15.8 C
Chania
Tuesday, December 16, 2025

Δανία: Απομακρύνεται το άγαλμα της “Μεγάλης Γοργόνας” λόγω αντιδράσεων για το μέγεθος του στήθους

Ημερομηνία:

Ένα νέο κύμα συζητήσεων έχει ξεσπάσει στη Δανία σχετικά με ένα άγαλμα γοργόνας το οποίο πρόκειται να αφαιρεθεί, καθώς έχει προκαλέσει σάλο, με πολλούς να το χαρακτηρίζουν “χυδαίο και πορνογραφικό” και “το όνειρο κάθε άντρα για το πώς πρέπει να μοιάζει κάθε γυναίκα”.

Η υπεύθυνη Υπηρεσία Παλατιών και Πολιτισμού σκοπεύει να αφαιρέσει την 4×6 διαστάσεων “Den Store Havfrue” (Η Μεγάλη Γοργόνα) από το Φρούριο Ντράγκορ μέρος των παλιών οχυρώσεων της Κοπεγχάγης, αφού όπως υποστηρίζεται δεν ταιριάζει με την πολιτιστική κληρονομιά του 1910 που αποπνέει το τοπίο.

Ο κριτικός τέχνης της Politiken, Ματίας Κρίγερ, χαρακτήρισε το άγαλμα “άσχημο και πορνογραφικό”, ενώ η ιερέας και δημοσιογράφος Σορίνα Γκότφρεντσεν έγραψε στην εφημερίδα Berlingske: “Η ανέγερση ενός αγάλματος που απεικονίζει το καυτό όνειρο ενός άντρα για το πώς θα έπρεπε να είναι μια γυναίκα, είναι απίθανο να προωθήσει την αποδοχή του σώματός τους από τις ίδιες τις γυναίκες”“Είναι πραγματικά ενθαρρυντικό το ότι πολλοί βρίσκουν το άγαλμα χυδαίο, χωρίς ποίηση και ανεπιθύμητο, επειδή πνιγόμαστε από κυρίαρχα σώματα στον δημόσιο χώρο”, πρόσθεσε.

Ο δημιουργός του αγάλματος, Πίτερ Μπεχ, δήλωσε ότι δεν καταλαβαίνει την κριτική, σημειώνοντας ότι το στήθος του αγάλματος είναι απλώς “αναλογικό ως προς την κλίμακα” του έργου.

Άλλοι έχουν υποστηρίξει πως η κριτική αντανακλά γενικότερες στάσεις και προκαταλήψεις της κοινωνίας απέναντι στο γυναικείο σώμα.

Για την Αμινάτα Κορ Θρέιν, συντάκτρια της Berlingske, η εμμονή με το στήθος της γοργόνας ισοδυναμεί με εξευτελισμό του σώματος (body shaming). “Πρέπει τα γυμνά γυναικεία στήθη να έχουν συγκεκριμένο επιστημονικό σχήμα και μέγεθος για να επιτρέπεται να εμφανίζονται δημόσια;” έγραψε.

Παρατηρώντας ότι η Μεγάλη Γοργόνα είναι στην πραγματικότητα λιγότερο γυμνή από τη διάσημη Μικρή Γοργόνα της Κοπεγχάγης, η Αμινάτα σημείωσε πως ίσως το πρόβλημα είναι το μέγεθος του στήθους της. “Ίσως τα δύο αγάλματα συμβολίζουν τις δύο όψεις της γυναίκας και τον διαρκή αγώνα για το τι θεωρείται “σωστό” ή “λάθος” “, έγραψε.

Το άγαλμα τοποθετήθηκε αρχικά το 2006 στην προβλήτα Langelinie, στην Κοπεγχάγη, δίπλα στη Μικρή Γοργόνα, αλλά απομακρύνθηκε το 2018 μετά από καταγγελίες κατοίκων που το χαρακτήρισαν “χυδαίο και ψεύτικο”. Στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Φρούριο του Ντράγκορ, ώσπου η Δανική Υπηρεσία Ανακτόρων και Πολιτισμού απαίτησε την απομάκρυνσή του τον Μάρτιο του 2025, όπως αναφέρει η Gurdian.

Ο δήμος του Ντράγκορ απέρριψε την πρόταση του καλλιτέχνη να δωρίσει το έργο, με την πρόεδρο της επιτροπής Κλίματος και Αστικής Ανάπτυξης, Χέλε Μπαρθ, να εξηγεί: “Είναι ωραία προσφορά, αλλά είναι δύσκολο να τοποθετηθεί. Καταλαμβάνει μεγάλο χώρο”.

Ο Πίτερ Μπεχ υποστηρίζει ότι εμπνεύστηκε το άγαλμα από τα παράπονα τουριστών που έβρισκαν τη Μικρή Γοργόνα πολύ μικρή, ενώ σημειώνει πως πολλοί κάτοικοι του Ντράγκορ εκφράζουν την αγάπη τους για το γλυπτό του και ελπίζει ότι τελικά θα παραμείνει στην πόλη.

Δεν μπορούν όλοι να πληρώσουν. Και το σεβόμαστε.

Αν βρίσκεσαι σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, συνέχισε να μας διαβάζεις δωρεάν. Η ενημέρωση πρέπει να παραμένει προσβάσιμη για όλους.

Αν όμως μπορείς, στήριξέ μας σήμερα. Ορίστε δύο καλοί λόγοι για να το κάνεις:

  1. Η στήριξή σου ενισχύει άμεσα την ποιότητα και την ανεξαρτησία της δημοσιογραφίας μας.
  2. Κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ και η διαδικασία διαρκεί λιγότερο από 1 λεπτό.

Επίλεξε σήμερα να γίνεις συνδρομητής ή δωρητής.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ