“Άκρως αντιδραστική και οπισθοδρομική «τομή» φέρνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης”, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Μανώλης Συντυχάκης μιλώντας στην Επιτροπή της Βουλής, όπου συζητείται το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας.
Υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «το αφήγημα που χρόνια δουλεύουν όλοι είναι ότι επιτέλους το σχολείο φεύγει από τον “εναγκαλισμό του κράτους” – το οποίο εξασφάλιζε τρόπον τινά ενιαία δομή, λειτουργία, ενιαίο πρόγραμμα, χρηματοδότηση, όσο βέβαια ήθελε να τα εξασφαλίσει – και αποκτά την ελευθερία του, τη λεγόμενη αυτονομία της σχολικής μονάδας. Αυτό που επιδιώκουν διακαώς είναι αλλοίωση του πυρήνα της εκπαίδευσης: Τι και πως μαθαίνουν τα παιδιά, τι και πως διδάσκει ο εκπαιδευτικός, ανοίγοντας έτσι το δρόμο της διαφοροποίησης των σχολείων με ταξικό πρόσημο».
Μάλιστα, επισήμανε ότι «η ΝΔ το ονομάζει αυτονομία, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ υπεραμύνεται της αποκέντρωσης κάνοντας κριτική στην ΝΔ ότι αυτό δεν επιτυγχάνεται με το νομοσχέδιο! Καμία διαφορά ανάμεσα στο αυτόνομο και το αποκεντρωμένο σχολείο».
Δεν πρόκειται για μεγαλύτερη ελευθερία, αλλά για μεγαλύτερη εξάρτηση, τόνισε ο Μ. Συντυχάκης και υπογράμμισε: «Είτε αυτόνομο είτε αποκεντρωμένο το σχολείο σημαίνει: Διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών. Ταξικός διαχωρισμός της μόρφωσης. Ανταγωνιστικό σχολείο ανάλογα με την περιοχή, με τη φοροδοτική ικανότητα των γονιών, των δημοτών. Το “καλό” σχολείο είναι σε άμεση συνάρτηση με την “καλή” τσέπη των γονιών».