«Οι ακυρώσεις ήταν πολλές και δικαιολογημένες. Όμως γλιτώσαμε τα χειρότερα», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Τζαράκης. Αυτή τη στιγμή, οι κρατήσεις στην περιοχή κινούνται περίπου στο -30% σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία πως η τάση θα βελτιωθεί τις επόμενες εβδομάδες, χάρη στον συντονισμό όλων των εμπλεκομένων και την άμεση επικοινωνία με tour operators του εξωτερικού.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα αφορά το νεόδμητο ξενοδοχείο Harmony E Rock στην Αγία Φωτιά, το οποίο υπέστη σοβαρές ζημιές τόσο στις εγκαταστάσεις όσο και στο φυσικό περιβάλλον που το περιέβαλλε. Το ξενοδοχείο αυτή τη στιγμή υπολειτουργεί και δεν μπορεί να κλείσει συμβόλαια για την επόμενη χρονιά
«Πρόκειται για σοβαρή υπόθεση. Το Harmony E Rock πρέπει να ενταχθεί άμεσα σε ειδικό καθεστώς στήριξης, ώστε να μπορέσει να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία», σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, απευθύνοντας έκκληση για παρέμβαση από την πολιτεία.
Παρ’ όλα αυτά, το κλίμα δείχνει να αλλάζει. Ο κ. Τζαράκης πραγματοποίησε άμεσες επαφές με τουριστικούς οργανισμούς του εξωτερικού, όπως οι TUI και Alltours, οι οποίοι αρχικά εξέφρασαν ανησυχία και ζήτησαν επίσημη διαβεβαίωση για την ασφάλεια της περιοχής. Το σχετικό έγγραφο, όπως λέει, εστάλη έγκαιρα χάρη στον άμεσο συντονισμό της Πυροσβεστικής, του αρχηγείου και όλων των συναρμόδιων φορέων, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των συνεργατών στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, ιδιαίτερα στη γερμανική.
Η επικοινωνία της Ένωσης Ξενοδόχων Ιεράπετρας με τους tour operators είναι πλέον καθημερινή, τόσο στο εξωτερικό όσο και εντός Ελλάδας, με συνεχή ενημέρωση προς το αρμόδιο υπουργείο για την επίδραση που είχαν οι φωτιές στον τουρισμό της περιοχής.«Η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής ήταν εντυπωσιακή. Ήρθαν ενισχύσεις απ’ όλη την Κρήτη, ακόμα και από άλλα νησιά. Χάρη σ’ αυτή την άμεση αντίδραση, σώθηκαν οι περισσότερες τουριστικές μονάδες και -κυρίως- η εικόνα της περιοχής στο εξωτερικό», σημειώνει ο κ. Τζαράκης.
Η Ιεράπετρα, παρά το χτύπημα, στέκεται όρθια και παλεύει για την τουριστική της ανάκαμψη. Η επόμενη μέρα φέρνει ευθύνη, συνεργασία και ένα στοίχημα: να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των επισκεπτών και να στηριχθούν όσοι επλήγησαν άμεσα, όπως λένε οι εμπλεκόμενοι. Στο σημείο αυτό κομβικός είναι ο ρόλος του υπουργείου Τουρισμού και για τον λόγο αυτόν ήδη η Ένωση Ξενοδόχων Ιεράπετρας έχει πραγματοποιήσει τηλεδιάσκεψη με τη γενική γραμματέα του υπουργείου και αναμένει την παρέμβασή του.



