15.8 C
Chania
Saturday, December 6, 2025

Διόδια για να πάμε στη δουλειά μας;

Ημερομηνία:

Του Φώτη Ποντικάκη *

Προσωπικώς δε θα μείνω στην πρωτοτυπία να πληρώνεις διόδια για ένα δρόμο που ΘΑ φτιαχτεί, πριν φτιαχτεί. Άλλωστε, ορισμένοι μπορεί να το θεωρούν και παγκόσμια πατέντα για την οποία πρέπει να βραβευτούν. Θα μείνω στο ότι το δρόμο Χανιά – Αποκόρωνας τον διασχίζουν καθημερινά πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί, υγειονομικοί και άλλοι εργαζόμενοι για να πάνε στη δουλειά τους. Θα πληρώνουν καθημερινά διόδια για να πάνε στη δουλειά τους;

Το «αμελητέο» ποσό των 0,053 ευρώ το χιλιόμετρο για έναν πχ εκπαιδευτικό που κάνει 70 χιλιόμετρα πήγαιν’ έλα σχεδόν καθημερινά από τα Χανιά στον Αποκόρωνα και πίσω, μεταφράζεται στο «αμελητέο» ποσό των 74 ευρώ το μήνα. Ξέρω, είναι ψιλά αυτά για όσους ασκούν «υψηλή» πολιτική. Ούτε καν οι καφέδες τους. Για ένα νεοδιόριστο εκπαιδευτικό όμως των 800 ευρώ είναι σχεδόν το 10% του μισθού του, κάτι σαν τον «κεφαλικό φόρο»  ή τη «δεκάτη», το φόρο – κατάσχεση του ενός δεκάτου της αγροτικής παραγωγής που είχαν επιβάλει οι Οθωμανοί

Οι μισθοί των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα έχουν μειωθεί κατά 33% από το 2005 μέχρι το 2023 σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ (είμαστε πρώτοι από το τέλος  στο σχετικό πίνακα). Την ίδια στιγμή χώρες όπως η Τουρκία αύξησαν τους μισθούς των εκπαιδευτικών κατά 59% το ίδιο διάστημα! Ένας νέος εκπαιδευτικός στην Ελλάδα αμείβεται με το χαμηλότερο μισθό στην Ευρωπαϊκή  Ένωση (!), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Δικτύου Ευρυδίκη.

Αυτοί λοιπόν οι νέοι εκπαιδευτικοί που κατά κανόνα στελεχώνουν τα πλέον απομακρυσμένα σχολεία, που πληρώνονται με τους χαμηλότερους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που πληρώνουν τις βενζίνες από την τσέπη τους για να πάνε στη δουλειά τους, γιατί το ελληνικό κράτος δεν τους δικαιολογεί οδοιπορικά, αυτοί οι εκπαιδευτικοί (όπως και αντίστοιχα όλοι οι εργαζόμενοι μακριά από τον τόπο κατοικίας τους), θα κληθούν να πληρώνουν το νέο χαράτσι (η τουρκική λέξη που χρησιμοποιείται στην καθομιλουμένη για τον κεφαλικό φόρο) των διοδίων στην Κρήτη.

Ήταν που ήταν δύσκολο να στελεχώνονται τα σχολεία της επαρχίας, έρχεται τώρα η κυβέρνηση να τους δώσει και τη χαριστική βολή με τα διόδια στην Κρήτη. Όταν το Σεπτέμβρη οι παραιτήσεις θα πολλαπλασιάζονται και δε θα βρίσκουν εκπαιδευτικούς να στείλουν στα σχολεία της επαρχίας, θα φταίνε για την κυβέρνηση οι εκπαιδευτικοί που αρνούνται να δώσουν το 10% του (παχυλού) μισθού τους για διόδια για να πηγαίνουν στη δουλειά τους.

Τα θερμά μας συγχαρητήρια στους εγκεφάλους που είχαν τη φαεινή ιδέα για τα διόδια στην Κρήτη για να πηγαίνουμε στη δουλειά μας. Άντε και στα διόδια για να βγαίνουμε από το σπίτι μας με το καλό!

* Εκπαιδευτικός,, μέλος των Πράσινων – Οικολογία

 

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ