρίδιο « Ιστορία της Κρήτης» μπορεί να ενταχθεί σε αυτά και συγκεκριμένα στο 2ο θεματικό κύκλο (Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά) για τα σχολεία της Κρήτης ως τοπική ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά, όπου προβλέπεται μία ώρα εβδομαδιαίως.
Επειδή το βιβλίο του κ. Μακράκη με την ιστορική γνώση που καταθέτει, την παραστατική εικονογράφηση που ζωντανεύει το παρελθόν και τις πηγές που αποκαλύπτουν τις κρυφές πτυχές των γεγονότων, φέρνει στο προσκήνιο τον άνθρωπο, κάνοντάς τον παράλληλα πρωταγωνιστή στην ιστορία του τόπου του.
Επειδή το αίτημα διδασκαλίας της Ιστορίας της Κρήτης στα σχολεία του νησιού, εκτός από διαχρονικό, είναι και παγκρήτιο, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα αντιδράσεις όλων των Κρητικών, από την ημέρα κυκλοφορίας του βιβλίου.
Ερωτάσθε κα Υπουργέ:
–Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να εισαχθεί και να ενταχθεί στο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας των σχολείων του νησιού της Κρήτης, το σχολικό εγχειρίδιο «Ιστορία της Κρήτης»;