Το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Κρήτης παρουσιάστηκε σήμερα στην αίθουσα της Λότζια από υπουργούς, υφυπουργούς και ειδικούς γραμματείς υπουργείων, οι οποίοι συνοδεύουν τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στην επίσκεψή του στο νομό Ηρακλείου.
Ο υφυπουργός παρα τω πρωθυπουργώ Άκης Σκέρτσος ξεκινώντας την παρουσίαση ανέφερε ότι το αναπτυξιακό σχέδιο των 486 έργων συμπυκνώνει “το σύνολο των έργων που χρηματοδοτούνται, έχουν σχεδιαστεί έχουν ενταχθεί στον προγραμματισμό”, συμπληρώνοντας ότι “έχουν συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και φορείς υλοποίησης” και κατέληξε: “Αυτό είναι το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί τη συγκεκριμένη αναπτυξιακή προσπάθεια, ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα αναπτυξιακό συμβόλαιο μεταξύ της κεντρικής διοίκησης, της Περιφέρειας, των δήμων όλων και των τοπικών φορέων. Είναι ένα σχέδιο που είναι δικό μας αλλά και δικό σας, ένα δυναμικό σχέδιο το οποίο διαρκώς εμπλουτίζεται και θέλουμε να αποτελέσει και ένα στοιχείο διαρκούς ελέγχου και λογοδοσίας και της κεντρικής διοίκησης, για να στηθεί μία νέα σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των πολιτών, της κυβέρνησης και του κράτους για το πού θέλουμε να πάμε τελικά τη χώρα”.
Ο υπουργός Μεταφορών & Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής, στην παρουσίαση του ανέφερε ότι “η Κρήτη δεν είχε πάρει αυτά που της αναλογούσαν, ήρθε όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης και το άλλαξε αυτό”. “Ήρθε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να αποκαταστήσει αυτή την αδικία και θα σας έλεγα ότι μέσα σε 3,5 χρόνια γίνονται πράγματα που συζητιούνται για πάνω από 30, και αυτό δεν είναι υπερβολή” είπε ο κ. Καραμανλής ο οποίος συμπλήρωσε ότι “στην Κρήτη και μόνο από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη έργα άνω των 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ”.
Παρουσιάζοντας το αναπτυξιακό σχέδιο για την Κρήτη, σε σχέση με τα έργα του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε ότι η διαφορά της κυβέρνησης της ΝΔ με την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ είναι πως “ότι είπαμε το κάναμε πράξη σε αντίθεση με την αναποτελεσματικότητα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ”. Ο κ. Πλακιωτάκης προσέθεσε ότι “η κυβέρνηση της ΝΔ προχωράει με γρήγορους ρυθμούς στην υλοποίηση του προγράμματός με έργο χειροπιαστό, που το βλέπει και το βιώνει στην καθημερινότητά του κάθε πολίτης”, συμπληρώνοντας ότι “το Υπουργείο Ναυτιλίας συμμετέχει για πρώτη φορά στο μεγάλο αναπτυξιακό σχεδιασμό της πατρίδας μας” με έργα αξιοποίησης λιμανιών, μεταξύ των οποίων και του Ηρακλείου το οποίο όπως εξήγησε “είναι στρατηγικής σημασίας”. “Προχωράμε και στην αξιοποίηση δεκατεσσάρων λιμενικών έργων σε ολόκληρη την Κρήτη, από το καταφύγιο στη Γαύδο, την θωράκιση του λιμένα Ρεθύμνου, την εμβληματική ανάπλαση στην Χερσόνησο, την ανάπλαση στην Ιεράπετρα, την αναβάθμιση των λιμένων της Σητείας, του Αγίου Νικολάου και του Μακρύ Γιαλού, τον επιβατικό σταθμό στο λιμάνι της Σούδας. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικές παρεμβάσεις που αναβαθμίζουν την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων” σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς αναφέρθηκε στη σύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό και την σπουδαιότητα που έχει το νησί για την κυβέρνηση, λέγοντας ότι “πρέπει να ενώσουμε όλο αυτό το δυναμικό, το ανθρώπινο δυναμικό, το καλό ποιοτικό προϊόν μέσα από ένα σχεδιασμό που μπορεί να γίνει με το Υπουργείο Τουρισμού για να μπορέσουμε να το στηρίξουμε και η επόμενη μέρα να είναι μία πολύ καλή μέρα για την Κρήτη στον πρωτογενή τομέα” και συμπληρώνοντας για την κτηνοτροφία ότι θα πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση της βιολογικής κτηνοτροφίας.
Σε ό,τι αφορά την Ενεργειακή Μετάβαση και την Ηλεκτρική Διασύνδεση της Κρήτης, ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας Κώστας Σκρέκας ανέφερε ότι υλοποιούνται στο νησί 86 έργα, προσθέτοντας ότι στόχος είναι “να πετύχουμε το 2030 το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που θα καταναλώνει η Κρήτη, να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας”.
Ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς αναφέρθηκε στα τοπικά πολεοδομικά σχέδια: “Στην Κρήτη μιλάμε για τοπικά και ειδικά πολεοδομικά σχέδια τα οποία αποτυπώνουν τα διοικητικά όρια του κάθε δήμου, την υπάρχουσα σημερινή κατάσταση, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι προβλέπουν με κανόνες και με αρχές, τι θα επιτρέπεται, πού και με ποιον τρόπο, τα όρια σχεδίων πόλεων, όρια οικισμών, οριοθετήσεις οικισμών, επεκτάσεις σχεδίων πόλεων, χρήσεις γης, όροι δόμησης, κυκλοφοριακές μελέτες, στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών που θα διαβάζονται με τον ίδιο τρόπο από όλους, χωρίς ερμηνείες και παρενέργειες”.
Ο υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε στη στήριξη 51 χιλιάδων εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας, όταν διατέθηκαν 300 εκατομμύρια ως κοινωνική πολιτική “στην πράξη” όπως τόνισε, ενώ σε σχέση με τα προγράμματα ανέργων σημείωσε ότι “στην Κρήτη τους τελευταίους μήνες έχουν ενταχθεί πάνω από 6.000 άνεργοι” συμπληρώνοντας ότι “όλα αυτά τα προγράμματα προηγουμένως ουσιαστικά φυτοζωούσαν”.
Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε στην καλή τουριστική σεζόν που προηγήθηκε, εξηγώντας ότι ήταν προϊόν μεθοδικής δουλειάς, μίλησε για τα αισιόδοξα -όπως είπε- μηνύματα για τον τουρισμό του 2023, διευκρινίζοντας τη σημασία που είχε για τους πολίτες η στήριξη από τον ίδιο τον πρωθυπουργό του Κοινωνικού Τουρισμού και του Προγράμματος “Τουρισμός για όλους” που όπως επισήμανε μέσω αυτών “η μέση ελληνική οικογένεια κατάφερε να συμπληρώσει το εισόδημα της και να κάνει διακοπές και να πάρει μία ανάσα”.
Παρουσιάσεις για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό έκαναν επιπλέον η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, ο υφυπουργός Έρευνας & Τεχνολογίας Χρίστος Δήμας, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα που αναφέρθηκε στα έργα που εκτελούνται στην Υγεία, οι υφυπουργοί Παιδείας Ζέττα Μακρή και Άγγελος Συρίγος και ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, για τα σημαντικά, όπως ανέφερε έργα, στον Αθλητισμό που έχουν γίνει και συνεχίζουν να γίνονται στην Κρήτη.
Νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ στον Αγιο Νικόλαο, αλλά και το υπό κατασκευή αεροδρόμιο Καστελίου. Ο νέος αερολιμένας, κόστους περίπου 522 εκατομμυρίων ευρώ, θα αποτελέσει έναν σύγχρονο και «πράσινο» κόμβο για την απρόσκοπτη σύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο, μειώνοντας παράλληλα την επιβάρυνση που υφίσταται η πόλη του Ηρακλείου λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».