20.8 C
Chania
Saturday, November 23, 2024

Επιστολή Εμ. Μπαρμπόπουλου: Κάθε χρόνο τα ίδια προβλήματα αλλά φέτος κατάρρευσε και μέρος του τοίχους του Ενετικού Λιμάνι – Τι πρέπει να γίνει

Ημερομηνία:

Με επιστολή που έστειλε στην εφημερίδα μας ο πρώην πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Χανίων κ. Εμμανουήλ Μπαρμπόπουλος αναφέρεται στα προβλήματα που παρουσιάζονται κάθε χρόνο με τις κακοκαιρίες στο Ενετικό λιμάνι και στο Κουμ Καπί και προτείνει μέτρα προστασίας που θα διασφαλίσουν ότι τα προβλήματα τις επόμενες φορές θα είναι λιγότερα.

Διαβάστε τι αναφέρει:

Δυστυχώς κάθε χρόνο τα ίδια προβλήματα στο Ενετικό λιμάνι  και στο ΚουμΚαπι.

Μια σπατάλη χιλιάδων  ευρώ αποκατάστασης ,τόσο από τους καταστηματάρχες που βλέπουν τις περιουσίες τους να καταστρέφονται όσο και από το Λιμενικό ταμείο να τρέχει να μπαλώνει τρύπες στο ΚουμΚαπί και πλάκες στο οδόστρωμα. Ενώ φέτος εκτός από όλα αυτά είχαμε και το πολύ δυσάρεστο της κατάρρευσης μέρος του τοίχους του Ενετικού λιμένος.

Η επιδείνωση των καιρικών συνθηκών που χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται  μας  επιβάλλει  επείγοντα μετρά προστασίας γιατην περιοχή του Ενετικού λιμένος καθώς και της περιοχής του ΚούμΚαπί.

Πιο συγκεκριμένα

Ενετικό λιμάνι

Άμεσος προγραμματισμός για ενίσχυση του βόρειου προστατευτικού μόλουμε κανονικό τοιχίο που πρέπει να είναι υπερυψωμένο  καθώς και να επιμηκύνεται προς ανατολάς, για να υπάρξει επαρκής προστασία της παραλίας και των καταστημάτων κυρίως από βόρειους άνεμους.

Επίσης θα πρέπει επιτέλους να γίνει μόνιμη εγκατάσταση του φανού σήμανσης ώστε να σταματήσει η σχεδόν κάθε χρόνο απώλεια του λόγο κυματισμού με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν πλοία .

Επί προσθέτως θα πρέπει να ενισχυθεί με μπλόκια  όλο το βόρειο κρηπίδωμα του Ενετικού λιμένος ώστε να αποφύγουμε και άλλες καταρρεύσεις  .

Κουμ Καπί

Καμία παρέμβαση και μελέτη αναβάθμισης του ΚούμΚαπί δεν μπορεί να γίνει εάν δεν προστατευτεί από τους Βόρειους ανέμους .

Επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί βόρειο κρηπίδωμα που θα προστατεύει το παραλιακό μέτωπο της περιοχής καθώς και   προμαχώνα Mocenico  που κινδυνεύει να  καταρρεύσει.

Επειδή  αυτό θεωρείται αναγκαίο θεωρώ ότι βάζουμε και τα πρώτα θεμέλια για την δημιουργία μαρίνας στο ΚουμΚαπί .

Το έργο του κρηπιδώματος  που είναι ιδιαίτερα κοστοβόρο,μπορεί να καλυφτεί από τα έργα υποδομής της μαρίνας αντί  να πληρωθεί  από το   Λιμενικό Ταμείο.

Επίσης η υλοποίησης της μελέτης Τσακαλάκη μπορεί και αυτή να ενταχτεί   με μικρή σχετικά τροποποίηση στην κατασκευή της μαρίνας και να μην επιβαρυνθεί το Λιμενικό ταμείο.

Σχετικά με τα πλεονεκτήματα της Μαρίνας στην περιοχή του ΚουμΚαπί θα ήθελα να υπενθυμίσω.

  • Η πόλης μας είναι σημείο εισόδου για τα σκάφη που ταξιδεύουν από και προς την Μεσόγειο .
  • Είναι μέσα στην πόλη και κοντά σε όλες της απαραίτητες υποδομές  .
  • Χρησιμοποιείται ελάχιστα σαν χώρος κολύμβησης .
  • Μέσα από τις μελέτες θα πρέπει να γίνει  αναστύλωση και αξιοποίηση του προμαχώνα Mocenico.
  • Είναι σύνηθες να γίνονται Μαρίνες δίπλα σε παραδοσιακά λιμάνια και μέσα στον ιστό της πόλης ,π.χ Ρέθυμνο ,Ηράκλειο ,Αγ Νικόλαος ,Ρόδος κ.λ.π.
  • Τα εξωτερικά βόρεια κρηπιδώματα  μπορούν να αποτελέσουν σημεία πρόσδεσης  κρουαζιερόπλοιων ανάλογα με τον καιρό .
  • Η συγκεκριμένη τοποθεσία έχει φυσική προστασία από όλους τους καιρούς ενώ είναι ανοικτή μόνο από Β και ΒΒΑ.
  • Για τις χερσαίες εγκαταστάσεις που απαιτούνται  μπορούν να γίνουν στην συστάδα βράχων  πίσω από το θέατρο Βλησίδη και να επεκταθούν  ανατολικά όσο χρειάζεται ,
  • Ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν χώρος εναπόθεσης και συντήρησης  σκαφών λύνοντας έτσι το χρόνιο  πρόβλημα που υπάρχει στην ευρύτερη  περιοχή μας  .
  • Η παραλία μπορεί να παραμένει ,ενώ η   χρήση πλωτών προβλητών όπως εμφανίζονται στο σχέδιο διευκολύνουν την κατασκευή.

Στην  πρόταση η χωρητικότητα είναι για 416 σκάφη  με μεγάλη δυνατότητα αύξησης των θέσεων εάν το βόρειο κρηπίδωμα επεκταθεί ανατολικότερα.

Κατά την γνώμη μας το Δημοτικό  Λιμενικό  θα πρέπει .

  • Άμεσα να αξιοποιήσουν τις μελέτες που υπάρχουν.
  • Να τροποποιήσουν μερικώς την μελέτη  του κυρίου Τσακαλάκηπου θα πρέπει να λάβει υπόψη  και την δημιουργία μαρίνας.
  • Να προβούν στη διαδικασία χωροθέτησης  της περιοχής , και να κάνουν την απαραίτητη προμελέτη  ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι υπάρχουσες μελέτες  διευκολύνουν κατά πολύ την πραγματοποίηση των απαραίτητων διαδικασιών .
  • Στην συνέχεια με δημόσιο διαγωνισμό να αναζητηθεί ιδιώτης Επενδυτής

ζητώντας  συμμετοχή  (ΣΔΙΤ) η μηνιαίο μίσθωμα με το οποίο θα καλυφτεί  το κόστος των μελετών ενώ το Λιμενικό ταμείο θα έχει ένα πάγιο έσοδο.

Επίσης  να συνειδητοποιήσουμε ότι τέτοια  έργα μπορούν να γίνουν μόνο από ιδιωτικούς και φορείς και ΣΔΙΤ  ενώ το νέο ΕΣΠΑ μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην υλοποίηση της πρότασης.

Η πόλη μας λόγο της ιδιαίτερης αισθητικής της μπορεί να γίνει μόνιμη κατοικία για περίπου 1600 ανθρώπους που μπορούν   ζουν μονίμως στα σκάφη τους ,Χειμώνα καλοκαίρι ενισχύοντας  την τοπική κοινωνία.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ