15.8 C
Chania
Monday, December 23, 2024

Η Coca-Cola και η Pepsi χάνουν από τους Έλληνες εμφιαλωτές – Στους κερδισμένους και η κρητική “Γεράνι”

Ημερομηνία:

Υποχωρούν τα μερίδια των πολυεθνικών εταιριών στην εγχώρια αγορά. Αντίθετα κερδίζουν… έδαφος και τζίρο οι Έλληνες εμφιαλωτές. Ποιες εγχώριες επιχειρήσεις… διαπρέπουν. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει o market leader της αγοράς.

Ο ένας αναζητά διακαώς τρόπο να απεμπλακεί από την Ελλάδα (σ.σ. είναι κοινό μυστικό ότι έχει κάνει κρούση σε όσους εμφιαλωτές μιλούν ελληνικά να αναλάβουν με το σύστημα του franchise την παραγωγή και τη διανομή των προϊόντων του στην Ελλάδα), ενώ ο δεύτερος συνεχίζει να μετρά απώλειες ακόμη και στο βαρύ πυροβολικό του, που είναι τα αναψυκτικά τύπου Cola.

Ο λόγος για τις Pepsico και Coca Cola οι οποίες για ένα ακόμη δίμηνο είδαν τις πωλήσεις τους να κινούνται πτωτικά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της υπηρεσίας Market Track της Nielsen, οι απώλειες στον όγκο πωλήσεων της Coca Cola, στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου Cola, άγγιξαν το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου το 12,1% και της Pepsico το 25,5%.

Αποτέλεσμα το μερίδιο του market leader του κλάδου να υποχωρήσει στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου Cola το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα κάτω από το ψυχολογικό φράγμα του 90%, διαμορφούμενο στο 89,2% όταν το αντίστοιχο δίμηνο του 2013 είχε ανέλθει στο 90,2%, ενώ το μερίδιο της Pepsico συρρικνώθηκε στο 3,6% από 4,3%.

Εν αντιθέσει με τους πολυεθνικούς παίκτες η ελληνική Green Cola από την ακριτική Ορεστιάδα έχει κατακτήσει την 3η θέση πανελλαδικά και τη δεύτερη στη Θεσσαλονίκη στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 135,3% και το μερίδιό της σκαρφάλωσε στο 3,9% όταν οι πωλήσεις της Pepsico υποχώρησαν 37,2% και το μερίδιό της στο 3,7%, ενώ της Coca Cola 3E μειώθηκαν 14,5% και το μερίδιό της διαμορφώθηκε στο 87,8%.

Εκτός από την Green Cola σχεδόν όλοι οι Έλληνες εμφιαλωτές στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδια, τζίρο και μια προβεβλημένη θέση στο ράφι. Για του λόγου το αληθές η Πατρινή ΛΟΥΞ της οικογένειας Μαρλαφέκα με μερίδιο 7,4% έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση του κλάδου των αναψυκτικών αφήνοντας πίσω την Pepsico. Σταθερή εμφανίζεται στο σύνολο της χώρας η βολιώτικη ΕΨΑ με αυξομειώσεις ανά περιοχή, ανοδικά κινείται η Βίκος που έκανε το ντεμπούτο της στον κλάδο πριν από λίγους μήνες, αλλά και η Κρητική Γεράνι.

Εν τω μεταξύ όλοι οι υπόλοιποι πολύ μικροί τοπικοί παίκτες διατηρούν την 3η θέση στον Βορρά αλλά και στην Κρήτη, ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν κατακτήσει τη δεύτερη θέση στη Δυτική Κεντρική Ελλάδα, στο Βορρά και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχουν σημαντικό μερίδιο.

Η συνολική εικόνα στα αναψυκτικά

Από την άλλη πλευρά οι συνολικές πωλήσεις σε όγκο της Coca Cola 3Ε, στο σύνολο της αγοράς, κατέγραψαν το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου (σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν) πτώση 11,1%, μεγαλύτερη από τη μείωση 8,7% που σημείωσε η αγορά, ενώ πτώση 15,7% εμφάνισαν οι πωλήσεις της Pepsico.

Αποτέλεσμα το μερίδιο της Coca Cola να υποχωρήσει στο 70,2% από 72,1% το δίμηνο Αυγούστου – Σεπτεμβρίου 2013 και της Pepsico στο 6,8% από 7,3%.

Βέβαια η Coca Cola 3Ε, πέρα από τις πιέσεις που δέχεται από τον εγχώριο ανταγωνισμό, τη νέα χρονιά βρίσκεται με το… καλημέρα με μερίδιο μικρότερο κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες από αυτό που είχε το 2014. Και αυτό γιατί πολύ απλά, μετά από 35 χρόνια έχασε το brand Tuborg αφού διεκόπη η συνεργασία της με τον δανέζικο όμιλο της Carlsberg που τελευταία πέρασε στη Μύθος Ζυθοποιία.

euro2day.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τεχνητή νοημοσύνη: Λίγα λόγια με φιλοσοφικές σκέψεις και φυσιολογικό συναίσθημα

Του Καθηγητή Jeffrey Levett (Τζέφρεϋ Λέβετ). Στο πλαίσιο μιας διεθνούς...

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Γράφει ο Ιωάννης Ντουντουλάκης* Τα Χριστούγεννα συναντάμε παντού στολίδια. Μακάρι,...

Τα SYN.KA σκορπίζουν ξανά δώρα και χαρά, με τον μεγάλο διαγωνισμό Santa SYNKA

Η ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ SYN.KA, μέσα στο πνεύμα...