ΤΟΠΙΚΑ

Ηλεκτρίστηκε η μικρή διασύνδεση της Κρήτης – Eκτιμάται ότι θα καλύψει το 34%  των φορτίων του νησιού

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Εντός χρονοδιαγράμματος και σε χρόνο ρεκόρ για τα ευρωπαϊκά δεδομένα ολοκληρώθηκε και ηλεκτρίστηκε το έργο της “μικρής” διασύνδεσης της Πελοποννήσου με την Κρήτη, το οποίο υλοποιήθηκε από το διαχειριστή του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ΑΔΜΗΕ.

Στην πραγματικότητα το έργο κάθε άλλο παρά μικρό είναι, καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιακή διασύνδεση Εναλλασσόμενου Ρεύματος παγκοσμίως, η οποία περιλαμβάνει την πόντιση υποβρύχιου καλωδίου 132 χλμ σε βάθος έως 1.000 μέτρων.

Το έργο της “μικρής” διασύνδεσης ξεκινά από τη Νεάπολη Λακωνίας και φτάνει έως τα Χανιά. Με τη διασύνδεση η νέα σταθερή λειτουργία του ενεργειακού συστήματος της Κρήτης θα τροφοδοτείται από τα πρωτοπόρα παγκοσμίως και ανθεκτικά τριπολικά  καλώδια μόνωσης XLPE.

Το συνολικό κόστος του έργου ανήλθε στα 384 εκατ. ευρώ και δημοπρατήθηκε τον Ιούλιο του 2018 με αναδόχους τα Ελληνικά Καλώδια, την Prysmian και τη Fulgor. Η Διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου εκτιμάται ότι θα καλύψει το 34%  των φορτίων του νησιού αμβλύνοντας σημαντικά το πρόβλημα επάρκειας τροφοδοσίας που αντιμετωπίζει η Κρήτη.

Σήμερα οι ανάγκες της Κρήτης σε ηλεκτρική ενέργεια καλύπτονται από τρεις μονάδες με καύσιμο μαζούτ και ντίζελ, με υψηλό κόστος παραγωγής. Οι συγκεκριμένοι σταθμοί λόγω παλαιότητας, εμφανίζουν χαμηλό βαθμό απόδοσης, μειωμένη διαθεσιμότητα ενώ προκαλούν σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα.

Όπως συμβαίνει σε όλα τα μη διασυνδεδεμένα νησιά, το επιπλέον κόστος αυτό δεν μετακυλύεται στα τιμολόγια των κατοίκων της Κρήτης αλλά καλύπτεται από το τέλος ΥΚΩ που περιλαμβάνεται σε όλους τους λογαριασμούς ρεύματος.

Το ύψος των ΥΚΩ για τα νησιά ανέρχεται σε 700 – 850 εκατ. ευρώ ετησίως, με την Κρήτη να αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό (περίπου το μισό).

Δηλαδή, η απόσβεση της διασύνδεσης εξοικονόμησης μπορεί να γίνει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, μέσα σε τρία χρόνια. Επίσης το έργο αναμένεται να βοηθήσει στη βελτίωση της ασφάλειας εφοδιασμού της Κρήτης.

Σημειώνεται ότι το έργο της “μικρής” διασύνδεσης, περιλαμβάνει καλώδιο οπτικών ινών το οποίο θα συνδέσει τηλεπικοινωνιακά την Κρήτη με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Εκτός από τη διασύνδεση Κρήτης Πελοποννήσου, ο ΑΔΜΗΕ υλοποιεί παράλληλα και το έργο της διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023 και θα εξασφαλίσει την τροφοδότηση της Κρήτης αποκλειστικά από το ηπειρωτικό σύστημα, οδηγώντας στη μείωση των ΥΚΩ κατά 300 – 400 εκατ. ευρώ ετησίως αλλά και στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 60%.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Εξιχνιάστηκαν 4 υποθέσεις κλοπών σε Χανιά και Ρέθυμνο – Συνελήφθησαν 5 άτομα

Πέντε άτομα, τέσσερις άνδρες και μία γυναίκα, συνελήφθησαν κατά την επιστροφή τους στο λιμάνι του…

4 hours ago

SOS εκπέμπουν οι λιμενικοί της δυτικής Κρήτης για το μεταναστευτικό

“Δοκιμάζονται οι αντοχές μας” αναφέρουν χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού…

4 hours ago

Τέμπη: Οι 15 τόνοι ξυλόλιο «καίνε» την κυβέρνηση – Σάλος με τα στοιχεία – σοκ που ανέδειξαν οι πραγματογνώμονες

Σάλος έχει προκληθεί από την αποκάλυψη για τη μπάλα φωτιάς που ακολούθησε της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη.…

4 hours ago

Άρθρο Β. Κοντεζάκη: Σκέψεις με αφορμή τις εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας

Το όραμα καταρχήν είναι για ένα ανεξάρτητο, μαχητικό, παραγωγικό και ανοικτό στα μέλη του και…

4 hours ago

This website uses cookies.