Τις θέσεις της για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και τις μεταβολές που θα επιφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία διατυπώνει σε ανακοίνωσή της η εκπαιδευτική παράταξη Αγωνιστικής Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Χανίων.
Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:
“Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών θα βρεθεί στο πλευρό των γονέων αύριο Τετάρτη 29/4 στις 9π.μ., ώστε από κοινού εκπαιδευτικοί και γονείς να εκφράσουμε την καταδίκη μας στο αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας που κάνει το σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό. Ώστε να ακουστεί η φωνή μας πιο δυνατά!
Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση περνάει νομοσχέδιο με κλειστά σχολεία. Ξεπερνάει όμως κάθε προηγούμενο όταν αυτό γίνεται εν μέσω πανδημίας, ώστε να υπάρχουν οι λιγότερες δυνατόν αντιδράσεις. Η πλειοψηφία των μέτρων που επιχειρεί να περάσει η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι καινούρια. Τα ίδια προσπάθησαν να περάσουν και οι προκάτοχοί τους και η εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της τα απέρριψε με μαζικότατες κινητοποιήσεις. Τα απορρίπτουμε και τώρα, γιατί ανάμεσα σε άλλα:
Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!!
Καθιερώνεται ελάχιστος αριθμός των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά και των 16 στα 2θέσια και πάνω Νηπιαγωγεία.
Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αλλά και οι γονείς θα πρέπει να ματώσουν για να έχουν τύχη, αν έχουν.
Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους
Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών!
Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής.
Η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων» δεν έχει σκοπό την κάλυψη υπαρκτών αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα ανοίγει ο δρόμος για νέες αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.
Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.
Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα.
Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων.
Ο μόνος τρόπος που μπορεί να εμποδίσει τα αντιδραστικά-αντιεκπαιδευτικά σχέδια και αυτής της κυβέρνησης, ο μόνος τρόπος για να φέρουμε στο προσκήνιο την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας είναι η συμπόρευση εκπαιδευτικών, γονιών μαθητών”.