12.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Εξεταστική για λίστα Πέτσα: Δεν άλλαξαν στάση οι εφημερίδες λόγω των χρημάτων, λέει ο πρόεδρος της ΕΙΗΕΑ

Ημερομηνία:

«Δεν υπέπεσε στην αντίληψή μου ότι εφημερίδες άλλαξαν πολιτική στάση εξαιτίας των χρημάτων που έλαβαν από την καμπάνια ενημέρωσης για την αντιμετώπιση της πανδημίας».

Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αλέξης Σκαναβής καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή «για τη διερεύνηση της επιχείρησης πολιτικής χειραγώγησης της κοινής γνώμης, ευτελισμό των θεσμών και κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος».

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών σχετικά με το εάν έγινε σωστά η κατανομή της διαφημιστικής καμπάνιας στα ΜΜΕ είπε σχηματικά πως «κοιτάζοντας το δάσος δεν βλέπω να υπάρχει πρόβλημα, κοιτάζοντας ορισμένα από τα δέντρα μπορεί να βλέπει κανείς ορισμένα προβλήματα».

Σχετικά με το εάν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια που ακολουθήθηκαν στην κατανομή των δύο εκστρατειών ενημέρωσης, απάντησε πως δεν γνωρίζει εάν υπήρξαν κάποια ειδικά κριτήρια στην κατανομή. Αυτά είπε θα πρέπει να αναζητηθούν στη σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και των διαφημιστικών εταιρειών που έκαναν την διαχείριση της κάθε καμπάνιας- και αυτοί είναι που θα πρέπει να ερωτηθούν και όχι η ΕΙΗΕΑ. Προσέθεσε, από την επαγγελματική του εμπειρία, πως πάντα σε κάθε διαφημιστική καμπάνια υπάρχουν κριτήρια που ακολουθούν οι διαφημιστικές εταιρείες στις καταχωρήσεις που κάνουν και ανάλογες είναι και οι τιμολογήσεις τους.

Υπογράμμσε πως δεν υπήρξε διαχείριση δημοσίου χρήματος από τα ΜΜΕ αλλά υπήρξε ένα συγκεκριμένο διαφημιστικό έργο (καταχωρήσεις) που τους ανατέθηκε και αυτά το εκτέλεσαν. «Οι εφημερίδες πληρώθηκαν από το Δημόσιο για τις καταχωρήσεις που έκαναν με την αποστολή των σχετικών τιμολογίων και την επισύναψη των δημοσιεύσεων», είπε. Σημείωσε πως την καμπάνια για το «Μένουμε σπίτι» τα μέσα ενημέρωσης την έχουν πληρωθεί όχι όμως ακόμα και αυτή της εκστρατείας που αφορούσε τον εμβολιασμό.

Χαρακτήρισε πετυχημένης απόδοσης την πρώτη διαφημιστική καμπάνια για το «Μένουμε σπίτι» ενώ για την καμπάνια του εμβολιασμού ανέφερε ότι η προσωπική του άποψη είναι πως θα έπρεπε να υπάρξει και μια νέα ανάλογη καμπάνια ενημέρωσης για την τρίτη δόση και για όσους δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί. Εκτίμησε πάντως πως ακόμα και εάν δεν υπήρχαν καμπάνιες ενημερώσεις από την κυβέρνηση οι εφημερίδες και τα μέσα θα έγραφαν τα ίδια που γράφουν και σήμερα για την ανάγκη μέτρων προστασίας από την πανδημία και θα έκαναν την ίδια ενημέρωση.

Ερωτηθείς για το εάν στην καμπάνια ενημέρωσης, εκτός της προβολής των μηνυμάτων, υπήρξε και υποχρέωση για την καταχώρηση συνεντεύξεων ειδικών αλλά και πολιτικών προσώπων ανέφερε πως δεν υπήρξε κάτι τέτοιο και αυτές αφορούσαν μόνο τις ενημερωτικές καταχωρήσεις των σχετικών μηνυμάτων.

Απαντώντας για το εάν θα μπορούσαν αυτά τα μηνύματα να ήταν δωρεάν, είπε πως εάν υπήρχε ένας σχετικός νόμος αυτό θα μπορούσε να επιβληθεί. Όμως με τα ισχύοντα στον έντυπο Τύπο υποχρέωση δωρεάν καταχώρησης κοινωνικών μηνυμάτων δεν υπάρχει, παρά μόνο -εξ όσων γνωρίζει- υπάρχει μια σχετική πρόνοια για τα πανελλήνια ραδιοτηλεοπτικά μέσα.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων δεν θέλησε να σχολιάσει το γεγονός ότι ορισμένες εφημερίδες δεν συμπεριελήφθησαν στις ενημερωτικές εκστρατείες.

Ερωτηθείς ειδικά για τον αποκλεισμό της εφημερίδας Documento από την πρώτη καμπάνια του «Μένουμε σπίτι» απάντησε πως εκείνη την περίοδο εκείνος δεν ήταν καν μέλος της Ένωσης όπως και η εν λόγω εφημερίδα. Παρατήρησε δε ότι «δεν δημοσιεύονται οι πωλήσεις της συγκεκριμένης εφημερίδας από κάποιο πρακτορείο», ωστόσο μετά από επίμονες ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ αναγνώρισε πως στον κατάλογο υπάρχουν και άλλες εφημερίδες που δεν δημοσιοποιούν τις πωλήσεις τους αλλά παρόλα αυτά τους δόθηκαν καταχωρήσεις.

Κληθείς να σχολιάσει ότι μια εφημερίδα ενώ πήρε υψηλό ποσοστό διαφήμισης μετά από μικρό χρονικό διάστημα ανέστειλε την κυκλοφορία της, ο κ. Σκαναβής ανέφερε πως το θέμα είναι εάν έκανε ή όχι τις καταχωρήσεις. Ζήτησε από τα μέλη της εξεταστικής να μην μπερδεύουν τη διαφήμιση με τις επιχορηγήσεις ή τις χρηματοδοτήσεις καθώς αυτές οι εκστρατείες ήταν διαφημιστικές καμπάνιες και όχι επιχορηγήσεις στήριξης των ΜΜΕ.

topontiki.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πότε ξεκινούν τα δωρεάν χειρουργεία – Τα ραντεβού που έχουν κλειστεί

Ξεκινούν την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου τα πρώτα δωρεάν απογευματινά...

Τρόμος στην Γερμανία: Καταρτίζεται λίστα με καταφύγια εν μέσω εντάσεων με τη Ρωσία – Θα είναι διαθέσιμη και σε app

Η Γερμανία καταρτίζει έναν κατάλογο καταφυγίων που θα μπορούσαν να παρέχουν...

Χάρης Μαμουλάκης: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη κλείνει τα μάτια στην αύξηση των φόρων

Αναδεικνύοντας τις αστοχίες και τα γκρίζα σημεία του κρατικού...