Αν και στην Ελλάδα όταν αναφερόμαστε στην ηλεκτροκίνηση μιλάμε ακόμα για το μέλλον, στις ΗΠΑ την Κίνα και την υπόλοιπη Ευρώπη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ήδη εδώ.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι πριν λίγες μέρες αναδείχτηκε ως παγκόσμιο αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2021 ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το Volkswagen ID.4.
Η ηλεκτροκίνηση έρχεται ως τυφώνας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου και αλλάζει κυριολεκτικά τα πάντα στην βιομηχανία της. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη σε αυτό από το γεγονός ότι την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία στα ηλεκτρικά δεν την έχει κάποια παραδοσιακή δύναμη της αυτοκίνησης, όπως είναι για παράδειγμα η Toyota, η Volkswagen, ή η Ford, αλλά η Tesla η οποία είναι κατά πρώτο λόγο εταιρεία τεχνολογίας και σε δεύτερο επίπεδο βιομηχανία αυτοκινήτου.
Κι αυτό συμβαίνει γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενσωματώνουν τεχνολογίες που μέχρι τώρα υπήρχαν κυρίως σε συσκευές υψηλής τεχνολογίας όπως για παράδειγμα οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, τα συστήματα εντοπισμού και διασύνδεσης GPS, οι θερμικές κάμερες, τα συστήματα lidar και πολλά άλλα.
Δηλαδή τα αυτοκίνητα του πολύ κοντινού μέλλοντος θα μοιάζουν πολύ περισσότερο με κορυφαία προϊόντα τεχνολογίας, παρά με μηχανήματα-εργαλεία μετακίνησης.
Θα συνδέονται απευθείας με το κινητό μας, από το οποίο μάλιστα θα μπορούμε να ελέγχουμε ή και να ενεργοποιούμε τις περισσότερες από τις λειτουργίες των οχημάτων.
Για το λόγο αυτό τα ηλεκτρικά Ι.Χ. διαθέτουν ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα σε ότι αφορά το hardware αλλά και το software καθώς θα δέχονται συνεχώς αναβαθμίσεις για να μπορούν να ακολουθούν τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις των επόμενων χρόνων.
Θα πρέπει δηλαδή να μπορούν να ενσωματώνουν τα πιο σύγχρονα και ακριβή συστήματα εντοπισμού, να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του 5G ή ακόμα να μπορούν να κάνουν χρήση της αυτο-οδήγησης δηλαδή τη μετακίνηση του οχήματος χωρίς την άμεση συμμετοχή του οδηγού.
Τεχνολογικοί κολοσσοί από Κίνα στο παιχνίδι
Δεν είναι πλέον μυστικό ότι όλες οι μεγάλες εταιρίες προϊόντων τεχνολογίας όπως οι Apple, Huawei, Xiaomi, αλλά και άλλες λιγότερο γνωστές όπως η εταιρεία κατασκευής ψυγείων και καταψυκτών Haier, η Foxconn κλπ. σχεδιάζουν να ρίξουν στην αγορά τα δικά τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το πολύ κοντινό μας αυτοκινητιστικό μέλλον λοιπόν είναι ηλεκτρικό αλλά και κινέζικο καθώς φαίνεται ότι οι περισσότερες εταιρίες τεχνολογίας που θα ασχοληθούν με την αυτοκινητοβιομηχανία θα προέρχονται από τη χώρα της Άπω Ανατολής.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι, κυκλοφόρησαν στην Κίνα περισσότερα από 500 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ πουλήθηκαν 1,3 εκατ. ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα Επίσης η Tesla πούλησε πάνω από 120.000 Model 3 στην Κίνα μέσα στο 2020 από τις 500.000 παραδόσεις αυτοκινήτων που πραγματοποίησε παγκοσμίως. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας αναλύσεων Canalys, οι συνολικές πωλήσεις στην Κίνα αναμένεται να φθάσουν τα 1,9 εκατ. οχήματα.
Apple Car: Σημαντικές προσλήψεις από το χώρο των EV’s
Σύμφωνα με πηγές μέσα από αυτοκινητοβιομηχανίες, θα χρειαστούν πέντε έως επτά χρόνια για την κυκλοφορία ηλεκτρικού/αυτόνομου της Apple, ένα χρονοδιάγραμμα που έχει καθυστερήσει από το γεγονός ότι η πλειονότητα της ομάδας που εργάζεται στο όχημα είτε εργάζεται από το σπίτι είτε στο γραφείο για περιορισμένες χρονικές περιόδους (λόγω Covid-19).
Όμως τους τελευταίους μήνες, ο τεχνολογικός γίγαντας άρχισε να κάνει κάποιες σημαντικές προσλήψεις για να ενισχύσει την ομάδα κατασκευής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Το 2019, η Apple, προσέλαβε τον πρώην αντιπρόεδρο της Tesla Steve MacManus και ενώ αρχικά εργαζόταν σε άσχετα με οχήματα έργα, τώρα ηγείται μιας ομάδας ανάπτυξης με υπαλλήλους που επικεντρώνονται στους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων, υλικά, υφάσματα, τις δοκιμές αντοχής και κατασκευή καμπίνας επιβατών. Ο MacManus αναφέρεται απευθείας στον Doug Field, έναν πρώην μηχανικό οχημάτων και στέλεχος της Tesla που ηγείται του project αυτοκινήτου της Apple.
Άλλες βασικές προσλήψεις που έγιναν από την Apple περιλαμβάνουν τον πρώην μηχανικό οχημάτων της BMW και πρώην υπάλληλο της Tesla, Waymo Jonathan Sive ως ανώτερο διευθυντή του ίδιου project. Στα τέλη του 2020, η Apple προσέλαβε επίσης τον πρώην αντιπρόεδρο της Tesla, Stuart Bowers, ο οποίος διοικούσε την ομάδα τεχνολογίας αυτόνομων συστημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τα μέσα του 2019 Το Bloomberg σημειώνει ότι από τους εκατοντάδες μηχανικούς που εργάζονται στο πρόγραμμα αυτοκινήτων της Apple, οι περισσότεροι επικεντρώνονται στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης.
Xiaomi: Έχει βρει ήδη συνεργάτη
Όπως με την Apple, έτσι και με την Xiaomi κυκλοφορούν φήμες ότι αναπτύσσει το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο και πρόσφατες αναφορές λένε πως η κινέζικη εταιρία έχει ήδη βρει συνεργάτη για την κατασκευή του αυτοκινήτου. Η Xiaomi είναι πιθανό να συνεργαστεί με την Great Wall Motors και αν όλα πάνε βάσει σχεδίου το αυτοκίνητο της Xiaomi θα έρθει πιο σύντομα απ’ ότι θα περίμενε κανείς.
Με άλλα λόγια, το αυτοκίνητο της κινέζικης φίρμας θα περάσει στην παραγωγή το 2023, ενώ της Apple το 2024 με 2025. Η Xiaomi, βέβαια, έσπευσε να διαψεύσει τις παραπάνω πληροφορίες, με τον αναπληρωτή διευθυντή, Xu Jieyun, να αναφέρει σε μια ανάρτηση του «όλα αυτά είναι παραπληροφόρηση και εντελώς αβάσιμα».
Όμως η ανάρτηση αυτή σβήστηκε από τον ίδιο λίγη ώρα μετά, οπότε η αποκάλυψη για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Xiaomi μπορεί να είναι πιο κοντά απ’ ότι περιμέναμε.
Η Xiaomi έχει αρχίσει ήδη τις προσλήψεις για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου. Απ’ ότι φαίνεται η κινέζικη εταιρία θα ασχοληθεί με το λογισμικό του αυτοκινήτου, ενώ η Great Wall Motors θα ασχοληθεί με το κατασκευαστικό κομμάτι. Έχει επίσης επενδύσει σε αυτόνομους προγραμματιστές τεχνολογίας οδήγησης και εταιρείες που κατασκευάζουν αισθητήρες Lidar..
Huawei: Πάνω από 1 δισ. δολ. η επένδυση σε τεχνολογίες αυτοκινήτων
Όπως ανέφερε το Bloomberg, ο όμιλος εταιρειών της Huawei σχεδιάζει μια επένδυση που θα ξεπεράσει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια, σε τεχνολογίες που αφορούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην αυτόνομη οδήγηση.
Η Huawei θέλει ξεκάθαρα να ανταγωνιστεί τη Xiaomi και την Tesla, με τις «κλεισμένες» συνεργασίες που έχει ήδη για το άμεσο μέλλον, να αποτελούν εχέγγυο καλής εξέλιξης στην πρόοδο.
Σύμφωνα με το Bloomberg η Huawei έχει ήδη συνάψει συμφωνίες με τρεις κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες, τις BAIC, Chongqing Changan και Guangzhou Automobile Group.
Η συμφωνία που έχει συναφθεί, ορίζει πως θα πρέπει να χρησιμοποιούν το όνομα Huawei στα αυτοκίνητα που μπορούν να οδηγηθούν αυτόνομα. Όπως δείχνει η επιλογή των συνεργατών, η Huawei αρχικά επικεντρώνεται στην κινεζική αγορά. Στο παρελθόν, ο κατασκευαστής smartphone έπρεπε να αποδεχθεί ανταγωνιστικά μειονεκτήματα λόγω των κυρώσεων που του είχαν επιβληθεί στις ΗΠΑ. Μια από αυτές ήταν οι υπηρεσίες από την Google και άλλους Αμερικανικούς παρόχους, να μην λειτουργούν σε τηλέφωνα Huawei.