25.8 C
Chania
Wednesday, May 22, 2024

“Δεν θα πληρώσουμε την κρίση τους ξανά”: Μαζική η διαδήλωση των εκπαιδευτικών στα Χανιά ενάντια στο νομοσχέδιο για την παιδεία | Φωτός

Ημερομηνία:

Μαζική, με τη συμμετοχή εκατοντάδων δασκάλων, καθηγητών, φοιτητών και πολιτών ήταν η σημερινή πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στα Χανιά.

Η κινητοποίηση έγινε εν όψει της συζήτησης και της ψήφισης στη Βουλή του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και σε συμμετοχή είχαν καλέσει τόσο η ΕΛΜΕ Χανίων όσο και ο ΣΕΠΕ Χανίων.

Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν και με συνθήματα τις θέσεις τους ενάντια στην υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας, στην τράπεζα θεμάτων και στις κάμερες στα σχολεία.

Χαρακτηριστικά και τα μηνύματα στα πανό:

  • “Από τη Μινεσότα, έως τα Χανιά, κοινός αγώνας για παιδεία, υγεία, ίσα δικαιώματα”
  • “Δε μπαινουν σε καραντίνα τα δικαιώματά μας”
  • “Το πολυνομοσχέδιο να μείνει στα χαρτιά, δεν θα πληρώσουμε την κρίση τους ξανά”

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα μας το μέλος του Δ.Σ. του Σύλλογου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Σεραφείμ Ρίζος, είπε τα εξής:

“Αυτή τη στιγμή σε ολη τη χωρα συμβαίνουν πολύ μεγάλα συλλαλητήρια των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί αντιτάσσονται σε αυτό το νομοσχέδιο έκτρωμα της Κεραμέως που δεν είναι τίποτ’ άλλο παρά μία προσπάθεια να περάσουν όλα τα μέτρα τα οποία για μία τουλάχιστον δεκαετία οι εκπαιδευτικοί έχουν αντισταθεί και δεν έχουν αφήσει να περάσουν στα σχολεία.

Προσπαθούν να διαλύσουν τη δημόσια εκπαίδευση, προσπαθούν να περάσουν πάνω στους εργαζόμενους για μία ακόμη φορά και εις βάρος των δικαιωμάτων των παιδιών τους τις συνέπειες της κρίσης τους. Είμαστε εδώ αντιστεκόμενοι απέναντι στην προσπάθεια την οποία κάνουνε σε όλο τον κόσμο να μας διαιρέσουνε σε άσπρους/μαύρους, σε καταρτιζόμενους/άριστους, σε αξιολογημένους/ και αρνητικα αξιολογημένους. Ενωνόμαστε όλοι οι εργαζόμενοι και η νεολαία για να μην περάσει αυτό το νοσχέδιο.

Από τη Μινεσότα μέχρι τα Χανιά αντιστεκόμαστε απέναντι σε αυτό το σύστημα και την κρίση του.”

Εκ μέρους της ΕΛΜΕ Χανίων, το μέλος του Δ.Σ. κ. Μανώλης Γιακουμάκης, είπε από την πλευρά του:

“Το νομοσχέδιο αυτό το θεωρούμε αντιεκπαιδευτικό. Το έχει απορρίψει σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, οι σύλλογοι γονέων και αφορά όλες τις διατάξεις, στο σύνολό του. Είναι κάποια άρθρα συγκεκριμένα που είναι αιχμές αλλά στο σύνολό του έχει μία στόχευση να κάνει ένα σχολείο ταξικό, ακριβό για τους μαθητές, να διώξει τους μαθητές από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και τελικά να δημιουργήσει ένα σχολείο φτωχότερο από μαθητικό δυναμικό, φτωχότερο από εκπαιδευτικό δυναμικό και θα προσφέρει χαμηλότερου επίπεδου εκπαίδευση.

Τα κύρια ζητήματα που αντιμαχόμαστε είναι η αύξηση των μαθητών ανά τάξη. Στην ΕΛΜΕ μαχόμαστε εδώ και χρόνια να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ώστε το μάθημα να γίνει ποιοτικότερο. Ζητάμε μόνιμους διορισμούς το οποίο το Υπουργείο προσπαθεί να το ξεπεράσει – ξέρετε υπάρχουν τεράστια κενά στα σχολεία – αυξάνοντας τον αριθμό των μαθητών και μειώνοντας τα τμήματα. Ζητάμε να μην εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων η οποία έχει ως στόχο να διώξει τους μαθητές απο τα σχολεία. Όταν προσπάθησαν να το εφαρμόσουν το προηγούμενο διάστημα, και μη εφαρμόσιμο είναι και δημιούργησε και έναν πανικό και τους μαθητές τους έστειλε στην ιδιωτική εκπαίδευση και στα φροντιστήρια. Το σύνολο των άρθρων δεν έχουν σίγουρα στόχο προς την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας παρά μάλλον προς την υποβάθμιση”.

Αναλυτικά τα αιτήματα της διαδήλωσης:

  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Παιδεία.
  • Με νέο νόμο να καταργηθεί η Τροπολογία για τις κάμερες.
  • Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και  και 1:20  στο δημοτικό. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
  • Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού. Η διαχείριση των χρημάτων των σχολείων να γίνεται από τα όργανα κάθε σχολικής κοινότητας (Σύλλογος Διδασκόντων, Σχολικό Συμβούλιο) και όχι από τις Σχολικές Επιτροπές των Δήμων.
  • Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών. Ενάντια στο ελιτίστικο σχολείο της «αριστείας», του θρησκευτικού προσηλυτισμού, της κατήχησης και των μεταξικής έμπνευσης μαθητικών παρελάσεων συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το σχολείο της μορφωτικής ισότητας
  • Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία κτήσης πτυχίου. Όχι στο «προσοντολόγιο». Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013. Με πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.

  • Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους.
  • Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο)».
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ