17.8 C
Chania
Friday, April 19, 2024

Εγκλωβισμένοι στα τρένα στην Οινόη: «Μας είπαν να πιούμε χιόνι και να πάμε στα γύρω σπίτια για τρόφιμα»

Ημερομηνία:

Χάος και αδιαφορία για τους ταλαιπωρημένους πολίτες επικράτησε και στο σιδηροδρομικό δίκτυο Αθήνας-Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εκατοντάδες άνθρωποι έμειναν για πολλές ώρες εγκλωβισμένοι μέσα στον χιονιά, εγκαταλελειμμένοι από τους υπεύθυνους και τις Αρχές, όπως καταγγέλλουν, δίχως τρόφιμα και νερό.

Δύο αμαξοστοιχίες με 400 περίπου επιβάτες έμειναν επί ώρες εγκλωβισμένες στο ύψος της Οινόης μετά το σιδηροδρομικό ατύχημα που σημειώθηκε το μεσημέρι έξω από τη Λιβαδειά λόγω βλάβης που έπαθε τρένο από τον χιονιά, με την επακόλουθη πρόσκρουση λόγω ολισθηρότητας των εκχιονιστικών μηχανών που έσπευσαν προς συνδρομή με αποτέλεσμα των ελαφρύ τραυματισμό 11 ατόμων.

Πρόκειται για την αμαξοστοιχία 56 που ερχόταν από Αθήνα και ήταν το επόμενο δρομολόγιο μετά το τρένο που έσπασε η ποδιά του από τα χιόνια. Έμεινε στην Οινόη όπως και αμέσως μετά η αμαξοστοιχία 55 που ερχόταν από Θεσσαλονίκη.

Η ταλαιπωρία των επιβατών συνεχίστηκε και μετά τον απεγκλωβισμό τους, καθώς όπως τους ανακοινώθηκε δεν θα συνέχιζαν το ταξίδι τους για τον προορισμό τους, αλλά αποφασίστηκε να μεταφερθούν πίσω στην αφετηρία με λεωφορεία, έως ότου απομακρυνθεί ο όγκος του χιονιού. Αυτό σημαίνει πως στη Θεσσαλονίκη αναμένεται να φτάσουν με 1,5 ημέρα καθυστέρηση.

Σήμερα το πρωί, ξεκίνησε η εκκένωση των επιβατών με λεωφορεία, με το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών να αποβιβάζονται στο ΣΣ Λαρίσης, καθώς ορισμένοι επιβαίνοντες επέλεξαν να μετακινηθούν με ίδια μέσα προς Θεσσαλονίκη.

Τι καταγγέλλουν οι επιβάτες

Όπως καταγγέλλουν οι ίδιοι δεν είχαν καμία βοήθεια όσες ώρες ήταν εγκλωβισμένοι εκεί χωρίς θέρμανση και εφόδια. Μάλιστα -όπως αναφέρουν μιλώντας- όταν ρωτούσαν τους ανθρώπους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ήταν εκεί τι να κάνουν, τους έλεγαν να… πιουν χιόνι και να χτυπήσουν στα γύρω σπίτια για τουαλέτα και τρόφιμα.

Τελικά το πρωί άνοιξε ένα μαγαζί και τους άφησε να μπουν μέσα για να ζεσταθούν. Μάλιστα κάποιοι απ’ τους επιβάτες δεν θέλησαν να μπουν στα λεωφορεία που θα γυρνούσαν Αθήνα καθώς έπρεπε να φύγουν για Θεσσαλονίκη το συντομότερο. Έτσι λοιπόν πλήρωσαν από την τσέπη τους και μίσθωσαν λεωφορεία που θα τους μεταφέρουν στην Θεσσαλονίκη.

«Το εξπρές της μεταμεσονύχτιας αριστείας»

Η μαρτυρία ενός από τους επιβάτες του τρένου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι συγκλονιστική και αποκαλυπτική των δυσχερειών με τις οποίες ήρθαν αντιμέτωποι οι επιβάτες της αμαξοστιχίας. Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής, που ξεκίνησε από τη Λάρισα, μεταξύ καταγγέλει πως λίγο έλειψε να υπάρχει νεκρός από τη σύγκρουση της αμαξοστιχίας, ενώ η εταιρεία άφησε τον κόσμο στο «σκοτάδι», όσον αφορά την ενημέρωση, δίχως να παρέχει είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα.

Ολόκληρη η καταγγελία:

«Ακούς εδώ και μια βδομάδα οτι έρχεται χιονιάς και ακραία καιρικά φαινόμενα και πάγοι και τρολάρισμα μέχρι κι από την ΕΜΥ που όλο αυτό το ονομάζει ελπίδα και τα λοιπά και τα λοιπά. Και λες εντάξει δε θα οδηγήσω για Θεσσαλονίκη να πάω στη δουλειά μου. Θα πάρω το τραίνο για να φτάσω με σιγουριά.

Είμαι λοιπόν στο σταθμό Λαρίσης και περιμένω το τραίνο των 12•22 και ακούω πως ακυρώνεται το δρομολόγιο των 12•50 για Χαλκίδα. Και πάω στις πληροφορίες και ρωτάω πως γίνεται να ακυρώνεται το δρομολόγιο για Χαλκίδα και για Θεσσαλονίκη να ισχύει κανονικά. Δεν έχουμε κύριε ενημέρωση ακύρωσης το δρομολόγιο θα γίνει κανονικά.

Ήδη κάτι βρωμάει. Ήδη μου μυρίζει επιτελική ματσίλα και επικοινωνιακή ξεφτίλα του τύπου λειτουργεί το κράτος δε θα δώσουμε σήμα ότι κόπηκαν και τα τραίνα, θα το στείλουμε κι ό, τι γίνει. Αλλά δε φαντάζομαι το μέγεθος. Και επειδή έχω και 200 ανθρώπους που έχουν αγοράσει εισιτήρια και θα ταλαιπωρηθούν λέω θα μπω δεν μπορεί κάτι θα ξέρουν. Λάθος. Η όλη διοικητική απόφαση να ταξιδέψει το τραίνο παίχτηκε κορώνα γράμματα στις πλάτες και τις ζωές 200 ανθρώπων. Ήδη βγαίνοντας απ’ την Αθήνα το γύρω τοπίο μοιάζει τρομακτικό.

"google ad"

Μια ώρα μόλις μετά, στις 2 παρά το τραίνο σταματάει σιγά σιγά. Έξω φαίνεται κάτι σαν μικρός σταθμός. Καμία ενημέρωση απ’ τα μεγάφωνα. Περνάει μισή ώρα και κόβεται το ρεύμα. Δεν μπορούμε να βγούμε από το τραίνο πια. Κόβεται η θέρμανση. Έξω παγετώνας. Και είναι μόλις 3 το μεσημέρι. Περνάει άλλη μια ώρα. Μας ενημερώνουν οτι περιμένουμε άλλη μηχανή γιατί η προηγούμενη χάλασε. Ψιλο στη ζούλα και μετά απο πίεση ένας μηχανικός μας εκμυστηρεύεται σχεδόν ότι έπεσε η ποδιά της μηχανής στις ράγες από το βάρος του χιονιού. Πράγμα που με κάνει να σκέφτομαι εύλογα ποιά ακριβώς είναι τα πρωτόκολλα ασφαλείας και ελέγχου που επιτρέπουν μια τέτοια ζημιά. Υπενθυμίζω δεν μπορούμε να βγούμε απ’ το τραίνο.

Περνάει άλλη μια ώρα.Έρχεται τελικά άλλη μια μηχανή και μας ρυμουλκεί για περίπου ένα χιλιόμετρο και σβήνει κι αυτή.

Τώρα απ’ έξω μόνο χιόνι και δέντρα. Ρεύμα και θέρμανση ήδη μας έχουν εγκαταλείψει ώρες. Μας ενημερώνουν οτι τώρα θα περιμένουμε την άλλη μηχανή να έρθει. Έξω σκοτεινιάζει όλο και πιο γρήγορα. Δεν έχουμε ρεύμα. Δεν έχουμε νερό. Δεν έχουμε φάει τίποτα. Δεν μπορούμε να βγούμε από το τραίνο. Το προσωπικό του τραίνου είναι άφαντο. Είχαν περάσει κάποια στιγμή πριν ώρα και μας είχαν δώσει ένα ΜΙΚΡΟ μπουκαλάκι νερό και εξαφανίστηκαν πάλι. Νυχτώνει και περιμένουμε τη μηχανή.

Η μηχανή λοιπόν έρχεται. Και μας ΤΡΑΚΑΡΕΙ. Ήρθε ένα μικρό τραίνο δηλαδή και έπεσε πάνω μας. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή. Η εσωτερική οροφή του τραίνου σχεδον κατέρρευσε. Άν βρισκόταν κάποιος στο διάδρομο θα ήταν νεκρός. Από κάποιο θαύμα στο βαγόνι μου δε χτύπησε κανείς. Δίπλα μας ενα κομμάτι του τοίχου δίπλα στην τουαλέτα στο πίσω μέρος ξεκόλλησε. Αν κάποιος ήταν εκεί θα ήταν νεκρός. Ακολουθεί -σχετικά- συγκρατημένος πανικός. Με έναν συνεπιβάτη γυρνάμε το βαγόνι. Ευτυχώς όλοι είναι καλά.

Εμφανίζεται για πρώτη φορά ένας απ’ το προσωπικό του τραίνου για να ρωτήσει αν υπάρχει γιατρός. Υπήρχε μια ογκολόγος και μια φυσικοθεραπεύτρια. Έσπευσαν να βοηθήσουν. Φοβόμαστε ακόμα και να σκεφτούμε τι μπορεί να χει γίνει στα πίσω βαγόνια που ήταν πολύ πιο κοντά στη σύγκρουση. Ακούμε για ένα ανοιγμένο κεφάλι, ακούμε για ένα 9χρονο κοριτσάκι που θέλει νοσοκομείο, για ηλικιωμένους, για μια γυναίκα που λόγω του εγκλωβισμού και του σκοταδιού παθαίνει απανωτές κρίσεις πανικού και προσπαθεί να κατέβει απ’ το τραίνο, για ένα μωρό.

Όλα αυτά τα ακούμε. Αυτό που δεν ακούμε είναι η παραμικρή ενημέρωση για το τι έγινε και τι θα γίνει. Περνάει άλλη μιάμιση ώρα. Η θερμοκρασία του τραίνου είναι κοντά στο μηδέν. Δεν μπορούμε να βγούμε απ’ το τραίνο. Μας ενημερώνουν απ’ τα μεγάφωνα ότι έρχονται να μας ρυμουλκήσουν ως τη Δαύλεια. Άρα λειτουργούσαν τόσες ώρες τα σιωπηλά μεγάφωνα.

Μετά από μια ακόμη ώρα μας ρυμουλκούν και φτάνουμε στον κλειστό σταθμό της Δαύλειας. Κάποια περιπολικά και ασθενοφόρα είναι εκεί. Ξεφορτώνουν πάνω από 10 φορεία και αρχίζουν να ξεφορτώνουν τραυματίες. Για τους υπόλοιπους τίποτα. Ούτε νερό. Ούτε κουβέρτες. Όυτε ένα κομμάτι ψωμί. Ούτε ενημέρωση. Παγώνουμε και φοβόμαστε και μας πιάνουν τα κλάματα για τους ανθρώπους που βλέπουμε να βγαίνουν σε φορεία. Οι πιο πιστοί προσεύχονται. Στο βαγόνι μπαίνουν εθελοντές διασώστες μόνο για να δουν αν κάποιος χτύπησε. Ούτε κι αυτοί ξέρουν φυσικά τι θ’ απογίνουμε οι υπόλοιποι.

Μένουμε εκεί δύο ώρες. Έχουμε αρχίσει να βγάζουμε ρούχα απ’ τις βαλίτσες. Διπλές κάλτσες, διπλά παντελόνια, διπλά ρούχα. Μοιραζόμαστε κάτι μπισκότα. Είμαστε σε απόγνωση.
Τελικά ξεκινάμε. Μας πάνε στο Λιανοκλάδι. Μας στοιβάζουν σε λεωφορεία. Το μωράκι είναι καλά και τρέμουν τα δοντάκια του ασταμάτητα. Φτάνουμε στη Λαμία. Επειδή δε φτάνουν τα δωμάτια μας ζητάνε κάποιοι να μπουν μαζί στα δωμάτια. Εγώ με έναν συνεπιβάτη μου -και πλέον φίλο μου- ως νεότεροι προσφερόμαστε να μείνουμε μαζί. Καμία πανδημία δε μας απασχολεί φυσικά πλέον. Όπως και δεν απασχόλησε και κανένα ιθύνοντα άλλωστε 14 ώρες τώρα.

Κάποιοι μένουν χωρίς δωμάτιο και συνεχίζεται η αναμονή για μια κάποια λύση. Για φαγητό ούτε κουβέντα. Είμαστε νηστικοί 14 ώρες. Η ώρα είναι πια 2 το πρωί. Με τον συνεπιβάτη μου και δύο Κούρδους συνεπιβάτες που είχαν ξαναβρεθεί στη Λαμία και ξέρουν τα κατατόπια ψάχνουμε με τα πόδια κάτι ανοιχτό να φάμε για να μη λιποθυμήσουμε. Τώρα είναι 11μιση το πρωί. Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πως θα πάμε στους προορισμούς μας. Το ξενοδοχείο σε λίγο θα πρέπει να αδειάσει τα δωμάτια. Αυτό είναι το κράτος της αριστείας. Το εγκληματικό κράτος του Μητσοτάκη. Τον Ιανουάριο του 2017, το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την ιδιωτικοποίηση και παραχώρησή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον όμιλο της FS Italiane έναντι συνολικού τιμήματος 45.000.000€,η οποία ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο 2017.

Μιλήστε μου τώρα για τον ιδιωτικό λαμπερό τομέα που λειτουργεί. Μιλήστε μου για τις ιδιωτικοποιήσεις τώρα. Μιλήστε μου για αριστεία. Έχουμε πολλά να ζηλέψουμε από τριτοκοσμικές χώρες. Είστε εγκληματίες και επικίνδυνοι. Και θα πέσετε και θα τσακιστείτε απ’ την οργή και τον πόνο των ανθρώπων».

tvxs.gr

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο
Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στέφανος Κασσελάκης: Η παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ | Παρακολουθήστε ζωντανά

Το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ παρουσίασε από το Κέντρο Πολιτισμού...

Η Χανιώτισσα συγγραφέας Μάρω Δούκα υποψήφια ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά

Την υποψηφιότητα της διακεκριμένης συγγραφέως Μάρως Δούκα για τις...

Με Βέφα Αλεξιάδου, Αγγελική Ηλιάδη και Εύη Βατίδου το ΛΑΟΣ στις Ευρωεκλογές 2024

Τους 42 υποψήφιους για τις Ευρωεκλογές του Ιουνίου ανακοίνωσε...