ΚΟΣΜΟΣ

Δημοσκόπηση στη Βρετανία: 7 στους 10 θέλουν κρατικοποιήση των εταιρειών νερού, ενέργειας και ταχυδρομείων

Η ιδιωτικοποίηση απέτυχε, τονίζει το βρετανικό weownit.org.uk. Η νέα δημοσκόπησή μας δείχνει ότι η πλειονότητα των πολιτών του Ηνωμένου Βασιλείου υποστηρίζει τη δημόσια ιδιοκτησία βασικών υπηρεσιών κοινής ωφελείας όπως η ενέργεια και το νερό – συμπεριλαμβανομένων των Συντηρητικών ψηφοφόρων. Αυτή η δημοσκόπηση καλύφθηκε στο Express, το National και το Morning Star, προσθέτει ο ιστότοπος.

Στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση που έγινε ποτέ για το θέμα, το Survation ρώτησε 4.300 άτομα: «Θεωρείτε ότι οι ακόλουθες υπηρεσίες θα πρέπει να λειτουργούν στον ιδιωτικό ή στον δημόσιο τομέα;». Η πλειονότητα των πολιτών θέλει το νερό, η ενέργεια, οι σιδηρόδρομοι, τα λεωφορεία, τα Royal Mail [Βασιλικά Ταχυδρομεία] και το NHS [«Εθνικό» Σύστημα Υγείας] να λειτουργούν στο δημόσιο τομέα, επισημαίνει και υπογραμμίζει ότι:

Η έρευνά μας έρχεται την ίδια στογμή που η κυβέρνηση αισθάνεται την πίεση για την εκτόξευση των τιμών της ενέργειας και 100.000 άνθρωποι έχουν δεσμευτεί να μην πληρώσουν τους λογαριασμούς τους. Τις τελευταίες ημέρες, ο πρώην πρωθυπουργός Γκόρντον Μπράουν ζήτησε ως λύση την προσωρινή εθνικοποίηση. Οι Times και η Telegraph έχουν δημοσιεύσει άρθρα που εξηγούν το ιστορικό των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ ο Guardian έχει ταχθεί υπέρ της εθνικοποίησης του νερού.

Το 66% του κοινού θέλει να δει την ενέργεια να κρατικοποιείται, συμπεριλαμβανομένου του 62% των Συντηρητικών ψηφοφόρων. Το We Own It [Μας Ανήκει] καλεί την κυβέρνηση να μετατρέψει την εταιρεία ενέργειας Bulb σε δημόσια εταιρεία αντί να πληρώσει την Octopus 1 δισεκατομμύριο λίρες για να αναλάβει την αποτυχημένη ιδιωτική εταιρεία. Αυτή η εταιρεία θα μπορούσε επίσης να παράγει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στη Γαλλία, η δημόσια EDF έχει περιορισμένες αυξήσεις λογαριασμών στο 4%.

Το 68% των Συντηρητικών ψηφοφόρων θέλει να κρατικοποιηθεί το νερό. Οι ιδιωτικοποιημένες εταιρείες ύδρευσης στην Αγγλία δέχονται πυρά για την καθιέρωση απαγόρευσης των λάστιχων ενώ διαρρέουν έως και το ένα τέταρτο του νερού και ρίχνουν λύματα σε ποτάμια και θάλασσες. Εάν η Αγγλία είχε δημόσια ιδιοκτησία όπως η Σκωτία, θα είχαν δαπανηθεί επιπλέον 28 δισεκατομμύρια λίρες σε υποδομές για τη μείωση των διαρροών και την προστασία των ποταμών και των θαλασσών.

Η έρευνα δείχνει ότι η δημόσια ιδιοκτησία είναι δημοφιλής σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και εισοδήματος, ηλικίες και φύλο, σε όλα τα πολιτικά κόμματα, σε όλες τις περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι δημοφιλές στους Leavers και Remainers.

Ο Cat Hobbs, διευθυντής του We Own It λέει: «Η ιδιωτικοποίηση έχει αποτύχει για σχεδόν 40 χρόνια. Οι πολιτικοί δεν μπορούν πλέον να αγνοούν την αλήθεια – αυτά τα μονοπώλια είναι μια αγελάδα μετρητών για τους μετόχους σε όλο τον κόσμο και πρέπει να τα πάρουμε πίσω. Χρειαζόμαστε εταιρείες ενέργειας που δεν μας ξεριζώνουν, δημόσιες συγκοινωνίες που λειτουργούν για τους επιβάτες, εταιρείες ύδρευσης που δεν ρίχνουν λύματα στα ποτάμια μας. Καλούμε την κυβέρνηση να θέσει την ενέργεια, το νερό, τις δημόσιες συγκοινωνίες και τα Βασιλικά Ταχυδρομεία σε δημόσια ιδιοκτησία και να επαναφέρει το NHS μας ως πλήρως δημόσια υπηρεσία. Οι Εργατικοί και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης πρέπει να δεσμευτούν στη δημόσια ιδιοκτησία. Η ιδέα είναι στο όνομα – οι δημόσιες υπηρεσίες υποτίθεται ότι λειτουργούν για εμάς, το κοινό», καταλήγει.

weownit.org.uk

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ρέθυμνο: Σοκαριστικό βίντεο όπου μεθυσμένος οδηγός παραβίασε κόκκινο και σκότωσε συνταξιούχο

Το βίντεο – ντοκουμέντο από το τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη, με μεθυσμένο οδηγό να παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη, παρασέρνοντας 69χρονο,…

2 hours ago

Ανακοίνωση του Κινήματος Δημοκρατίας για την τραγωδία στη Σούδα

Το Κίνημα Δημοκρατίας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με την τραγωδία που σημειώθηκε στη Σούδα, όπου ο…

2 hours ago

Χρ. Μαρκογιαννάκης: «Ξεκάθαρες οι ευθύνες» αστυνομικών και συνοδηγού

O Χρήστος Μαρκογιαννάκης, δικηγόρος της οικογένειας του 22χρονου που έχασε τη ζωή του μίλησε για τις ευθύνες…

3 hours ago

Ερωτήματα Πολάκη για αστυνομική και δικαστική διαχείριση στο τροχαίο στη Σούδα αλλά και για “ξήλωμα” αστυνομικής ηγεσίας

Την οδύνη του για τον θάνατο του 22χρονου Παναγιώτη σε τροχαίο στη Σούδα, καθώς και…

5 hours ago

Πώς έγινε το «ξήλωμα» της ΕΛΑΣ στα Χανιά – «Μοντέλο Μυκόνου» ζήτησε από τον Χρυσοχοΐδη ο Μητσοτάκης

Μόλις ενημερώθηκε επισταμένως για τα στοιχεία της υπόθεσης με το τροχαίο που είχε ως αποτέλεσμα…

5 hours ago

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης για το ξήλωμα της ηγεσίας της αστυνομίας στα Χανιά μετά την τραγωδία στη Σούδα

Οι αστυνομικοί που θα αντικαταστήσουν εκείνους που θα φύγουν από την Υποδιεύθυνση Χανίων θα προέλθουν…

5 hours ago

This website uses cookies.