Με στόχο την κατάθεση μιας ολοκληρωμένης πρότασης που θα λύνει όλα τα προβλήματα της πόλης του Ηρακλείου σε σχέση με την κατασκευή του ΒΟΑΚ αλλά και θα διασφαλίζει την βιώσιμη κυκλοφορία τις επόμενες δεκαετίες, συνεδριάζει την ερχόμενη Δευτέρα το Δημοτικό συμβούλιο.
Δημοτική Αρχή και παρατάξεις καλούνται να συμφωνήσουν σε ένα σχεδιασμό με βάση τον οποίο θα διεκδικήσουν σειρά έργων που δεν θα χωρίζουν το Ηράκλειο, την τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας με πάνω από 177.000 κατοίκους, που τους καλοκαιρινούς μήνες πολλαπλασιάζονται και παράλληλα θα λύνουν τα σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα που ήδη είναι διογκωμένα σε διάφορα σημεία της πόλης.
Ως εκ τούτου θεωρείται μονόδρομος σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο και με ομοφωνία να αποφασίσει τι θα διεκδικήσει με βάση και τις θέσεις των παρατάξεων αλλά και της δημοτικής αρχής που έχουν ήδη εκφραστεί.
Κυριάρχο στη συζήτηση είναι η υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ πρόταση που είχε κατατεθεί στο πρόσφατο περιφερειακό συμβούλιο που έτσι κι αλλιώς ανέπεμψε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο Υπουργείο απορρίπτοντας όλο σχεδόν το σχεδιασμό.
Η πρόταση για υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ μήκους 25 συνολικά χιλιομέτρων, από την περιοχή του Γαζίου έως και την περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού που υποστηρίχθηκε από το τεχνικό επιμελητήριο και όλους τους φορείς ή στη χειρότερη περίπτωση ως εναλλακτική η τμηματική υπογειοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα, σε σημεία που μπορεί να είναι εφικτή, πρέπει να μπει στην απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που θεωρείται βαρύνουσας σημασίας και σε πολιτικό επίπεδο.
Ανεξάρτητα από το κόστος της συγκεκριμένης παρέμβασης (περίπου 400 εκατ. ευρώ), το υπουργείο πρέπει να υιοθετήσει την τεκμηριωμένη θέση μιας ολόκληρης πόλης αλλά και του Περιφερειακού Συμβουλίου και να σχεδιάσει την πόλη του μέλλοντος που δικαιούται το Ηράκλειο.
Παράλληλα, ήδη σε προηγούμενη συνεδρίασή του αρχές Αυγούστου το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ήδη εκφράσει την αντίθεσή του στα διόδια από τα Ελληνοπεράματα του Κοκκίνη Χάνι αφού με το σχέδιο που παρουσίασε το υπουργείο, αφενός ο νέος ΒΟΑΚ κόβει το Ηράκλειο στα δύο και αφετέρου οι Ηρακλειώτες χρησιμοποιώντας το δρόμο αυτό ως περιφερειακή οδό θα πρέπει να πληρώνουν για τη διέλευση. Επίσης η δημιουργία σήραγγας στο Κακό όρος παρακάμπτοντας τις στροφές ενόψει και της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι και την αύξηση της ταχύτητας.
Την ίδια στιγμή, η Μελέτη προβλέπει τη δημιουργία νέου ανισόπεδου κόμβου για το ΠΑΓΝΗ και για την Ανώπολη στο ύψος του Κοκκίνη (και στα όρια Ηρακλείου με Χερσόνησο), ενώ αναφέρει κλείνουν οι είσοδοι και έξοδοι της Φοινικιάς, κάτι που απορρίπτεται κατηγορηματικά.
Είσοδοι και έξοδοι υπάρχουν στην Επισκοπή, την Ανώπολη, το Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου, τη λεωφόρο Κνώσου, τη Φοινικιά, την πρώτη έξοδο προς Γιόφυρο ενώ δεν αναφέρεται πουθενά η σύνδεση με την ΒΙΠΕ Ηρακλείου.