21.8 C
Chania
Friday, March 29, 2024

Γκροτέσκα διαφήμιση της Gucci στη γαλλική Le Monde εκμεταλλεύεται το θάνατο του 3χρονου Αϊλάν | Βίντεο

Ημερομηνία:

Ούτε ως κακόγουστο αστείο δε μπορεί να δικαιολογηθεί η απόφαση της γαλλικής εφημερίδας “Le Monde” να δημοσιεύσει σε παράλληλη σελίδα με τη φωτογραφία του θανάτου του μικρού Αϊλάν διαφήμιση της Gucci που δείχνει μοντέλο με τσάντα της εταιρείας σε παραλία σε στάση παρόμοια με το νεκρό παιδί. 

Πιο συγκεκριμένα στην 1η σελίδα της εφημερίδας στο φύλλο της Πέμπτης υπάρχει φωτογραφία του νεκρού Αϊλάν ενώ στη σελίδα 5 σε θέση παρόμοια με τη φωτογραφία της 1ης σελίδας υπάρχει η εικόνα μίας νέας γυναίκας που κοιμάται στην παραλία κρατώντας για μαξιλάρι μία τσάντα Gucci. Η θέση του σώματος είναι παρόμοια με του παιδιού που βρέθηκε νεκρό. Όταν οι φωτογραφίες βλέπονται παράλληλα οι ομοιότητες είναι εμφανείς.

media_xll_7978029

Θα μπορούσε να είναι ένα κακόγουστο αστείο ή μία γκροτέσκα παρωδία αλλά είναι απλά άλλος ένας διαγωνισμός δημοσιότητας όπου μία εταιρεία δε διστάζει να πατήσει πάνω στο δράμα για να καρπωθεί οφέλη. Η μάρκα πολυτελείας, μία μάρκα που έχει συνδεθεί με τον πλούτο και το στάτους, φαίνεται ότι εκφράζει αυτή την αδιαφορία των πλουσίων μπροστά στο δράμα των φτωχών και προσφύγων. Όμως η απόφαση της εφημερίδας να προχωρήσει στην καταχώρηση της συγκεκριμένης διαφήμισης έχει προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων.

Χαρακτηριστικά είναι και μερικά σχόλια:

“Ως εκδότης έχει μεγάλη ηθική ευθύνη όταν αναπαράγεις μία τέτοια εικόνα (και η διαφημιστική φύση της δεν αλλάζει τίποτα), σχολιάζει ο Renaud Homez. “Δεν ξέρω αν είναι μία ατυχής σύμπτωση, αλλά αυτές οι φωτογραφίες δημοσιεύονται 4 σελίδες απόσταση η μία από την άλλη πάνω στο θέμα της μεγάλης ανθρώπινης οδύνης… Η παγκοσμιοποίηση μετατρέπει τα πάντα σε προϊόντα”, είπε ο Jorje Ivan Espinal. “Είναι απλά άρρωστο, ανεπίτρεπτο ή και τα δύο; Είναι φανερό ότι οι φορείς αυτής της ανωμαλίας θα μείνουν ικανοποιημένοι από τον αριθμό των αντίτυπων που θα πουλήσουν (εφημερίδες και τσάντες)” λέει ο Thomas Legoupil.

Ως τώρα η εταιρεία Gucci δεν έχει αντιδράσει ενώ με μεγάλη καθυστέρηση και μετά τις εντονότατες αντιδράσεις η Le Monde αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη από τους αναγνώστες της μιλώντας για “ατυχή σύμπτωση”:

“Στη βιασύνη του κλεισίματος της εφημερίδας, δεν καταλάβαμε τη σύμπτωση που συνέβη”.

Πάντως, η δικαιολογία της εφημερίδας δεν έγινε πιστευτή από έναν μεγάλο αριθμό αναγνωστών που ακόμα και σήμερα συνεχίζουν να σχολιάζουν το γεγονός.

Δείτε και σε βίντεο τις ομοιότητες μεταξύ της φωτογραφίας του νεκρού παιδιού και της διαφήμισης της Gucci πατώντας ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θλίψη στον Δικηγορικό Σύλλογο Χανίων για τον θάνατο του Ιωάννη Αρετάκη

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Χανίων με ιδιαίτερη θλίψη αποχαιρετά τον...

Προοπτικές ανάπτυξης ποδηλατικού τουρισμού στην Κίσσαμο

Ο ποδηλατικός τουρισμός μπορεί να συμβάλλει στην προσέλκυση υψηλού...

Επίκαιρα θέματα – Έσχατες λύσεις

Του Δημήτρη Κ. Τυραϊδή * Στην ηλικία που είμαι σήμερα...