13.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Δύο 22χρονες φοιτήτριες από το Πολυτεχνείο Κρήτης διακρίθηκαν σε διεθνή διαγωνισμό αρχιτεκτονικής

Ημερομηνία:

Οι 22χρονες φοιτήτριες της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης, Μόσχου Θεοδώρα και Ματσούκη Σοφία-Νεφέλη, μόλις διακρίθηκαν στην 2η θέση στο Διεθνή Αρχιτεκτονικό διαγωνισμό Start for Talents, με θέμα το σχεδιασμό μιας Σχολής Καλών Τεχνών στον Λονδίνο.

Η Θεοδώρα γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης. Η Αρχιτεκτονική ήταν το μοναδικό της όνειρο και το Πολυτεχνείο Κρήτης η πρώτη της επιλογή για να πραγματοποιήσει τις σκέψεις της. Η Νεφέλη είναι από τον Πειραιά. Έχοντας μεγαλώσει σε ένα περιβάλλον αρχιτεκτόνων, οι πρώτες τις παραστάσεις δεν θα μπορούσαν να την οδηγήσουν σε κάτι άλλο πέρα από τις αρχιτεκτονικές σπουδές και από μικρή ηλικία είχε αποφασίσει να ασχοληθεί με αυτό. Σήμερα, είναι η πέμπτη γενιά αρχιτεκτόνων στην οικογένεια και απασχολείται στο αρχιτεκτονικό γραφείο της μητέρας της Τζωρτζίνα Ντόριζα.

Το πρότζεκτ που κέρδισε:

Η δημιουργία μιας σχολής Καλών Τεχνών στη συγκεκριμένη περιοχή (Shoreditch, Λονδίνο) έχει ιδιαίτερη σημασία διότι πέρα από τον καθαρά εκπαιδευτικό ρόλο που επιτελεί έχει ταυτόχρονα συμβολικό χαρακτήρα, καθώς αποσκοπεί στο να σηματοδοτήσει την αναβίωση της τέχνης και να προσδώσει στην αναπτυσσόμενη περιοχή του Shoreditch χαρακτήρα και ταυτότητα βασιζόμενη στην παρελθούσα αίγλη της. Η περιοχή έχει ιστορικό παρελθόν και η τέχνη αποτέλεσε γνώρισμα της πόλης και μοχλός ανάπτυξης της. Τα δύο κορίτσια έδωσαν από την αρχή ιδιαίτερη έμφαση κατά το σχεδιασμό στη σχέση που αναπτύσσει η σχολή με την πόλη. Κυρίαρχο στοιχείο της πρότασής τους είναι λοιπόν, η δημιουργία ενός τοποσήμου για την περιοχή, το οποίο θα λειτουργεί ως ένας χώρος αφιερωμένος στην τέχνη, ένας «τόπος τέχνης».

Ο τόπος τέχνης με την ονομασία Artscape (art και landscape), έρχεται και γίνεται κομμάτι της πόλης και αποδίδεται σε αυτή δημιουργώντας προσβάσεις και κινήσεις, όπου η περιήγηση σε αυτόν αποτελεί ένα βίωμα της τέχνης. Έτσι, στόχος είναι ο σχεδιασμός ενός χώρου που καλείται να λειτουργήσει με έναν διττό ρόλο , αυτού της σχολής, του χώρου δημιουργίας και χώρου εκπαίδευσης και έπειτα αυτού του τόπου συνάντησης καλλιτεχνών ανά τον κόσμο και χώρου έκθεσης και προβολής του αποτελέσματος, φέρνοντας τον θεατή πιο κοντά στην πιο ζωντανή πλευρά της σύγχρονης τέχνης, αυτή της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Έτσι, το κτίριο που προκύπτει προσφέρεται ως μια περιήγηση με θέμα την τέχνη για τους πολίτες, ένας τόπος συνάντησης και έκθεσης για τους καλλιτέχνες και ένας χώρος εκπαίδευσης γεμάτος ερεθίσματα για τους φοιτητές.   «Δεν περιμέναμε να διακριθεί η δουλειά μας και μάλιστα σε τόσο υψηλή θέση. Αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε και καταβάλαμε πολύ μεγάλη προσπάθεια και αφοσίωση χωρίς να αποσκοπούμε στη βράβευση. Για να βγει ένα σωστό αποτέλεσμα χρειάζεται επιμονή, αγάπη για αυτό που κάνεις και, φυσικά, καλή και ειλικρινής συνεργασία. Η Αρχιτεκτονική είναι τέχνη και δημιουργία και οι σπουδές της είναι ιδιαίτερα σημαντικές για μας γιατί μέσα από αυτές μπορούμε να αποκτήσουμε ανοιχτή αντίληψη και όχι στατικό πνεύμα.»  λένε στο LIFO.gr οι δύο κοπέλες που απέσπασαν τη διάκριση.

*Η σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης ιδρύθηκε ως Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών τον Ιούλιο 2004. Η Σχολή αποσκοπεί στην εκπαίδευση και υψηλή κατάρτιση με γνώσεις, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων της τέχνης, της τεχνολογίας και της επιστήμης, συνδέοντας τη θεωρία με το σχεδιασμό.

lifo.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ