Τελικά, ο ανοιχτός καταπέλτης ήταν μία γενική ναυτιλιακή πρακτική ή μια στιγμιαία απόφαση του πλοιάρχου του Blue Horizon, από το οποίο κατέπεσε στη θάλασσα μετά τις βίαιες απωθήσεις ο αδικοχαμένος Αντώνης Καργιώτης;
Την Τρίτη, τέταρτη συνεχή συνεδρίαση του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Πειραιά, στο δικαστήριο κατέθεσαν μεταξύ άλλων αρχιπλοίαρχοι της ναυτιλιακής εταιρείας και αναπόφευκτα οι ερωτήσεις από μέρους της υπεράσπισης επικεντρώθηκαν και στο θέμα του ανοιχτού-κλειστού καταπέλτη.
Μέλη του πληρώματος κατέθεσαν στη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας ότι το πλοίο απέπλεε και κατέπλεε με ανοιχτό καταπέλτη, κάτι που ναι μεν ήταν κόντρα στον κανονισμό, ωστόσο ήταν πανελλαδικά παραδεκτή ναυτιλιακή πρακτική. Ο κανονισμός αναφέρει ότι το πλοίο πρέπει να φεύγει με σφραγισμένο καταπέλτη για λόγους υδατοστεγανότητας.
Οι αρχιπλοίαρχοι ωστόσο υποστήριξαν στο δικαστήριο, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι ουδέποτε είχε υποπέσει στην αντίληψη τους να φεύγει πλοίο με ανοιχτό καταπέλτη, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι «απαρέγκλιτα» έφευγαν με κλειστό καταπέλτη. Εξάλλου, όπως ανέφεραν, ουδέποτε τους είχε κοινοποιηθεί πρόστιμο για ανοιχτό καταπέλτη.
«Υπάρχουν βίντεο με ανοιχτούς καταπέλτες ακόμα και παρουσία υπουργού»
Οι καταθέσεις αυτές προκάλεσαν την αντίδραση του συνηγόρου υπεράσπισης του καπετάνιου, Γιώργου Κοκοσάλη, ο οποίος ζήτησε να επιδείξει στους μάρτυρες αλλά και στην έδρα βίντεο από το youtube στα οποία καταγράφεται η διαδικασία απόπλου πλοίων της εταιρείας, ενώ ακόμα ο καταπέλτης ήταν ανοιχτός.
Μάλιστα σε ένα απ’ αυτά, με ημερομηνία 5 Ιουλίου του 2021, καταγράφεται πλοίο της εταιρείας να αναχωρεί από το λιμάνι του Πειραιά με τον καταπέλτη ακόμα ανοιχτό, παρουσία μάλιστα του υπουργού Ναυτιλίας αλλά και υψηλόβαθμων αξιωματικών του Λιμενικού.
«Δεν είναι μόνο παραδοχή. Προκύπτει σε ανύποπτη στιγμή, με γνήσια ηλεκτρονική χρονοσφραγίδα από το youtube που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης, ότι πριν από τον Αντώνη, όλα τα πλοία έφευγαν από τον Πειραιά με ανοιχτό καταπέλτη» υποστηρίζει ο κ. Κοκοσάλης, ο οποίος παράλληλα έθεσε στο δικαστήριο ζητήματα πλημμελειών από μέρους του Λιμενικού αλλά και του Οργανισμού Λιμένος, με βάση τους κανονισμούς. «Η περίπτωση με τον κλειστό καταπέλτη μου θυμίζει την ενεργοποίηση των αυτοφώρων σε περιπτώσεις ελαφράς μέθης, μετά το φονικό τροχαίο των Χανίων, κόντρα στην μέχρι πρότινος ισχύουσα πρακτική. Στην Ελλάδα, κάθε φορά που γίνεται κάτι σημαντικό, ανακαλύπτουμε μετά την Αμερική. Δυστυχώς, περισσεύει η υποκρισία» είπε χαρακτηριστικά.