Ούτε ως κακόγουστο αστείο δε μπορεί να δικαιολογηθεί η απόφαση της γαλλικής εφημερίδας “Le Monde” να δημοσιεύσει σε παράλληλη σελίδα με τη φωτογραφία του θανάτου του μικρού Αϊλάν διαφήμιση της Gucci που δείχνει μοντέλο με τσάντα της εταιρείας σε παραλία σε στάση παρόμοια με το νεκρό παιδί.
Πιο συγκεκριμένα στην 1η σελίδα της εφημερίδας στο φύλλο της Πέμπτης υπάρχει φωτογραφία του νεκρού Αϊλάν ενώ στη σελίδα 5 σε θέση παρόμοια με τη φωτογραφία της 1ης σελίδας υπάρχει η εικόνα μίας νέας γυναίκας που κοιμάται στην παραλία κρατώντας για μαξιλάρι μία τσάντα Gucci. Η θέση του σώματος είναι παρόμοια με του παιδιού που βρέθηκε νεκρό. Όταν οι φωτογραφίες βλέπονται παράλληλα οι ομοιότητες είναι εμφανείς.
Θα μπορούσε να είναι ένα κακόγουστο αστείο ή μία γκροτέσκα παρωδία αλλά είναι απλά άλλος ένας διαγωνισμός δημοσιότητας όπου μία εταιρεία δε διστάζει να πατήσει πάνω στο δράμα για να καρπωθεί οφέλη. Η μάρκα πολυτελείας, μία μάρκα που έχει συνδεθεί με τον πλούτο και το στάτους, φαίνεται ότι εκφράζει αυτή την αδιαφορία των πλουσίων μπροστά στο δράμα των φτωχών και προσφύγων. Όμως η απόφαση της εφημερίδας να προχωρήσει στην καταχώρηση της συγκεκριμένης διαφήμισης έχει προκαλέσει εντονότατες αντιδράσεις από τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων.
Χαρακτηριστικά είναι και μερικά σχόλια:
“Ως εκδότης έχει μεγάλη ηθική ευθύνη όταν αναπαράγεις μία τέτοια εικόνα (και η διαφημιστική φύση της δεν αλλάζει τίποτα), σχολιάζει ο Renaud Homez. “Δεν ξέρω αν είναι μία ατυχής σύμπτωση, αλλά αυτές οι φωτογραφίες δημοσιεύονται 4 σελίδες απόσταση η μία από την άλλη πάνω στο θέμα της μεγάλης ανθρώπινης οδύνης… Η παγκοσμιοποίηση μετατρέπει τα πάντα σε προϊόντα”, είπε ο Jorje Ivan Espinal. “Είναι απλά άρρωστο, ανεπίτρεπτο ή και τα δύο; Είναι φανερό ότι οι φορείς αυτής της ανωμαλίας θα μείνουν ικανοποιημένοι από τον αριθμό των αντίτυπων που θα πουλήσουν (εφημερίδες και τσάντες)” λέει ο Thomas Legoupil.
Ως τώρα η εταιρεία Gucci δεν έχει αντιδράσει ενώ με μεγάλη καθυστέρηση και μετά τις εντονότατες αντιδράσεις η Le Monde αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη από τους αναγνώστες της μιλώντας για “ατυχή σύμπτωση”:
“Στη βιασύνη του κλεισίματος της εφημερίδας, δεν καταλάβαμε τη σύμπτωση που συνέβη”.
Πάντως, η δικαιολογία της εφημερίδας δεν έγινε πιστευτή από έναν μεγάλο αριθμό αναγνωστών που ακόμα και σήμερα συνεχίζουν να σχολιάζουν το γεγονός.
Δείτε και σε βίντεο τις ομοιότητες μεταξύ της φωτογραφίας του νεκρού παιδιού και της διαφήμισης της Gucci πατώντας ΕΔΩ.
Τρόμος στον πλανήτη επικρατεί μετά την κλιμάκωση στον ρωσοουκρανικό πόλεμο, καθώς η Μόσχα απάντησε στα…
Θέση εμμέσως εναντίον της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά από την Κ.Ο. της ΝΔ, χωρίς να τον κατονομάζει,…
Του Αργύρη Αργυριάδη Δικηγόρου Εδώ και λίγες ημέρες το ΠΑΣΟΚ αποτελεί την αξιωματική αντιπολίτευση της…
Στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, συνεχίζονται το Σαββατοκύριακο και ολοκληρώνονται…
Ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας συναντήθηκε σήμερα 22/11, στον Περισσό,…
Την Κυριακή διεξάγονται οι εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για την ανάδειξη νέου προέδρου, σε μια…
This website uses cookies.