11.8 C
Chania
Monday, November 25, 2024

Θέσεις και προτάσεις του Οικονομικού Επιμελητηρίου τμήμα δυτικής Κρήτης για την δημόσια διαβούλευση στο θεσμικό πλαίσιο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς

Ημερομηνία:

ΠΡΟΣ το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ  ΥΠ.Α.Α.Τ.

Μετά την πρόταση του Υπ.Α.Α.Τ (δελτίο τύπου 20/01/2011) που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και στην οποία το Ο.Ε .Ε Τμήμα Δυτικής Κρήτης κατέθεσε τις απόψεις του και επειδή η παραπάνω πρόταση συγκεκριμενοποιήθηκε πρόσφατα σε Σ/Ν που τέθηκε σε διαβούλευση μέχρι 20/04/2011 θεωρούμε ότι επιβάλλεται να καταθέσουμε και τις  συμπληρωματικές εκτιμήσεις και προτάσεις μας.

Α/ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ  – ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ

1)     Οι  περισσότεροι πρωτοβάθμιοι Συν/σμοί 5000 περίπου ( από τους υπάρχοντες 6370 με στοιχεία της ΠΑΣΕΓΕΣ ) είναι ανενεργοί, έχουν μείνει δηλαδή μόνο οι σφραγίδες και έχουν απαξιωθεί στην συνείδηση του αγροτικού κόσμου, – αφού δεν του προσφέρουν πλέον τίποτα.

Η μόνη προσφορά τους είναι η εκλογή κατά καιρούς αντιπροσώπων στις Eνώσεις κλπ  στις οποίες εξακολουθούν να είναι μέλη .

2)     Αρκετές  Δευτεροβάθμίες Σ.Ο.  ( Ενώσεις κλπ) εκτός των άλλων  βρίσκονται σε αδυναμία να καλύψουν, όχι μόνο τις  βασικές υποχρεώσεις τους( σε Τράπεζες, Παραγωγούς Δημόσιο, Ασφαλιστικά Ταμεία κλπ) αλλά και τα τρέχοντα λειτουργικά τους έξοδα, αδυνατόντας έτσι να στηρίξουν πλέον τα συμφέροντα του αγρότη.

3)     Εκτιμούμε όμως ότι γι αυτό δεν φταίει τόσο το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο ( Ν.2810/2000) όσο τα πρόσωπα ( δηλ. η πολιτεία & οι διοικήσεις) για  τον τρόπο που εφάρμοσαν & χρησιμοποίησαν το παραπάνω θεσμικό πλαίσιο.

4)     Παραπέρα όμως εκτίμηση μας είναι ότι μια αλλαγή του θεσμικού πλαισίου από μόνη της δεν αρκεί  για να φέρει την “ Ανοιξη“στο  Συν/κό κίνημα της χώρας.

Χρειάζεται παράλληλα το Συν/κό κίνημα να περάσει :

–     σε νέα πλαίσια      λειτουργίας

–     σε  μια νέα γενιά στελεχών ( όχι  απαραίτητα   ηλικιακά )

–     με νέες ιδέες  και πρακτικές .

Και τούτο        διότι    είναι δύσκολο κάποιες  μέχρι σήμερα

πρακτικές, νοοτροπίες και   ανθρωποι, που οδήγησαν το

Συν/κό   Κίνημα σε αδιέξοδα να        είναι   σε θέση σήμερα να

το ανασυγκροτήσουν.

5)    Η ευθύνη για τις ενδεικνυόμενες ενέργειες ανήκει βασικά

στην ΠΑΣΕΓΕΣ ως ιδεολογική και συντονιστική οργάνωση

των  Συν/σμών της χώρας μας.

Πρέπει δηλαδή η ΠΑΣΕΓΕΣ να προτείνει και να σηματοδοτήσει άμεσα με πιο τρόπο θα εξυγιανθεί το Συν/κό κίνημα και θα βγει από το σημερινό αδιέξοδο.

6)     Εάν ολιγωρήσει στο θέμα αυτό και αρκεστεί μόνο στην αναγκαία                  κριτική της νομοθετικής πρότασης του ΥΠ.ΑΑΤ. δεν θα έχει επιτελέσει στο  ακέραιο το καθήκον της στην σημερινή κρίσιμη συγκυρία.

Σημείωση : Οι παραπάνω εκτιμήσεις μας δεν σημαίνουν ότι η πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία  του ΥΠ.Α.Α.Τ για βελτιωμένο θεσμικό πλαίσιο στο Συν/κό κίνημα δεν είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Απλά θέλουμε να τονίσουμε ότι δεν πρέπει κατά την γνώμη μας να περιμένουμε την ανασυγκρότηση του Συν/κού Κίνηματος μόνο από την νομοθετική πρωτοβουλία της Πολιτείας.

Β ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠ.ΑΑΤ

1)     Με τις κατάλληλες προσθήκες – τροποποιήσεις στο υπάρχον αλλά

και στο προτεινόμενο  θεσμικό πλαίσιο πρέπει να επιταχυνθούν

οι      διαδικασίες ώστε    το Συν/κό Κίνημα ν απαλλαγεί

από τα ανενεργά μέλη του :

– τόσο με τη διαγραφή των φυσικών προσώπων –μελών που

δεν συναλλάσσονται  πλέον με  το πρωτοβάθμιο Συν/σμό τους ,

– οσο και  με  την διαγραφή κατ αρχήν από την Ενωση, την λύση

και εκκαθάριση στη συνέχεια, των νομικών προσώπων

των  πρωτοβάθμιων  Συν/σμών που παραμένουν αδρανείς.

Την ίδια  πορεία επιβάλλεται ν ακολουθήσουν και όσες από

τις  δευτεροβάθμιες κλπ οργανώσεις αδρανούν ή έχουν περιέλθει σε

μη   αναστρέψιμη οικονομική  απαξίωση.

Εκτιμούμε έτσι ότι ένας πρώτος στόχος που είναι ν απαλλαγεί το

Συνεταιριστικό Κίνημα από τις οργανώσεις σφραγίδες, οικονομικά

απαξιωμένες  και αδρανείς μπορεί να επιτευχθεί και στη συνέχεια

με παράλληλο νοικοκύρεμα των υπολοίπων οι αγρότες να ξαναεμπι

στευτούν του Αγροτικούς Συν/σμούς.

2)      Να θεσπισθεί με σαφήνεια στο Σ/Ν η διαδικασία συγχώνευσης

με απορρόφηση και μετατροπή μιας  Ένωσης  Αγροτικών Συν/σμών

σε   πρωτοβάθμιο  Συν/σμό.

Η συγχώνευση βέβαια αυτή –όπως και κάθε άλλη συγχώνευση

μεταξύ  Σ.Ο. δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική αλλά εθελοντική ,

με κίνητρα από την πολιτεία και καθοδήγηση από την

ΠΑΣΕΓΕΣ  όπου και όταν η πρόοδος του Συν/κού Κινήματος  της περιοχής το επιβάλλει.

3)     Στο σημείο αυτό θεωρούμε ότι επιβάλλεται η ενίσχυση που προβλέπει η παράγραφος 10Α του νόμου 2810/2000 για τις συγχωνευόμενες Ενώσεις να επεκταθεί τόσο για την συγχώνευση-μετατροπή μιας Ενωσης σε πρωτοβάθμιο Συν/σμό όσο για τις συγχωνεύσεις μεταξύ πρωτοβάθμιων Συν/σμών.

4)     Οι ομάδες παραγωγών ( Ο.Π)  πρέπει να έχουν θέση στο Συν/κό Κίνημα  κατά την άποψη μας μόνο όταν αποδεχθούν να λειτουργούν με την νομική μορφή του Συν/σμού και όχι ανεξάρτητα νομικής μορφής όπως προβλέπεται στο Σ/Ν.

Οι Ο.Π. που θα θελήσουν να λειτουργήσουν με τη νομική μορφή της Α.Ε ή ΕΠΕ όπως έχουν κάθε δικαίωμα, είναι νόμιμες μορφές συνεργασίας όχι όμως Συν/κές

5) Για τις Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις ( Α.Ε.Σ) που << θεωρούνται

Κεφαλαιουχικές εταιρείες με διατομεακό και διακλαδικό αντικείμενο >> .σύμφωνα με το Σ/Ν πρέπει να διευκρινιστεί αν πρόκειται για κεφαλαιουχικές εταιρείες όπου η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου ανήκει  στις Συν/κες Οργανώσεις,ή όχι.

Αν δηλαδή πρόκειται για τις Συν/κες Εταιρείες του άρθρου 32παρ.2,3,4,

του νόμου 2818/2000 οπότε και μόνο έχουν θέση στο Συν/κό Κίνημα κατά την άποψη μας.

Διαφορετικά πρόκειται για νόμιμες μορφές συνεργασίας όχι όμως Συν/κές.

6)   Οσον αφορά τέλος την ομάδα εργασίας που επεξεργάζεται στο Σ/Ν

που τέθηκε σε διαβούλευση προτείνουμε τα παρακάτω :

α) στην ομάδα αυτή  θα πρέπει να συμμετέχουν  εκτός από τους εκπροσώπους του  Υπουργείου και της ΠΑΣΕΓΕΣ και εκπρόσωποι από την ΠΕΝΑ ( Πανελλήνια Ενωση Νεων Αγροτών ) .

Οι καινούργιες ιδέες και πρακτικές που μπορούν να καταθέσουν στο

Τραπέζι της διαβούλευσης  εκτιμούμε ότι θα βοηθήσουν στη

σημερινή δύσκολη  συγκυρία.

β) Στην ομάδα αυτή πέρα από τις αναγκαίες παρατηρήσεις για την

τελική μορφή του Σ/Ν πρέπει να συζητηθεί και να συνταχθεί  συγκε-

κριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανασυγκρότησης των ΑΣΟ .

Το πρόγραμμα αυτό, αφού λάβει στη συνέχεια υπ όψιν του τις τυχόν

τοπικές ιδιαιτερότητες, επιβάλλεται να εφαρμοστεί πανελλαδικά με

ευθύνη της παραπάνω ομάδας.

ΧΑΝΙΑ 20-04-2011

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Παντελής Πετσετάκης
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Δημήτρης Ντοκάκης

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ