13.8 C
Chania
Monday, December 15, 2025

ΕΣΕΕ: «Ακόμα φτωχότερη φέτος η Χριστουγεννιάτικη αγορά»

Ημερομηνία:

Η μειωμένη κατανάλωση και ο «φτωχός τζίρος» ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της χριστουγεννιάτικης αγοράς, κάτι που δεν αποτελεί πλέον είδηση, αφού 9 στους 10 Έλληνες είμαστε λιγότερο γενναιόδωροι όχι γιατί το θέλουμε αλλά εξ’ ανάγκης.  Η «χριστουγεννιάτικη θλίψη» ήταν φέτος το κύριο γνώρισμα στην «εορταστική» κατά τα άλλα ελληνική αγορά.

Οι έμποροι βίωσαν μια «χριστουγεννιάτικη κατήφεια» που τους ψαλίδισε όποια αισιοδοξία διατηρούσαν πριν τα Χριστούγεννα. Οι σαρωτικές αλλαγές στο ελληνικό εμπόριο κατά την διάρκεια του έτους αποτυπώθηκαν και στην τρέχουσα εορταστική αγορά αναδεικνύοντας το 2011 ως την χειρότερη χρόνια μέχρι τώρα.

Φέτος παρατηρήθηκαν πολλές καταναλωτικές αλλαγές στον Έλληνα, όπως αλλαγή διάθεσης, αλλαγή υποχρεώσεων, αλλαγή συμπεριφοράς, αλλαγή προτεραιοτήτων, αλλαγή συνηθειών, ακόμα και αλλαγή προτίμησης στα χριστουγεννιάτικα  δώρα. Συγκεκριμένα μόνο ένας στους πέντε καταναλωτές προτίμησαν τα είδη ένδυσης-υπόδησης, δυο στους πέντε παιδικά δώρα και παιχνίδια, ενώ δυο στους πέντε φέτος προτίμησαν τα δώρα χαμηλού κόστους, δηλαδή τα «μικροδωράκια».

Στην φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά επικράτησε βαρυχειμωνιά, αφού οι απώλειες στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις για  μείωση στα επίπεδα του 30% συγκριτικά με πέρυσι.

Οι πρώτες εκτιμήσεις από όλη την Ελλάδα μας δίνουν απογοητευτικά ποσοστά, αφού η ένδυση και υπόδηση ξεπέρασε σε μείωση το 40%, τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών το 30%, τα καταστήματα καλλυντικών, βιβλίων και δώρων το 20%, ενώ ακόμα και στα καταστήματα τροφίμων και ποτών παρουσιάζεται μείωση κατά 15% πάντα σε σύγκριση με πέρυσι, ως μονή εξαίρεση που θα μπορούσαμε να πούμε ότι κάπως διασώθηκε από αυτή την κάθετη πτώση, αποτελεί ο κλάδος των παιδικών και των παιχνιδιών.

Άλλωστε τα Χριστούγεννα είναι για τα παιδιά, χωρίς όμως  να παραβλέπουμε το γεγονός ότι σε μια από τις πέντε ελληνικές οικογένειες οι γονείς των παιδιών  είναι άνεργοι. Ο γενναίες μειώσεις τιμών και οι εορταστικές προσφορές πριν και κατά την διάρκεια της χριστουγεννιάτικης αγοράς, μπορεί να μην κατάφεραν να διατηρήσουν  τις πωλήσεις στα περυσινά επίπεδα, αλλά τουλάχιστον  βοήθησαν  να μην αυξηθούν κατά πολύ περισσότερο οι μεγάλες απώλειες που είχαμε κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς.

Ο χορός των πρωτοχρονιάτικων προσφορών στα καταστήματα λιανικής σε όλες τις αγορές των ελληνικών πόλεων, είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστεί με ελκυστικά χαμηλές τιμές και την τελευταία εβδομάδα του χρόνου.

Το ξέρουμε…

Το να βλέπετε αυτά τα μηνύματα μπορεί να είναι κουραστικό. Και να είστε σίγουροί ότι ούτε κι εμείς βρίσκουμε κάποια ευχαρίστηση από το να τα γράφουμε... Όμως αυτό το μήνυμα δεν αφορά εμάς. Αφορά κάτι πολύ πιο σημαντικό: την επιβίωση της ανεξάρτητης, μαχητικής δημοσιογραφίας στην Kρήτη.

Η στήριξη σας είναι σημαντική γιατί μας επιτρέπει να:

  1. - Κάνουμε ρεπορτάζ χωρίς φόβο και εξαρτήσεις. Κανείς δεν μας υπαγορεύει τι να πούμε ή τι να αποσιωπήσουμε.
  2. - Κρατάμε τη δημοσιογραφία μας προσβάσιμη σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την ικανότητα να πληρώσουν. Χωρίς paywall, χωρίς προνόμια μόνο για όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα.

Η απλή αλήθεια είναι ότι τα έσοδα διαρκώς συρρικνώνονται. Αν πιστεύετε ότι μια πραγματικά ελεύθερη ενημέρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη δημοκρατία και τον έλεγχο της εξουσίας, τότε δώστε μας τη δύναμη να συνεχίσουμε.

Γίνε συνδρομητής

Σας ευχαριστούμε θερμά.

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις - Γίνετε συνδρομητές!

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ