Τις προοπτικές αλλά και τις αδυναμίες που παρατηρούνται στην διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος της χώρας με το εμπόριο, καθώς και τη δυναμική που προσδίδουν στις τοπικές αγορές τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου (Open Malls), ανέδειξε η θεματική ημερίδα που πραγματοποίησε την Τετάρτη στο Ηράκλειο Κρήτης η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, με θέμα: «Εμπόριο και Τουρισμός: ‘Ένας συσχετισμός με πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία», ενώ στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκε η μελέτη που εκπόνησε η ερευνητική ομάδα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ με θέμα: «Εμπόριο και Τουρισμός στην Κρήτη: Η πρόκληση των Open Malls».
Ο γ.γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης κατά την τοποθέτησή του μεταξύ άλλων ανέφερε: «Για εμάς ο Τουρισμός και το εμπόριο αποτελούν δύο παράλληλους πυλώνες της ανάπτυξης της εθνικής και τοπικής οικονομίας για αυτό και η πολιτική μας είναι πολύπλευρη. Την στιγμή που νομοθετούμε μέτρα ανταγωνιστικότητας των οικονομικών οντοτήτων με την άρση γραφειοκρατικών εμποδίων κλπ, διαμορφώνοντας ένα φιλικό περιβάλλον, την ίδια στιγμή ενισχύσουμε το διαθέσιμο εισόδημα για τους καταναλωτές. Θέλουμε ο Τουρισμός να συναντά τις τοπικές εμπορικές διαδρομές. Θέλουμε οι τοπικές εμπορικές διαδρομές να αποτελούν σύγχρονες, ανοιχτές, ανταγωνιστικές αγορές με έξυπνες και ολοκληρωμένες προτάσεις.
Αναφορικά με τα Οpen Μalls, ο κ. Σταμπουλίδης υπογράμμισε πως είναι στην σωστή κατεύθυνση, ωστόσο χρειάζεται όμως να ενισχυθούν με δράσεις όπως το virtual market, τις πράσινες εμπορικές πρακτικές και την προώθηση του ελληνικού branding. «Είμαστε εδώ για να σχεδιάσουμε με τους φορείς δράσεις για την νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ. Όμως είμαστε εδώ για να επαναφέρουμε την εσωτερική κοινωνική και θεσμική ασφάλεια, την αντιμετώπιση του παρεμπορίου και την ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών. Κυρίες και κύριοι το κράτος δεν είναι επιχειρηματίας. Το κράτος πρέπει να θεματοφύλακας της σταθερότητας, του υγιούς ανταγωνισμού και της προόδου», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας υπογράμμισε πως είναι απαραίτητο να ενισχυθεί με κοινές δράσεις η διασύνδεση τουρισμού – εμπορίου, καθώς αυτό μπορεί να ενδυναμώσει και τους δύο κλάδους και να ενισχύσει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας.
«Αυτό που μας προξένησε μεγάλη εντύπωση είναι η διαπίστωση πως τα τελευταία χρόνια το ελληνικό εμπόριο, και ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, δεν καρπώνονται σε ανάλογο βαθμό τα οφέλη από τις ενισχυμένες αφίξεις τουριστών και τις εισπράξεις. Η συγκεκριμένη διαπίστωση σε συνδυασμό με το διαρκές και έντονο ενδιαφέρον μας για τις εξελίξεις στον κλάδο μας αλλά και σε όλη την ελληνική οικονομία, αφού το εμπόριο αποτελεί το δείκτη υγείας και ευρωστίας της παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας, μας οδήγησε στη διενέργεια σχετικής έρευνας καθώς επίσης και στη συν-διοργάνωση της σημερινής ημερίδας», σημείωσε ο ίδιος.
Τέλος, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηρακλείου Μανώλης Αλιφιεράκης επισήμανε την ανάγκη να περιοριστεί η εξάρτηση του τουριστικού κόσμου από τους tour operators και να εμπλουτισθεί το τουριστικό προϊόν με εναλλακτικές προσεγγίσεις. Αναφερόμενος στο «Open Mall» της πόλης του Ηρακλείου τόνισε: «Στόχος δικός μας είναι να συνδέσουμε την εμπορικότητα και την τουριστική δραστηριότητα με την αστική ολοκλήρωση και βασική μας προσπάθεια είναι να επικοινωνηθεί ως τουριστικό ρεύμα όλο το παραγωγικό και επιχειρηματικό σύστημά μας».