Η υπογεννητικότητα και η διαρκώς αυξανόμενη γήρανση του πληθυσμού κυρίως στις αναπτυγμένες χώρες της Δύσης, αποτελεί ένα από τα πιο συχνά παραγνωρισμένα και συγχρόνως κρίσιμα ζητήματα για τα οποία τα περισσότερα κράτη αδυνατούν να βρουν λύσεις. Η κοινωνική ευημερία, η αύξηση του εισοδήματος και η βελτίωση του τρόπου διαβίωσης κατά το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα δεν μεταφράστηκε και σε λύση των δημογραφικών προβλημάτων ενώ από την αυγή του 21ου αιώνα με την οικονομική κρίση να σαρώνει τις ΗΠΑ και μετά την Ευρώπη, φαίνεται πως όλο και περισσότερα ζευγάρια διστάζουν να κάνουν παιδιά, ή ακόμη περισσότερο να κάνουν πολλά παιδιά…
Η Δανία όμως φαίνεται πως βρήκε το μυστικό για να πείσει τους πολίτες της να αντιμετωπίσουν τους ενδοιασμούς τους και τώρα αναμένεται αξιοσημείωτη αύξηση του ρυθμού των γεννήσεων για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό και ακόμη μεγαλύτερη το επόμενο διάστημα.
Το «κίνητρο» για να πειστούν οι Δανοί να…τεκνοποιήσουν δόθηκε από μια σειρά τηλεοπτικών διαφημίσεων υπό τον τίτλο «Do it For Mom» ή στα ελληνικά και σε ελεύθερη- ελαφρώς περιπαικτική διάθεση- «Κάν’το για τη μανούλα». Το δε βίντεο, έπεισε ή φόβισε αρκετά τους Δανούς ώστε να προκαλέσουν ένα mini baby boom ενώ τους μη Δανούς…μάλλον τους ανατρίχιασε.
Δείτε το και θα καταλάβετε γιατί πολλοί από τους θεατές του βίντεο αντέδρασαν με το επιφώνημα «Γουόουουουου!» (με τον γνωστό ανατριχιαστικό τρόπο).
Εκτός όμως από «αυτή» τη σκηνή η αλήθεια είναι πως η διαφήμιση…είναι από αυτές που πείθουν!
Η πρώτη διαφήμιση ήταν της Spies Travel και προβλήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το μήνυμα ήταν απλό: κάντε παιδιά για να χαρίσετε χαρά στους γονείς σας και βοηθήστε ώστε να ανακοπεί η διαρκής γήρανση του πληθυσμού.
«Το προνοιακό σύστημα της Δανίας δέχεται ισχυρές πιέσεις. Υπάρχει μια μικρή πρόοδος αλλά ο αριθμός των παιδιών που γεννιούνται δεν είναι αρκετός. Και αυτό μας αφορά όλους. Αυτοί όμως που υποφέρουν περισσότερο είναι μάλλον οι μητέρες που δεν βιώσουν ποτέ τη χαρά να αποκτήσουν εγγόνια», αναφέρει η διαφήμιση.
Αυτό που «λέει» όμως η διαφήμιση είναι πολύ πιο «ανώδυνο» από αυτό που θα δείτε στο βίντεο αφού φυσικά κανείς δεν θέλει να έχει την εικόνα της μητέρας να είναι παρούσα κατά τη διάρκεια που κάνει σε σεξ με τον σύντροφό του.
Η διαφήμιση πάντως στη Δανία κρίθηκε άκρως επιτυχής και ο Δήμος της Κοπεγχάγης παρήγαγε τη δική του καμπάνια και αυτή τη φορά, μεταξύ άλλων, καλούσε τους νέους να σκεφτούν τη γονιμότητά τους, να αναρωτηθούν πχ οι άνδρες εάν «το σπέρμα τους είναι χαμηλής κινητικότητας» και οι γυναίκες «εάν μέτρησαν τα ωάριά τους».
[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=8xF9tXJpaOw”]
Η προσπάθεια ενισχύθηκε και από την δημόσια τηλεόραση η οποία μετέδωσε το πρόγραμμα «Πηδήξτε για τη Δανία».
Το αποτέλεσμα; Όπως ανακοινώθηκε λίγους μήνες μετά την επιθετική και ασυνήθιστη καμπάνια ήταν οι αρχές να ανακοινώσουν πως αυτό το καλοκαίρι αναμένεται να γεννηθούν 1.200 περισσότερα παιδιά συγκριτικά με το 2015.
Σημειώνεται πως ο πληθυσμός της Δανίας ανέρχονται σε περίπου 5,7 εκατ. ανθρώπους ενώ το 2014 το εθνικό ποσοστό γονιμότητας ήταν 1,69 παρουσιάζοντας μια πολύ μικρή αύξηση συγκριτικά με το 2013 ενώ πλέον η μέση ηλικία κατά την οποία Δανοί γίνονται για πρώτη φορά γονείς είναι τα 29,1 έτη, η μεγαλύτερη που έχουν καταγραφεί από το 1970 και μετά.
huffingtonpost.gr με πληροφορίες από Τhe Local, RT, Independent, Statistics Denmark