21.8 C
Chania
Thursday, September 19, 2024

Η ΕΛΜΕ Χανίων ενάντια σε «Εκπαιδευτικούς Ομίλους», «Μέντορες» και «Ενδοσχολικούς Συντονιστές» στα σχολεία

Ημερομηνία:

Η ΕΛΜΕ Χανίων καταγγέλλει την επιβολή «Εκπαιδευτικών Ομίλων», «Μέντορων» και «Ενδοσχολικών Συντονιστών» στα σχολεία, χαρακτηρίζοντας τους ως εργαλεία για την εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και την υπονόμευση της συλλογικής δράσης.

Η ΕΛΜΕ Χανίων εκφράζει έντονες επιφυλάξεις για τους νέους θεσμούς που επιβάλλονται στα σχολεία, όπως οι «Εκπαιδευτικοί Όμιλοι», οι «Μέντορες» και οι «Ενδοσχολικοί Συντονιστές». Σύμφωνα με την Ένωση, αυτοί οι θεσμοί οδηγούν σε αυξημένο φόρτο εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος συχνά είναι απλήρωτος, και υπονομεύουν την παιδαγωγική ελευθερία. Επιπλέον, η ΕΛΜΕ Χανίων υποστηρίζει ότι οι νέοι αυτοί ρόλοι ενισχύουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και δημιουργούν ένα κλίμα ανταγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων. Η Ένωση καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις και να απορρίψουν τους νέους αυτούς θεσμούς.

Η ΕΛΜΕ Χανίων τονίζει ότι οι νέοι αυτοί θεσμοί αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την υπονόμευση των συλλογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την ενίσχυση της κρατικής παρέμβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Πιο αναλυτικά, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:

Μέντορες-Ενδοσχολικοί Συντονιστές-Όμιλοι: Αναζήτηση Εκούσιων Θυμάτων και Συνενόχων!

Και πάλι…..

  • Για τους «Εκπαιδευτικούς Ομίλους»

Ως τώρα, πληθώρα εκπαιδευτικών φέρναμε κάθε χρόνο σε πέρας πληθώρα δράσεων με τη συνεργασία όσων μαθητών και συναδέλφων κρίναμε ότι χρειάζονταν, υπό την έγκριση και εποπτεία του Συλλόγου. Από σχολικές εφημερίδες μέχρι την οργάνωση σχολικών χορωδιών και εορτών. Ανταμοιβή των εμπλεκόμενων, ήταν η εκτίμηση όλης της σχολικής κοινότητας, παιδιών, συναδέλφων, γονέων.

Τώρα επιδιώκεται σε αυτές τις διαδικασίες να μπει ο στενός κορσές των ομίλων, άλλως να παραγκωνιστούν ή και να απαγορευτούν. Για να λειτουργήσει ένας «όμιλος» θα χωράει μέχρι δύο εκπ/κους, θα προϋποθέτει «ετήσιο προγραμματισμό» ως τις 25/9, εκθέσεις αξιολόγησης, απουσιολόγιο μαθητών,

«βεβαιώσεις επιτυχούς παρακολούθησης». Επίσης, θα λειτουργεί ανελλιπώς εκτός εργασιακού ωραρίου, σαν απλήρωτη υπερωρία, το ελάχιστο 2 ώρες τη βδομάδα. Επειδή οι απλήρωτες υπερωρίες είναι παράνομες, ο θεσμός πλασάρεται ως προαιρετικός («δύνανται να αποφασίζουν τη συγκρότηση ομίλων») με «τυράκι» τα ψιχία καλής αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς…

Για τους… «Μέντορες»

Ως τώρα, υποστήριξη, συμβουλές και καθοδήγηση προς τους νέους συναδέλφους πρόσφεραν πολλά μέλη κάθε Συλλόγου Διδασκόντων, καθένας και καθεμία με τις ιδιαίτερες γνώσεις και εμπειρίες του. Ενώ κάθε συνάδελφος ήταν υπεύθυνος για τις δικές του πράξεις, ελεύθερος να επιλέξει τα άτομα που συμβουλεύεται, να ακολουθήσει ή όχι τις συμβουλές τους. Αυτό είναι το φυσιολογικό και δόκιμο, αφού η καθοδήγηση προαπαιτεί σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, που δεν εξαρτάται από το αν ο… «μέντορας» έχει υπάρξει Σύμβουλος ή αν έχει 15 αντί 6 χρόνια προϋπηρεσίας.

Τώρα επιδιώκεται όλη την εργασία της υποστήριξης των νέων να την χρεωθούν ένα-δυο άτομα («Μέντορες»), συμπεριλαμβάνοντας μια τυποποιημένη γραφειοκρατία (οργάνωση τουλάχιστον τριών πρότυπων διδασκαλιών, εκθέσεις προγραμματισμού και απολογισμού κ.α.) Με σκοπό να γίνουν οι «ελεγκτές» των συναδέλφων με λιγότερα από πέντε έτη υπηρεσίας και εν

δυνάμει να τους αξιολογούν στις τελικές εκθέσεις πεπραγμένων τους. Ανταμοιβή για όλα αυτά, κάποια «μόρια» καλής αξιολόγησης των «μεντόρων» από τη Διοίκηση…

Πέρα απ’ τον φόρτο απλήρωτης εργασίας, πρόκειται για άλλη μια απόπειρα δήθεν αξιοκρατικής (μοριοδοτούμενης) σαλαμοποίησης του κλάδου, σε δήθεν ανώτερους και άλλους υπόλογους «καθοδηγούμενους».

Για τους «Ενδοσχολικούς Συντονιστές»

Ακόμη χειρότερα σε σχέση με τους «μέντορες», δεν υπάρχει μόνο επιπλέον φόρτος εργασίας

(δειγματικές διδασκαλίες, γραφειοκρατική δουλειά κλπ). Σε μέρος αυτής γραφειοκρατίας θα εμπλέκουν και άλλους συναδέλφους υποχρεωτικά, χωρίς καν κάποιο ψίχουλο ανταμοιβής για εκείνους (π.χ. μηνιαίες συναντήσεις των ομάδων). Ταυτόχρονα, αναλαμβάνουν ρόλο πιο στενών ελεγκτών για την τήρηση της ύλης, των διαγωνισμάτων, του αναλυτικού προγράμματος, την εφαρμογή «καινοτόμων πρακτικών» κ.ο.κ.

Τόσο στους «μέντορες» όσο και στους «συντονιστές», αυθαίρετα κριτήρια «προσοντολογίου» επιλέγουν εκπαιδευτικούς που ξεχωρίζουν από τη «μάζα» σε ρόλο ελεγκτή των άλλων. Αυτοί, όντας συνυπεύθυνοι για τις πράξεις και τις παραλείψεις των «ελεγχόμενών» τους, θα τείνουν να τους πιέζουν να μην ξεφεύγουν από τα όλο και στενότερα καλούπια του Υπουργείου. Όλα με αντάλλαγμα… την «καλή αξιολόγηση».

Είναι αστείες οι ποικιλόμορφες διαβεβαιώσεις της Διοίκησης ότι ο φόρτος δεν θα είναι «τόσο μεγάλος», ότι πρόκειται για πράγματα που «ήδη κάνουμε». Οι επικλήσεις στο φιλότιμο και οι προτροπές να… μοιράζονται τα πολλά καθήκοντα των συντονιστών και των μεντόρων και σε άλλους συναδέλφους, ενώ τα

«εύσημα» (ψιχία αξιολόγησης) θα παίρνουν μόνο οι πρώτοι και οι «ανώτεροί» τους, συνιστούν απλά αναζήτηση… κορόιδων είτε συνενόχων. Όλοι οι συνάδελφοι πρέπει να βοηθούμε στην οργάνωση της σχολικής ζωής, αλλά όχι για χάρη της Διοίκησης και για να απολαύσουν κάποιοι την ευνοϊκή της μεταχείριση. Κυρίως, χωρίς την δαμόκλειο σπάθη και τον καταναγκασμό της ψευδεπίγραφης «αξιολόγησης» και των ποινών της, ήδη νομοθετημένων, κατά τη διεθνή πείρα. Η συναδελφική αλληλεγγύη και η παιδαγωγική ελευθερία δεν αντέχουν κορσέδες και προκρούστειες κλίνες.

Οι θεσμοί αυτοί δεν έρχονται για καλό. Εντάσσονται στο πλαίσιο της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, που πολεμήσαμε όλη την προηγούμενη χρονιά. Στηρίζονται στην απλήρωτη επιπλέον εργασία, επιδιώκουν τον κατακερματισμό του Συλλόγου Διδασκόντων σε αντιμαχόμενες φατρίες, το άχαρο, διασπαστικό και αδιέξοδο κυνήγι μορίων (που θεμελίωσε το προσοντολόγιο των αναπληρωτών). Επιδιώκουν την μεγαλύτερη υποταγή μας με αντάλλαγμα «καθρεφτάκια» (καλή αξιολόγηση, υποσχέσεις για προαγωγές), όπως και την αποκοπή των νέων συναδέλφων από τις συλλογικές διαδικασίες και διεκδικήσεις, την παγίωση ενός ακόμα εργαλείου πειθάρχησης.

Μπορούμε να σταματήσουμε τον κατήφορο! Οι προηγούμενες χρονιές απέδειξαν ότι παρά την λυσσαλέα επίθεση της κυβέρνησης ο κλάδος πλειοψηφικά ,αγωνιστικά έχει στραπατσάρει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς!

Καλούμε τους συναδέλφους να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΕΛΜΕ Χανίων από Μέντορες – Συντονιστές

  • Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να συζητήσουν και να πάρουν αποφάσεις στην παραπάνω κατεύθυνση διαφυλάσσοντας τον αποφασιστικό ρόλο τους και το ωράριο όλων!
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ