Το εγκώμιο της Fraport πλέκει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (DPA), σε ρεπορτάζ για τις αλλαγές που έχουν σημειωθεί στα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια που ελέγχει η γερμανική εταιρεία από κοινού με τον όμιλο Κοπελούζου.
Μην βιαστείτε βέβαια να θεωρήσετε ότι πρόκειται για κάποιες θεαματικές αλλαγές. Όπως τονίζει ο μάνατζερ και πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της κοινοπραξίας της Fraport, Stefan Schulte, η εταιρεία πέτυχε «μεγάλη πρόοδο στη λειτουργικότητα των αεροδρομίων». «Είτε επρόκειτο στη μια περίπτωση για μία σύνδεση διαδικτύου, είτε σε άλλη για νέες πόρτες σε τουαλέτες, είτε για ένα νέο πυροσβεστικό όχημα του αεροδρομίου- σ’ όλα τα παλαιά αεροδρόμια, από το Άκτιο και τα Χανιά ως τη Ζάκυνθο μπόρεσαν να γίνουν με λίγα χρήματα κάποιες βελτιώσεις», αναφέρει.
Από την πλευρά του το DPA εκτιμά ότι «ο όμιλος Fraport πρέπει να αποδείξει στην Ελλάδα ότι οι αμφιλεγόμενες ιδιωτικοποιήσεις όχι μόνο ωφελούν τις εμπλεκόμενες εταιρείες, αλλά ότι πράγματι βελτιώνουν τις υποδομές και βοηθούν με τον τρόπο αυτόν την υπερχρεωμένη χώρα. Ο όμιλος της Φραγκφούρτης από κοινού με τον ελληνικό όμιλο Κοπελούζου πλήρωσαν περί τα 1,2 δισ. ευρώ στο ελληνικό κράτος, προκειμένου να μπορούν να διαχειρίζονται για 40 χρόνια τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια- τρία εξ αυτών στην ηπειρωτική Ελλάδα και έντεκα σε νησιά, μεταξύ αυτών σε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς όπως στη Σαντορίνη, τη Μύκονο ή την Κέρκυρα».
Σύμφωνα με την επιχειρηματική έκθεση της Fraport, το πρώτο έτος έως το τέλος του 2017 έκλεισε επιτυχώς. Η αύξηση του επιβατικού κοινού κατά περισσότερο από 10%, σε 27,6 εκατομμύρια άτομα, οδήγησε σε αύξηση και του τζίρου σε 235 εκατομμύρια ευρώ- ελαφρώς πάνω από τις προσδοκίες- και σε κέρδη ύψους 13,5 εκατομμυρίων ευρώ. Η νέα επιχείρηση απασχολεί σε επί μέρους επιχειρήσεις περί τους 550 συνεργάτες και πρόκειται να αυξηθεί έντονα και το τρέχον έτος.
Ωστόσο επίκεινται μεγάλες επενδυτικές δυσκολίες, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Fraport Ελλάδας, Alexander Zinell και την ομάδα του. Μέχρι το 2021 σκοπεύουν να δαπανήσουν περί τα 400 εκατομμύρια ευρώ στα περιφερειακά αεροδρόμια. Η μερίδα του λέοντος θα δοθεί για νέα κτίρια αφίξεων και αναχωρήσεων στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Κεφαλονιάς, της Λέσβου και της Κω. Η συνολική έκταση των τερματικών σταθμών θα αυξηθεί στο τέλος κατά 50% και 300.000 τετραγωνικά μέτρα. Καθώς μάλιστα πρόκειται να βελτιστοποιηθούν όλες συνολικά οι διαδικασίες, αναμένεται σε σταθερή βάση αύξηση του επιβατικού κοινού, εκτιμά ο κ. Schulte.
Ο κ. Γ. Καπασακάλης, διευθυντής ενός απ’ τα μεγαλύτερα ελληνικά τουριστικά γραφεία με έδρα την Κω, δηλώνει ευχαριστημένος από την ως τώρα πορεία της Fraport. Και δηλώνει στο DPA: «Θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του ότι εντός λίγων μηνών η Fraport δεν είχε τον αναγκαίο χρόνο να τα φτιάξει όλα απ’ την αρχή, όπως θα ήλπιζαν πολλοί. Και προσθέτει: «Τους καλοκαιρινούς μήνες το αεροδρόμιο θα πρέπει να λειτουργεί πλήρως. Επισκευές ή επιδιορθώσεις μεγάλης κλίμακας δεν θα είναι δυνατές. Αυτό σημαίνει ότι η ανακαίνιση θα πρέπει να γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς και σε μικρότερα βήματα. Παρά ταύτα η Fraport κατάφερε να επισκευάσει τον τροχόδρομο της Κω και να δημιουργήσει επιπλέον θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη.
Η Fraport συνέχισε τον χειμώνα τις εργασίες ανακαίνισης σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια, κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από τους επιβάτες. «Στα Χανιά δεν μπορούσε κανείς πριν έναν χρόνο να χρησιμοποιήσει τις περισσότερες τουαλέτες λόγω μεγάλων προβλημάτων στην καθαριότητα», δηλώνει η Γερμανίδα Marianne Käfer, η οποία ζει στην Αθήνα κι επισκέπτεται κάθε χρόνο την Κρήτη. Πλέον το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί. Ένα «quick win» για τη Fraport και τους επιβάτες, καταλήγει μεταξύ άλλων το ρεπορτάζ του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων.