16.8 C
Chania
Sunday, December 14, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ολοκληρώνεται νέο υπερσύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Ημερομηνία:

Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται το νέο διεθνές αεροδρόμιο Ηρακλείου, στο Καστέλλι, στην Κρήτη, ένα έργο που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον χάρτη των αερομεταφορών στην Κρήτη και που προκειται να εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σύγχρονους αερολιμένες της Μεσογείου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία προόδου, που έδωσαν στη δημοσιότητα ο κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος, CEO ΤΕΡΝΑ και ο κ. Βαγγέλης Μασούρας, αντιπρόεδρος ΤΕΡΝΑ, οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις προγραμματίζονται για το 2027, σηματοδοτώντας την αρχή της τελικής ευθείας προς τη λειτουργία του, καθώς ήδη η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται σε εξαιρετικά προηγμένο στάδιο.

Το έργο αναπτύσσεται από την εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ), στην οποία συμμετέχουν το ελληνικό Δημόσιο με ποσοστό 45,9%, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 32,46% και ο ινδικός όμιλος GMR με 21,64%, ενώ την κατασκευή υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αποκτά μορφή το νέο αεροδρόμιο

Ειδικότερα, σύμφωνα με την επίσημη παρουσίαση, η πρόοδος των εργασιών μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2025 ξεπερνά το 65%, με τις κύριες κατασκευαστικές φάσεις να βαίνουν προς ολοκλήρωση. Το αεροδρόμιο, που θα εκτείνεται σε 6.030 στρέμματα, αποκτά πλέον σαφή μορφή, καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι φέροντες οργανισμοί του Πύργου Ελέγχου, του Αεροσταθμού και της πλειονότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων.

Η διάστρωση των ειδικών οδοστρωμάτων για τις ανάγκες προσγείωσης, απογείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών έχει φτάσει στο 96%, ενώ το Terminal των 7 επιπέδων και συνολικής επιφάνειας 93.000 τ.μ., καθώς και ο Πύργος Ελέγχου των 44 μέτρων, βρίσκονται στο 60% της ολοκλήρωσης.

Παράλληλα, η νέα οδική σύνδεση με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης προχωρά με ρυθμό που αγγίζει το 85%, με εξαίρεση το τμήμα στο οποίο αποφασίστηκε η κατασκευή νέας σήραγγας μήκους 3 χιλιομέτρων.

      αεροδρόμιο καστέλλι

Ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλλι για τον τουρισμό της Κρήτης

Το νέο αεροδρόμιο έχει σχεδιαστεί για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες του νησιού σε επίπεδο αερομεταφορών και τουρισμού, με σύγχρονες υποδομές διεθνούς επιπέδου. Ο διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μέτρων είναι κατηγορίας ICAO 4E, ικανός να εξυπηρετήσει μεγάλα αεροσκάφη.

Επίσης, προβλέπεται παράλληλος τροχόδρομος ίδιου μήκους και πλήθος συνδετήριων τροχοδρόμων που θα εξασφαλίζουν υψηλή λειτουργικότητα. Ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο αεροσκάφη κατηγορίας Ε όσο και μικρότερα, προσφέροντας σημαντική ευελιξία, ενώ έχουν προβλεφθεί θέσεις για γενική αεροπλοΐα και ελικόπτερα.

Το Terminal Building των 93.000 τ.μ. θα αποτελέσει την καρδιά του αεροδρομίου, με σύγχρονες υποδομές εξυπηρέτησης επιβατών και εμπορικούς χώρους, ενώ ο Πύργος Ελέγχου, ύψους 44 μέτρων, θα στεγάσει τα πιο σύγχρονα συστήματα εναέριας κυκλοφορίας.

Δέκα συνολικά εξειδικευμένες εγκαταστάσεις θα εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες του αεροδρομίου, όπως πυροσβεστικός σταθμός, αστυνομία, εγκαταστάσεις συντήρησης, υποδομές ηλεκτρικής ενέργειας, βιολογικός καθαρισμός και υπόγειο σύστημα καυσίμων τύπου Hydrant.

Παράλληλα, έχουν προβλεφθεί χώροι στάθμευσης για 1.378 οχήματα, 206 μοτοσυκλέτες, 168 ταξί και 96 λεωφορεία, καθώς και μια εκτεταμένη εμπορική ζώνη 400 στρεμμάτων, που αναμένεται να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή.

     

Αεροπορικό Hub για εμπόριο και έως 22 εκατ. επιβάτες ετησίως

Σημειώνεται ότι το έργο περιλαμβάνει οδικά έργα που συνδέουν το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ, καθώς και άλλα με στόχο τη βελτίωση της συνδεσιμότητας της ευρύτερης περιοχής.

Ειδικότερα, περιλαμβάνει έναν νέο κλειστό αυτοκινητόδρομο 18 χιλιομέτρων που θα συνδέει το αεροδρόμιο με τον ΒΟΑΚ στη Χερσόνησο, μια αρτηρία μήκους 6 χιλιομέτρων προς την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννου, την περιμετρική οδό του Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. καθώς και την αναβάθμιση 20 χιλιομέτρων υφιστάμενων οδών.

Τα οδικά έργα, μήκους που συνδέουν το αεροδρόμιο, έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 85% ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί και η δίδυμη σήραγγα, μήκους 3 χλμ στο σημείο Πετριανού Λάκκου. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Νίκος Αναστασίου, CEO του ΔΑΗΚ, στόχος είναι το νέο αεροδρόμιο να αποτελέσει ένα αεροπορικό Hub για ολόκληρη την περιοχή με νέες συνεργασίες.

Εκτίμησε δε, ότι η μετάβαση για την εμπορική λειτουργία από το παλαιό αεροδρόμιο θα γίνει απρόσκοπτα και χωρίς να διακοπεί το πτητικό έργο, ενώ κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας αναμένεται να εξυπηρετηθούν περί τα 11 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός που θα αναμένεται σχεδόν να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της τριακονταετίας.

   

Πάνω από 700 εκατ. το κόστος του έργου στο Καστέλλι

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά στα 625 εκατ. ευρώ -520 εκατ. ευρώ η αρχική σύμβαση, συν 105 εκατ. από την επέκταση των χώρων του αερολιμένα. Με την Κρήτη να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου, το έργο του νέου αεροδρομίου του Καστελλίου αναβαθμίζει ουσιαστικά τις αεροπορικές υποδομές του νησιού.

Το 2027 οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις στο νέο αεροδρόμιο

Με τις πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις το 2027, το νέο διεθνές αεροδρόμιο αναμένεται να αποτελέσει μια σύγχρονη πύλη εισόδου, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τις μεταφορές, την οικονομία και τον τουρισμό όχι μόνο της Κρήτης, αλλά και ολόκληρης της ΝΑ Μεσογείου.

ieidiseis.gr

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ