«Η Ελλάδα ήταν το παιδί που κανείς δεν ήθελε να παίζει μαζί του και σήμερα όλοι το καλούν στα πάρτι τους, είπε στο Λονδίνο πολύ σημαντικός διεθνής παράγοντας του τουρισμού, στο πλαίσιο της μεγαλύτερης έκθεσης τουρισμού του κόσμου. Και πράγματι στην WTM London 2022 η Ελλάδα πρωταγωνίστησε με νέο περίπτερο, με καινοτομίες και events , με αυτοπεποίθηση και σιγουριά για το μέλλον του τουρισμού».
Αυτό αναφέρει σε ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης που έδωσε το “παρών” στην διεθνή τουριστική έκθεση, η οποία έκλεισε τις πύλες της σπάζοντας όλα τα ρεκόρ επισκεπτών προηγούμενων ετών και του 2019, όπως τόνισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στελέχη του ΕΟΤ.
Με την Ελλάδα να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε αυτό το σημαντικό τουριστικό γεγονός, ο ΕΟΤ διοργάνωσε για πρώτη φορά στο Λονδίνο τα Greek Travel Awards 2022, με το Γραφείο του ΕΟΤ Ην. Βασιλείου & Ιρλανδίας σε συνεργασία με 7 σπεσιαλίστες Tour Operators, να επικοινωνεί με τους πελάτες τους που είχαν επισκεφθεί την Ελλάδα ώστε να λάβουν μέρος στην ψηφοφορία για τους ελληνικούς προορισμούς. Και πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά όταν τη φετινή χρονιά ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας έκανε λόγο ότι 3 εκατομμύρια Βρετανών επισκέφτηκαν την Ελλάδα, ενδεικτικό της αγάπης που δείχνουν οι Βρετανοί τουρίστες τόσο για τα ελληνικά νησιά όσο και για την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και για την ελληνική γαστρονομία.
Συγκρατημένη αισιοδοξία ως προς την εξέλιξη του τουρισμού το 2023
Πέραν των μεγάλων περιφερειών και δήμων της Χώρας που αποτέλεσαν μέρος της ελληνικής συμμετοχής στην WTM London 2022 και ήδη έχουν επικοινωνήσει τις δράσεις τους, το ΑΠΕ-ΜΠΕ συνομίλησε με εκπροσώπους ξεχωριστών νησιωτικών προορισμών, που με τη σειρά τους προσδοκούν αύξηση των τουριστικών ροών από τις διεθνείς αγορές. Μάλιστα με συγκρατημένη αισιοδοξία ως προς την εξέλιξη του τουρισμού είδαν πολλοί εκπρόσωποι προορισμών να ολοκληρώνεται η διεθνής έκθεση WTM 2022 την περασμένη Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022. Μετά από πλήθος συναντήσεων, εκπρόσωποι φορέων μεταφέρουν στο ΑΠΕ – ΜΠΕ τις αλλαγές στις ταξιδιωτικές τάσεις που διαπίστωσαν ύστερα από δύο χρόνια πανδημίας καθώς και το τρέχον κλίμα υπό συνθήκες υψηλού ενεργειακού κόστους και οικονομικών πιέσεων.
Το μεγάλο στοίχημα για την Κρήτη είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου
Σε αυτό το μεγάλο διεθνές ραντεβού, περιφέρειες, δήμοι, ιδιώτες από την Ελλάδα έδωσαν βροντερό “παρών” στην WTM. Ωστόσο πολλοί δήμοι, όπως ο δήμος Ρεθύμνης, δεν συμμετείχαν παρόλο που το Ρέθυμνο σφίζει από Άγγλους και Γερμανούς, που έρχονται την καλοκαιρινή περίοδο, διότι όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Ρεθύμνης, Πέπη Μπιρλιράκη, οι στόχοι του δωδεκάμηνου τουρισμού περνούν κυρίως μέσα από εξειδικευμένες εκθέσεις και αγορές.
Το μεγάλο στοίχημα για το δήμο Ρεθύμνης και την Κρήτη είναι η επέκταση της τουριστικής περιόδου, από επισκέπτες που ταξιδεύουν και το χειμώνα. Μια τέτοια αγορά είναι η Γαλλία, η Αμερική, η μέση Ανατολή κλπ, εξηγεί η κυρία Μπιρλιράκη. Έτσι φέτος το Ρέθυμνο βρίσκεται ήδη σε τουριστική έκθεση στις ΗΠΑ, ετοιμάζει Βαλίτσες για έκθεση στη Μέση Ανατολή το επόμενο διάστημα, ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, ο Δήμος Ρεθύμνης συμμετείχε δυναμικά στη σημαντικότερη διεθνή τουριστική έκθεση της Γαλλίας, IFTM Top Resa.