Τα ηλεκτρικά πατίνια και τα skate rollers θα υπόκεινται σύντομα σε συγκεκριμένους κανόνες, καθώς το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών.
Νομοθετικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και τα skate rollers ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς τα δίτροχα μέσα έχουν κάνει για τα καλά την εμφάνισή τους στους δρόμους των ελληνικών πόλεων, δίχως όμως να ρυθμίζονται από κάποιο πλαίσιο.
Ως εκ τούτου προκύπτουν ζήτημα τόσο για την ασφάλεια όσο και πρακτικά προβλήματα, όπως αυτό της στάθμευσης.
Το νομοθετικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια και τα skate rollers αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους μήνες, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που επικαλείται το ΑΠΕ.
Ο νόμος θα ρυθμίζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο για την αγορά, την ασφάλεια και τη χρήση στις πόλεις, όλων των μικροοχημάτων, όπως τα πατίνια ή τα skate rollers.
Τι θα περιλαμβάνει ο νόμος για τα ηλεκτρικά πατίνια
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του ΑΠΕ, ο νόμος θα διαχωρίζει τα πατίνια ανάλογα με την ταχύτητα και έτσι θα προκύψουν και οι κανόνες χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Ο διαχωρισμός θα γίνεται σε δύο κατηγορίες:
- Πατίνια που μπορούν να κινούνται μέχρι 6 χιλιόμετρα/ώρα
- Πατίνια με ταχύτητα έως 25 χιλιόμετρα/ώρα
Στην πρώτη κατηγορία τα πατίνια θα θεωρούνται ως πεζοί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους περιορισμούς στην κυκλοφορία τους.
Στη δεύτερη κατηγορία θα θεωρούνται ως ποδήλατα και έτσι θα πρέπει να κινούνται στους δρόμους, όπως τα ποδήλατα και όχι σε δρόμους που η επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι πάνω από 50 χιλιόμετρα/ώρα, δηλαδή στις λεωφόρους.
Αναφορικά με τα πατίνια που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα πάνω από 25 χιλιόμετρα/ώρα, θα υπόκεινται σε πολύ αυστηρότερο πλαίσιο: Θα πρέπει να προσαρμόζονται στο όριο ταχύτητας και διαφορετικά δεν έχουν τη δυνατότητα κυκλοφορίας στους δρόμους με τόσο υψηλή ταχύτητα.
Εξάλλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, είχε δηλώσει στη Βουλή ότι η νομοθετική παρέμβαση για τα ηλεκτρικά πατίνια θα αφορά:
- Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων
- Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
- Τυχόν επιπλέον απαιτήσεις για τη χρήση τους
«Επιπλέον, θα υπάρξει σύνταξη και εισήγηση κανονιστικού πλαισίου που αφορά και την εποπτεία της αγοράς των οχημάτων αυτών και των εξαρτημάτων, διότι δεν αναφερόμαστε μόνο στο θέμα της μετακίνησης. Πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα, όπως επίσης και τυχόν διαδικασία ανάπτυξης διαδικασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών», είχε δηλώσει ο κ. Κεφαλογιάννης.