20.8 C
Chania
Friday, November 29, 2024

Κρήτη: Ακατάλληλα, μέχρι στιγμής, 23 σχολεία μετά το σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου

Ημερομηνία:

Στην Ολομέλεια της Βουλής συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο και Βουλευτή Ηρακλείου, Βασίλη Κεγκέρογλου, προς το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, για τις μεγάλες ανάγκες σε σχολικές αίθουσες στις σεισμόπληκτες περιοχές καθώς και για την επιβεβλημένη στήριξη των μαθητών και φοιτητών καθώς και των οικογενειών τους που επλήγησαν από το σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου στον Ν.Ηρακλείου  Κρήτης.

Κατά την ανάπτυξη της ερώτησης ο κ.Κεγκέρογλου επεσήμανε στην Υφυπουργό ότι  ο καταστροφικός σεισμός της 27ης Σεπτεμβρίου που έπληξε την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μινώα Πεδιάδας και άλλους γειτονικούς Δήμους δημιούργησε, μεταξύ άλλων, πολλά προβλήματα στη σχολική στέγη, στους μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και στους φοιτητές που κατάγονται από σεισμογενείς περιοχές.

«Σήμερα μόλις ξεκίνησαν τα μαθήματα στο 1ο και δεύτερο Δημοτικό σχολείο Αρκαλοχωρίου, σε προκατασκευασμένες αίθουσες και σε διπλή βάρδια, αφού μόνο 22 από τις ογδόντα και πλέον αίθουσες που χρειάζονται έχουν στηθεί» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ.Κεγκέρογλου, επισημαίνοντας την αδυναμία λειτουργίας άλλων σχολικών μονάδων, όπως το ειδικό σχολείο, τα Λύκεια και τα Γυμνάσια των περιοχών καθώς και επαγγελματικών Λυκείων  και ζήτησε από την Υφυπουργό:

1.Αποκατάσταση της σχολικής στέγης στο σύνολο της, με γοργούς ρυθμούς και επιστροφή των μαθητών στην κανονικότητα

2.Για τους πρωτοετείς φοιτητές, μοριοδότηση και κατά προτεραιότητα ένταξη στις φοιτητικές εστίες, αφού το εισόδημα των γονέων τους επλήγη ανεπανόρθωτα

3.κατ΄εξαίρεση μετεγγραφές για τους φοιτητές από τις σεισμόπληκτες περιοχές, εγγύτερα του τόπου συμφερόντων τους

4.ειδική μοριοδότηση στις πανελλήνιες εξετάσεις για τους μαθητές που φοιτούν στη Γ’ Λυκείου και έχουν χάσει ήδη πολλά μαθήματα, όπως άλλωστε έχει γίνει κατά το παρελθόν σε άλλες περιοχές (Δαμάσι, Σάμος κλπ) που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές, καταθέτοντας και στα πρακτικά της Βουλής την επιστολή αγωνίας των μαθητών της Γ’ Λυκείου Αρκαλοχωρίου.

Η Υφυπουργός με την απάντηση της, ανακοίνωσε ότι:

1.εκπονείται σε συνεργασία με την ΚΤΥΠ, που εποπτεύεται από το Υπουργείο Υποδομών κτιριολογικό πρόγραμμα για τις σχολικές στέγες που επλήγησαν. Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, 104 σχολεία είναι κατάλληλα, 53 κτίρια έχουν ελαφρές βλάβες, 23 κρίνονται ακατάλληλα με εκτεταμένες βλάβες,7 έχουν βαριές βλάβες ενώ 4 έχουν ζημιές στον φέροντα οργανισμό.

2.Για την σίτιση και την στέγαση των φοιτητών, η Υφυπουργός αναφέρθηκε στα ισχύοντα με τις φοιτητικές εστίες και την χορήγηση του φοιτητικού επιδόματος, αναγνωρίζοντας ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια ιδιαίτερη μέριμνα για τους σεισμόπληκτους.

3. Ύστερα από την επιμονή του Βουλευτή, η Υφυπουργός αναγνώρισε τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν για μαθητές και σπουδαστές  και  δεσμεύτηκε για:

-Κατ΄εξαίρεση μετεγγραφές των φοιτητών που είναι  από τις σεισμόπληκτες περιοχές, οι αιτήσεις των οποίων μπορούν να κατατεθούν οποτεδήποτε, θα εξεταστούν από 5μελή επιτροπή ενώ το αμέσως προσεχές διάστημα θα εκδοθεί και η Υπουργική απόφαση.

-Ειδική μοριοδότηση των μαθητών της Γ’ Λυκείου στις Πανελλήνιες εξετάσεις στις σεισμόπληκτες περιοχές. Μάλιστα ανέφερε στον Βουλευτή ότι επιφυλάσσεται καθώς η εν λόγω αρμοδιότητα ανήκει στον Υφυπουργό κ.Α.Συρίγο. Ο κ.Κεγκέρογλου αμέσως μετά το πέρας της ερώτησης επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Υφυπουργό, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι θα εξετάσει θετικά την πρόταση του.

Βίντεο από τη συζήτηση στην Ολομέλεια:

cretalive.gr

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ