ΕΛΛΑΔΑ

Θερινές εκπτώσεις: Πτώση πωλήσεων για το 70% των επιχειρήσεων – Αρνητική η επίπτωση του ανοίγματος τις Κυριακές

Μειωμένη επισκεψιμότητα στην αγορά εκτιμούν οι έμποροι ότι υπήρξε το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ενώ σχεδόν οι οκτώ στους δέκα προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το “lockdown” έως τις θερινές εκπτώσεις.

Αυτά είναι δύο από τα συμπεράσματα έρευνας της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας για το ρυθμό της αγοράς το πρώτο δεκαπενθήμερο των θερινών εκπτώσεων.

Σύμφωνα με τη σύνοψη των αποτελεσμάτων:

1. Σε σύγκριση με το αντίστοιχη περίοδο του των θερινών εκπτώσεων του 2019, σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις (68%) κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση. Στην ένδυση-υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας/ επιμορφωτικά είδη.

2. Σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το “lockdown” έως τις θερινές εκπτώσεις. Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση του “lockdown”.

3. Οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να επλήγησαν σε ισχυρότερο βαθμό. Ειδικότερα, σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 45.000 ευρώ εμφάνισαν πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο δεκαπενθήμερο του 2019, έναντι σχεδόν έξι στις δέκα με τζίρο άνω των 45.000 ευρώ (Διάγραμμα 4).

4. Για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21%-40%.

5. Σχεδόν έξι στις δέκα (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο 15θήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι ανέμειναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.

6. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τη χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα επισκεψιμότητα για τρεις στις τέσσερις (74%) επιχειρήσεις. Το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/ πωλήσεων, καθώς εξαιρετικά μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε οκτώ στις δέκα (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε τρεις στις τέσσερις (75%) στην ένδυση-υπόδηση.

7. Περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (84%) θεωρούν ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους, εξέλιξη που αποδίδεται στη γενικευμένη αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία.

8. Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) δήλωσαν πως επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο και μεγάλο βαθμό από την πανδημία ενώ σε μικρό βαθμό ή καθόλου μόνο το 6%.

9. Ωστόσο, μόλις το 22% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας τους έχουν δυσκολέψει σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό. Αντίθετα, το 41% σε μικρό ή καθόλου βαθμό.

10. Το παραπάνω εύρημα επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις για το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας λόγω Covid-19 αφού το 42% δήλωσε ότι το κόστος ήταν μικρό ή μηδαμινό και μόλις το 19% ότι ήταν  υψηλό και πολύ υψηλό (Πίνακας 9, Διάγραμμα 12). Οι επιχειρήσεις μάλιστα με τζίρο έως 45.000 ευρώ ήταν πιο ευαίσθητες στο εν λόγω κόστος προσαρμογής, καθώς το 27% και το 39% αυτών χαρακτήρισαν το κόστος μεγάλο/ πολύ μεγάλο και μέτριο αντίστοιχα (τα μεγέθη για τις επιχειρήσεις άνω των 45.000 διαμορφώθηκαν σε 13% και 30%). Εντούτοις, η αυστηροποίηση των μέτρων από τις 29 Ιουλίου (υποχρεωτική χρήση μάσκας στα καταστήματα λιανικής) ενδέχεται να πιέσει ανοδικά το σχετικό κόστος για το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής.

11. Οι επιχειρήσεις διατηρούν σταθερά αρνητική θέση απέναντι στη λειτουργία τις Κυριακές. Η λειτουργία την Κυριακή, 19 Ιουλίου για περισσότερες από της μισές (53%) επιχειρήσεις δεν επηρέασε τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ τέσσερις στις δέκα υποστήριξαν ότι τον επηρεάζει αρνητικά.

"google ad"

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Δεύτερη ακριβότερη η Ελλάδα στο κόστος στέγασης

ΗΕλλάδα κατατάσσεται δεύτερη στην Ευρωζώνη όσον αφορά στο κόστος στέγασης συνολικά αλλά και σε σχέση με το…

7 hours ago

Ηράκλειο: Την παρακολουθούσε συστηματικά μέχρι που την “πέτυχε” στο δρόμο…

Χωρίς τέλος τα περιστατικά ενδοικογενειακής βίας στην Κρήτη, που αποτελούν καθημερινότητα. Η αστυνομία προχώρησε τις…

7 hours ago

Σκρέκας: «Αισιοδοξία για πιθανά εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα ανοιχτά της Κρήτης»

Οι πρώτες ενδείξεις μας κάνουν να νιώθουμε αισιοδοξία για ό,τι μπορεί να βρεθεί κάτω απ'…

7 hours ago

Κρήτη: Στο Ηράκλειο η Σοφία, το διασημότερο ανθρωπόμορφο ρομπότ

Στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής MRC (Minoan Robotsports Competition) που πραγματοποιείται στο Ηράκλειο της Κρήτης, «φιλοξενείται» το ανθρωπόμορφο ρομπότ…

7 hours ago

Πάσχα: Πολλοί Έλληνες ταξιδεύουν στην Κρήτη και πολλοί Κρητικοί φεύγουν για τα νησιά ή το εξωτερικό

Πάσχα σε ξενοδοχεία της Κρήτης, σε νησιά που υπάρχει εύκολη πρόσβαση αλλά και στο εξωτερικό…

7 hours ago

Συγκλονιστική ανακάλυψη στον βυθό του Ρεθύμνου: Δύτες βρήκαν γερμανικό πολεμικό αεροσκάφος

Μια ανάσα πριν την επέτειο της Μάχης της Κρήτης, η θάλασσα του Ρεθύμνου αποκαλύπτει τα…

8 hours ago

This website uses cookies.