Μια εδραιωμένη πλέον αρνητική στάση του εμπορικού κόσμου για τη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή καταγράφει έρευνα της Εθνικής Συνονομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) σε εκπροσώπους Εμπορικών Συλλόγων για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του 10ημέρου 2-9 Μαΐου.
Σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις, η γενικότερη εικόνα που προκύπτει από τις εκτιμήσεις των Συλλόγων είναι ότι δεν βοήθησαν ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων.
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ:
1. Για το εκπτωτικό δεκαήμερο:
Η γενικότερη εικόνα που προκύπτει από τις εκτιμήσεις των Συλλόγων, είναι ότι οι εκπτώσεις το συγκεκριμένο δεκαήμερο δεν βοήθησαν ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας αμφισβητούν πλέον την παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στο τζίρο των επιχειρήσεων. Λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι πλέον παύουν να αποτελούν από μόνες τους ισχυρό κινητήριο μοχλό για την αύξηση της αγοραστικής κίνησης.
2. Για την Κυριακή 3 Μαΐου:
Διαπιστώνεται μια εδραιωμένη πλέον αρνητική στάση του επιχειρηματικού κόσμου απέναντι στη λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή, εκτός των εορταστικών περιόδων και της τουριστικής σεζόν στους δημοφιλείς προορισμούς. Ακόμη δε και για όσους επιχειρηματίες εναρμονίζονται με το μέτρο και ανοίγουν, παρά την προσωπική τους διαφωνία, τα οφέλη είναι στην πλειονότητα των περιπτώσεων πενιχρά. Καθώς, σύμφωνα και με την ποσοτική αποτίμηση του μέτρου σε επίπεδο τζίρου, στις περισσότερες περιπτώσεις όχι μόνο δεν βοηθάει τον εμπορικό κόσμο, αλλά επιδεινώνει την υπάρχουσα βεβαρημένη κατάσταση.
Η έρευνα διενεργήθηκε σε δύο στάδια.
Το διάστημα 5-6 Μαΐου πραγματοποιήθηκε τηλεφωνική έρευνα με δομημένο ερωτηματολόγιο σε πανελλαδικό δείγμα 100 επιχειρήσεων και σε Εκπροσώπους Εμπορικών Συλλόγων, αναφορικά με την λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 3 Μαΐου. Η δεύτερη φάση της έρευνας υλοποιήθηκε μετά τη λήξη του ενδιάμεσου εκπτωτικού δεκαημέρου όπου πραγματοποιήθηκαν τηλεφωνικές συνεντεύξεις στους Εκπροσώπους των Εμπορικών Συλλόγων και ζητήθηκαν οι εκτιμήσεις τους για την κίνηση της αγοράς το διάστημα αναφοράς.