ΕΛΛΑΔΑ

Κορωνοϊός: Η πανδημία αλλάζει τον τρόπο που ψωνίζουμε – Τα νέα καταναλωτικά πρότυπα

Οι παραγγελίες μέσω Διαδικτύου κερδίζουν έδαφος, καθώς πέρα από τον φόβο του κορωνοϊού επιτρέπουν στους καταναλωτές να κάνουν πιο στοχευμένες αγορές.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η «Κραταιόν Συμβουλευτική» υπό την αιγίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) και δημοσίευσε η Καθημερινή, το 16% των καταναλωτών έκανε αγορές για πρώτη φορά μέσω του Διαδικτύου όταν ξέσπασε η πανδημία, ενώ παρατηρείται αύξηση της συχνότητας των αγορών μέσω Διαδικτύου κατά μέσον όρο 6,4% σε όλους τους κλάδους, με το 60% των καταναλωτών να δηλώνει διατεθειμένο να εξακολουθεί να αγοράζει από τα ηλεκτρονικά καταστήματα όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Ποιος είναι ο λόγος που οι αγορές μέσω Διαδικτύου κερδίζουν έδαφος και μετατρέπονται σε μόνιμη συνήθεια;

Πέρα από τον φόβο του κορωνοϊού που υπάρχει ακόμη –βρισκόμαστε άλλωστε εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας– οι καταναλωτές διαπίστωσαν ότι μπορούν να κάνουν εκτενέστερη έρευνα αγοράς, να βρίσκουν σε πιο συμφέρουσες τιμές τα προϊόντα που θέλουν, να τα παραγγείλουν οποιαδήποτε στιγμή θέλουν και να κάνουν πιο στοχευμένες αγορές, έχοντας έτσι μεγαλύτερο έλεγχο στα οικονομικά τους.

Τα μέτρα ατομικής προστασίας, η τηλεργασία, η τηλεκπαίδευση και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις άλλαξαν άρδην και τις προτεραιότητες των καταναλωτών στις αγορές τους είτε αυτές γίνονται μέσω Διαδικτύου είτε όχι. Ενώ μέχρι και πέρυσι τις πρώτες θέσεις στις διαδικτυακές αγορές καταλάμβαναν οι κατηγορίες των κρατήσεων για αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα, καθώς και η αγορά εισιτηρίων για θεάματα, πλέον οι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα (σε ποσοστό 77%) για είδη που σχετίζονται με την υγεία, όπως μάσκες και αντισηπτικά, για είδη σούπερ μάρκετ (σε ποσοστό 55%), για είδη προσωπικής φροντίδας (σε ποσοστό 56%).

Από την άλλη, το 58%, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, δηλώνει ότι ξοδεύει λιγότερα για ρούχα και παπούτσια. Σύμφωνα δε με τους ερευνητές η ανοδική τάση για τα είδη που σχετίζονται με την υγεία, καθώς και για τα είδη σούπερ μάρκετ, θα διατηρηθεί και στη μετά κορωνοϊό εποχή.

Σε πολύ υψηλή θέση βρίσκονται οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, web cameras και άλλων περιφερειακών, καθώς η τηλεργασία αναμένεται να συνεχισθεί ως πρακτική για μεγάλο μέρος των εργαζομένων και όταν παρέλθει η πανδημία.

Οι νέες συνθήκες και οι νέες συνήθειες που προκάλεσε ο κορωνοϊός επιταχύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, όσων τουλάχιστον δεν θέλουν να χάσουν το τρένο. Επενδύσεις και δράσεις που είχαν σχεδιασθεί αλλά με ορίζοντα διετίας ή τριετίας επιταχύνθηκαν τους τελευταίους μήνες, μέσα στους οποίους είδαμε παραδοσιακούς λιανεμπόρους τροφίμων να αναπτύσσουν ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, λιανεμπορικούς ομίλους να επεκτείνουν τις αποθήκες και τα κέντρα διανομής τους, εφαρμόζοντας μάλιστα πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες, αλλά και μικρομεσαίους εμπόρους να αξιοποιούν τα marketplaces που υπάρχουν στην ελληνική και στην παγκόσμια επιχειρηματική σκηνή (Public, Skroutz, eBay κ.α.) για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Τα νέα δεδομένα επίσης επιταχύνουν την εφαρμογή από ολοένα και περισσότερες αλυσίδες των εικονικών βιτρινών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τεχνολογική λύση που παρέχει για παράδειγμα η VitrinaBox και δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να περιηγηθεί εικονικά, μέσα από την οθόνη του υπολογιστή του ή του tablet, σε ένα κατάστημα βλέποντας, για παράδειγμα, πώς ταιριάζει ένα έπιπλο στο σαλόνι ή με τι άλλο θα μπορούσε να το συνδυάσει, κάνοντας ταυτόχρονα τις αγορές του. Πλατφόρμα με τεχνολογία VitrinaBox έχουν ήδη αναπτύξει από τον κλάδο του λιανεμπορίου γνωστές αλυσίδες όπως η ΙΚΕΑ, η Intersport, η Sketchers.

Αγώνας της Κρήτης

Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Recent Posts

Ο Ερντογάν διακόπτει τις εμπορικές σχέσεις με το Ισραήλ – Κατηγορεί τις ΗΠΑ για υποκρισία

Η Τουρκία διακόπτει όλες τις εξαγωγές και εισαγωγές από και προς το Ισραήλ από σήμερα Μ. Πέμπτη…

9 hours ago

Ιωάννα Παλιοσπύρου: Οι πρώτοι μήνες νοσηλείας, τα “γιατί” που τη βασάνιζαν και το κύμα αγάπης

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στην εκπομπή της ΕΡΤ “Στούντιο 4” η Ιωάννα Παλιοσπύρου. Έχοντας κάνει…

9 hours ago

Δικηγόρος οικογένειας Φύσσα: Με εφαρμογή του νόμου Παρασκευοπούλου αποφυλακίστηκε ο Μιχαλολιάκος

«Οι τυπικές προϋποθέσεις ανάλογα με το ποιος νόμος εφαρμόζεται σε σχέση με το διαχρονικό δίκαιο,…

9 hours ago

Ρέθυμνο: Κατασχέθηκαν πάνω 52.800 κροτίδες – Συνελήφθη ο κάτοχος τους

Συνελήφθη σήμερα (02.05.2024) το μεσημέρι, σε περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας…

11 hours ago

Αποτροπιασμός: Τρεις οι ανήλικοι της σεξουαλικής κακοποίησης από τον νονό και δάσκαλο μουσικής στο Ηράκλειο!

Προθεσμία προκειμένου να απολογηθεί ενώπιον της αρμόδιας ανακρίτριας Ηρακλείου, ζήτησε και έλαβε ο 51χρονος Ηρακλειώτης…

12 hours ago

Νεκρός 25χρονος σε τροχαίο στα Χανιά – Η Κρήτη μετράει τρεις νεκρούς σε μια εβδομάδα

Την ώρα που η Κρήτη θρηνεί για την 26χρονη μητέρα που έχασε τη ζωή της…

12 hours ago

This website uses cookies.