11.8 C
Chania
Tuesday, December 24, 2024

«Καβούρια» έχουν στην τσέπη τους οι τουρίστες

Ημερομηνία:

Με… καβούρια στην τσέπη είναι πλέον οι τουρίστες, όχι όμως μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής, που επιβεβαιώνουν εκείνο το οποίο γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό και το βλέπουν εντονότερα τη φετινή χρονιά και στην Κρήτη.

Οι Ευρωπαίοι διστάζουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη όπως παλιότερα για να κάνουν τις διακοπές τους, επιλέγοντας πιο οικονομικούς τρόπους μετακίνησης, εν προκειμένω το αυτοκίνητο με το οποίο πραγματοποιήθηκαν τα 2/3 των ταξιδιών των εκδρομέων το 2017, και όσο το δυνατόν λιγότερα έξοδα αν αποφασίσουν να κάνουν διακοπές. Και την ίδια στιγμή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat, στην πλειονότητά τους επιλέγουν εσωτερικούς προορισμούς από το να φύγουν για μια γειτονική χώρα, φαινόμενο το οποίο δείχνει, με βάση τα πρώτα στοιχεία, να επαναλαμβάνεται και φέτος.

Οι Ισπανοί, για παράδειγμα, επέλεξαν σε εντυπωσιακό ποσοστό, που φτάνει το 90,6%, να κάνουν το 2017 διακοπές στη χώρα τους, με μόλις το 9,4% να φτιάχνει βαλίτσες για μια άλλη χώρα. Το ίδιο και οι Γάλλοι, το 87,1% των οποίων επέλεξε να μείνει εντός και μόλις το 12,9% – πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Αρχής – να ταξιδέψει εκτός. Και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και για εμάς, καθότι οι Γάλλοι είναι από τους καλύτερους τουρίστες διαχρονικά για την Ελλάδα και κυρίως για την Κρήτη, με πρώτους φυσικά τους Γερμανούς…

Όμως και εκεί η εικόνα εμφανίζεται αντίστοιχη, καθώς το 62,1% των Γερμανών επέλεξε εσωτερικούς προορισμούς το 2017 και μόνο το 37,9% έφυγε για πιο μακρινές διακοπές. Εντυπωσιακά είναι τα αντίστοιχα ποσοστά και για τους Ιταλούς, το 79,8% των οποίων κινήθηκε εντός της επικράτειας και μόλις το 20,2% εκτός Ιταλίας, ενώ για τους Βρετανούς, που επίσης δείχνουν σταθερά μεγάλη προτίμηση στην Κρήτη, τα ποσοστά κινήθηκαν αντίστοιχα στο 67,2% για ταξίδια εντός Βρετανίας και στο 32,8% για εκείνα εκτός χώρας. Πιο ισορροπημένα ήταν τα πράγματα για τους Ολλανδούς – ομοίως σταθεροί πελάτες της Κρήτης – με το 53,9 των ταξιδιωτών να επιλέγει κάποιο προορισμό εντός της χώρας και το 46,1% εκτός, αλλά και για τους Ιρλανδούς, για τους οποίους τα ποσοστά αντίστοιχα ήταν 52% για ταξίδια εντός και 48% εκτός.

Διαφορετική είναι η εικόνα για τους Βέλγους τουρίστες, το 20,1% των οποίων επέλεξε τη χώρα του για τις διακοπές το 2017 και το 79,9% προτίμησε να απολαύσει ένα ταξίδι εκτός συνόρων. Η εξήγηση είναι απλή σύμφωνα με το γνωστό ιστότοπο Statista, που επεξεργάστηκε τα σχετικά στοιχεία της Eurostat. Οι Βέλγοι έχουν ένα ιδιαίτερο γεωγραφικό πλεονέκτημα, καθώς η μικρή χώρα τους συνορεύει με αρκετές άλλες. Έτσι μάλλον δε λογίζεται ως ταξίδι στο εξωτερικό, όπως τουλάχιστον το αντιλαμβανόμαστε εμείς, το να πάνε μέχρι τη Γαλλία, το Λουξεμβούργο, τη Γερμανία και την Ολλανδία για μια «ανάσα» φυγής και αναψυχής. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς γιατί η επιλογή τού αυτοκινήτου τόσο για τους Βέλγους όσο και για τους πολίτες πολλών ευρωπαϊκών χωρών που έχουν το αντίστοιχο πλεονέκτημα είναι βασική για τις διακοπές τους.

Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την άλλη «πολυτέλεια» που έχουν στη διάθεση τους πολλοί Ευρωπαίοι, δηλαδή το εκτεταμένο δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, που συνδέουν σε ελάχιστο χρόνο τη μια χώρα με την άλλη, επιτρέποντας εύκολες, γρήγορες και πιο οικονομικές διακοπές στη λογική μιας απόδρασης «στο φτερό» για ξεκούραση. Αυτό το πλεονέκτημα ατυχώς δεν υπάρχει για προορισμούς όπως η Κρήτη, όπου οι μόνοι τρόποι να φτάσει κανείς από το εξωτερικό είναι είτε με αεροπλάνο είτε με πλοίο, γεγονός που, υπό το πρίσμα των νέων οικονομικών δεδομένων που έχουν προκύψει στην Ευρώπη, κάνει πιο δύσκολα τα πράγματα για τους ταξιδιώτες που επιβεβαιωμένα έχουν… «καβούρια στην τσέπη». Είναι εντυπωσιακό, για παράδειγμα, να βρίσκεσαι στη Γερμανία και να βλέπεις στον δρόμο πινακίδες που σε ενημερώνουν σε πόσα χιλιόμετρα βρίσκεται το Παρίσι ή η Βιέννη ή οποιαδήποτε άλλη πόλη εκεί κοντά ή σχετικά κοντά, με δεδομένο και το ευρύ και άνετο δίκτυο αυτοκινητόδρομων που συνδέουν τη μια γωνιά της Γηραιάς με την άλλη. Ή, από την άλλη, η αντίστοιχη εικόνα που έχεις σε κάποιο μεγάλο σιδηροδρομικό σταθμό βλέποντας τους προορισμούς να «τρέχουν» μπροστά σου στις γιγαντοοθόνες, προκαλώντας και προσκαλώντας σε να τους επιλέξεις.

Για τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου, που έχουν πληρώσει το δικό τους τίμημα από την κρίση, είναι αυτονόητη η εξήγηση για το ότι οι Ιταλοί ή οι Ισπανοί διστάζουν να βγάλουν από το προσωπικό «ταμείο» τους ένα αξιοσημείωτο ποσό για να πάνε διακοπές εκτός συνόρων, όπως βεβαίως και για τους Γάλλους, που έχουν βρεθεί αρκετές φορές στο «στόχαστρο» του… «μπαμπούλα» της λιτότητας. Ακόμα όμως και εύρωστες χώρες, όπως η Ολλανδία και η Γερμανία, έχουν «ποτιστεί» από το δηλητήριο των δημοσιονομικών κινδύνων που καιροφυλαχτούν, γεγονός που κάνει τους πολίτες τους να είναι πιο επιφυλακτικοί και προσεκτικοί στις δαπάνες τους.

Έχει ενδιαφέρον ότι αυτήν την εικόνα περιέγραψε στην εφημερίδα «Νέα Κρήτη» και ο γνωστός τουριστικός πράκτορας Αντίπας Σηφάκης, καταθέτοντας την εκτίμησή του ότι οι Ευρωπαίοι έχουν γίνει πλέον πιο φτωχοί.

«Φοβούνται για την οικονομία τους και θέλουν να πάρουν περισσότερα με τα ίδια χρήματα που ξοδεύουν για τις διακοπές τους. Για τον λόγο αυτό επιλέγουν την Τουρκία… Γιατί δίνουν πέντε και παίρνουν έξι, σε αντίθεση με μας. Δε μας αρέσει αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Σηφάκης. Μια πραγματικότητα που βεβαίως δεν είναι κρυφό μυστικό, μια που έχει αποδειχτεί με ιδιαίτερο τρόπο τη φετινή τουριστική περίοδο… Ότι δηλαδή πολλοί Ευρωπαίοι έχουν επιλέξει προορισμούς οικονομικότερους, όπως η Τουρκία, τόσο λόγω των φθηνότερων πακέτων που έχει «ρίξει» η χώρα στην αγορά, όσο και της υποτίμησης της λίρας που έχει κάνει ακόμα φθηνότερες τις διακοπές στη χώρα για πολλούς ταξιδιώτες από την Ευρώπη.

Ακόμα όμως και εκείνοι οι τουρίστες που επιλέγουν να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να στερήσουν από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό ένα αξιοσημείωτο ποσό για να ταξιδέψουν εκτός συνόρων, εμφανίζονται πολύ προσεκτικοί στις δαπάνες τους, είτε εστιάζοντας απλά σε καλά ξενοδοχεία χωρίς να «ρίχνουν» καθόλου χρήμα στην αγορά κάνοντας ψώνια ή διασκεδάζοντας, όπως για παράδειγμα οι Ελβετοί, είτε ισοσκελίζοντας τα έξοδά τους περιορίζοντας τις δαπάνες που σε διαφορετική περίπτωση θα έκαναν αγοράζοντας και συνοδεύοντας τις διακοπές τους με εξόδους, είτε εκδρομικές είτε γαστρονομικές. Το παραπάνω κατά κοινή ομολογία του εμπορικού κόσμου και όσων στηρίζονται στον τουρισμό είναι η εικόνα που παρατηρεί κανείς, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, στην Κρήτη…

Με τη γλώσσα των αριθμών το 75% των ταξιδιών που έγιναν μέσα στο 2017 στην Ευρωπαϊκή Ένωση πραγματοποιήθηκε από τους πολίτες εντός των χωρών τους. Την πρωτιά στη λίστα είχαν οι Ρουμάνοι με 94%, και κοντά στα ποσοστά των Ισπανών οι Έλληνες με 90%. Στον αντίποδα, εκτός από τους Βέλγους, ταξίδια στο εξωτερικό επέλεξε η πλειονότητα των κατοίκων του Λουξεμβούργου (99%) και της Μάλτας (63%). Όσον αφορά στους λόγους των ιδιωτικών ταξιδιών, όπως είναι λογικό, η πλειονότητα επέλεξε να ετοιμάσει βαλίτσες για αναψυχή σε ποσοστό 56%, για επίσκεψη σε φίλους ή συγγενείς ένα 39% και τέλος για άλλους προσωπικούς λόγους ένα 5%.

Οδικώς η πλειονότητα των ταξιδιωτών

Ενδεικτικό της εικόνας του ευρωπαϊκού τουρισμού για το 2017 είναι το γεγονός ότι τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων επέλεξαν να μετακινηθούν για τα ιδιωτικά ταξίδια τους και κυρίως τις διακοπές τους με αυτοκίνητο, με την πρωτιά στη σχετική λίστα να έχουν οι Σλοβένοι (88%) και οι Πορτογάλοι (81%). Οι τουρίστες που έφτασαν στην Ελλάδα επέλεξαν το αυτοκίνητο σε ποσοστό 29% και αυτό φυσικά για λόγους οικονομίας. Σε επίπεδο Ευρώπης, μόλις το 14% μετακινήθηκε το 2017 αεροπορικώς, με τους Μαλτέζους να είναι πρώτοι με 58% και τους Κύπριους να ακολουθούν με 44%. Το τρένο επέλεξε το 9% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, με πρώτους τους Γερμανούς (13%) και με μικρή διαφορά τους Γάλλους και τους Σλοβάκους (12%). Λεωφορείο για ακόμα πιο οικονομικές διακοπές χρησιμοποίησε το 6% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών και κυρίως οι Κροάτες (20%) και οι Ρουμάνοι (19%), ενώ τέλος με πλωτά μέσα μετακινήθηκε το 2% των κατοίκων της Γηραιάς, εύλογα με τους Μαλτέζους και τους Έλληνες στην κορυφή της λίστας με 42% και 17% αντίστοιχα. Για την Ελλάδα ο αριθμός των ταξιδιωτών που προσήλθε οδικώς στη χώρα μας ανήλθε σε 8,8 εκατομμύρια, που αντιστοιχεί στο 29%, από τους 30,3 εκατ. εισερχόμενους ταξιδιώτες συνολικά (πλην κρουαζιέρας).

neakriti.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ