ΒΟΑΚ χωρίς διόδια για τους μόνιμους κατοίκους της Κρήτης, όχι όμως και για τους τουρίστες – ως ένα από τα σενάρια που είναι υπό συζήτηση – προανήγγειλε με δηλώσεις του στο «Ράδιο Κρήτη» σήμερα και την εκπομπή του Λευτέρη Βαρδάκη, ο ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες ενόψει του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου που ξεκίνησε σήμερα στο Ηράκλειο.
Ο Γενικός, μάλιστα, ανακοίνωσε τη δημοπράτηση της μελέτης από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, τον προσεχή Οκτώβριο, και όχι από Χανιά μέχρι Ηράκλειο, σενάριο που πυροδότησε έντονες αντιδράσεις στο νομό Λασιθίου.
Ο κ. Δέδες σημείωσε επίσης ότι στις αρχές του 2018 το έργο του νέου ΒΟΑΚ αναμένεται να αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά, εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα εγκατασταθούν οι μπουλντόζες.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου, επανέλαβε ότι θα υπάρξει ένας συνδυασμός κονδυλίων μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και ιδιωτικών κεφαλαίων, όπως γίνεται παραδοσιακά στις περιπτώσεις των συμβάσεων παραχώρησης.
ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία
Ο κ. Δέδες σημείωσε ότι η στρατηγική μελέτη περιλαμβάνει και τα 320 χλμ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία, ενώ προανήγγειλε εντός του Οκτωβρίου τη δημοπράτηση της μελέτης, επισημαίνοντας ότι το έργο θα καλύπτει όλο το νησί ως απάντηση στους Λασιθιώτες που, πρόσφατα, αντέδρασαν έντονα στα σενάρια περί εξαίρεσης του νομού από τον συνολικό σχεδιασμό.
Ο ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών έκανε λόγο για σοβαρή δουλειά που βρίσκεται σε εξέλιξη και για τεχνικά δελτία που είναι έτοιμα για δημοπράτηση ενώ επανέλαβε τα περί επιβολής διοδίων, ως μία σκέψη, μόνο στους επισκέπτες της Κρήτης.
Για το Νότιο οδικό άξονα
Μιλώντας για το νότιο οδικό άξονα, εμφανίστηκε επιφυλακτικός ζητώντας προσοχή και προστασία του φυσικού κάλλους στο νότο της Κρήτης, σημείωσε όμως ότι σε κάθε περίπτωση, το έργο του διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι προβλέπει, ούτως ή άλλως, σύνδεση με το νότο.
25 εκατ για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας – Γεωργιούπολης
Αναφέρθηκε και στους πολύπαθους κόμβους της Αγίας Πελαγίας, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευσή του για ένταξη του έργου στο ΠΔΕ, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, δηλαδή μέχρι την ερχόμενη εβδομάδα ενώ δεσμεύτηκε εκ νέου για χρηματοδότηση, με 25 εκ. ευρώ συνολικά, των δύο κόμβων αλλά και του κόμβου της Γεωργιούπολης στα Χανιά και αμέσως μετά, όπως είπε, θα ακολουθήσει η δημοπράτησή τους.
Μπουλντόζες στο Καστέλι αρχές του 2018
Για το μεγάλο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο κ. Δέδες είπε ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και για πρώτη φορά, όπως άλλωστε προβλέπεται στη σύμβαση, θα υπάρχει ανεξάρτητος μηχανικός.
Στις 19 Οκτωβρίου θα υπάρξουν οι οικονομικές προσφορές για να κλείσει ο διαγωνισμός, στη συνέχεια το έργο θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ως είθισται, και ακολούθως να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων μέχρι το τέλος του χρόνου, ώστε στις αρχές του 2018 να εγκατασταθούν τα συνεργεία και να αρχίσουν οι εργασίες.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι μιλώντας για το θέμα των απαλλοτριώσεων, ο κ. Δέδες υπογράμμισε ότι, βάσει της εμπειρίας του, η τιμή ανεβαίνει πάντα!
“Πληγή” δεκαετιών το Χαμέζι
Τέλος, αναφέρθηκε στο δρόμο και τη γέφυρα Χαμεζίου, χαρακτηρίζοντας την «πληγή» δεκαετιών, ενώ επισήμανε ότι πρόσφατα υπήρξε εξασφάλιση 6,5 εκ. ευρώ για το έργο, το οποίο ο ίδιος ευελπιστεί ότι το 2018 θα έχει ολοκληρωθεί, ώστε στη συνέχεια να γίνει η σύνδεση της γέφυρας με το δρόμο.