Καθημερινή Μαχητική
Εφημερίδα

Αγώνας της Κρήτης

"google ad"

14.8 C
Chania
Monday, March 17, 2025

Κρήτη: Ρεκόρ 5ετίας στους νεκρούς από τροχαία – 665 νεκροί, 64 νεκροί στην Κρήτη

Ημερομηνία:

Ανησυχία και ερωτήματα προκαλούν τα στοιχεία σχετικά με τα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη, όπου τουλάχιστον 64 άτομα έχασαν τη ζωή τους το 2024.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο «SOS – Τροχαία Εγκλήματα», που επικαλείται στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ., οι θάνατοι από τροχαία στην Κρήτη βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων πέντε ετών.

Ειδικότερα, το 2020 καταγράφηκαν 28 θάνατοι, 41 το 2021, 44 το 2022, 39 το 2023 και 64 το 2024 (τα στοιχεία για το 2024 είναι προσωρινά).

κρήτη-ρεκόρ-5ετίας-στους-νεκρούς-από-τρ-563424970
Οπως προκύπτει, η αύξηση των νεκρών από τροχαία, από το 2023 στο 2024, ανέρχεται για την Κρήτη σε ποσοστό 65%, όταν για την υπόλοιπη χώρα το ίδιο ποσοστό διαμορφώνεται στο 4,5%.
Κρήτη: Ρεκόρ 5ετίας στους νεκρούς από τροχαία-1

Ο πρόεδρος του συλλόγου Γιώργος Κουβίδης σχολίασε χαρακτηριστικά: «Τα στοιχεία είναι προσωρινά, τα οριστικά θα είναι δυστυχώς ακόμα ψηλότερα».

4,5% αύξηση σημείωσαν τα θανατηφόρα τροχαία στην χώρα και στην Κρήτη, το ποσοστό είναι σχεδόν διπλάσιο σύμφωνα με το ρεπορτάζ του δημοσιογράφου της ΕΡΤ Γιώργου Παπαδάκη.

Ο Μανώλης Σταυρουλάκης, πρόεδρος του συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα», μιλά για μια γενοκτονία που γίνεται στην χώρα. Στην Κρήτη 39 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους το 2023, ενώ πέρυσι έφτασαν τους 64.

Ακόμη και οι υπάρχοντες νόμοι δεν εφαρμόζονται στην οδική ασφάλεια, και μόνο κάποιες από τις περιπτώσεις των οδικών εγκλημάτων τιμωρούνται, ενώ οι υποθέσεις που παραπέμπονται στην δικαιοσύνη είναι πλημμεληματικού χαρακτήρα. «Τα μηνύματα που εκπέμπονται είναι αρνητικά. Να εφαρμοστεί ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας και να πάψει να αντιμετωπίζεται το τροχαίο έγκλημα ως πλημμέλημα».

«Οργάνωση SOS Τροχαία» – 665 νεκροί το 2024 

Ο κ. Σταυρουλάκης, παρατηρεί ότι οι περισσότεροι παραβάτες που προκαλούν θανατηφόρα τροχαία υποτροπιάζουν, αλλά συνήθως αφήνονται άμεσα ελεύθεροι ή τους επιστρέφονται οι άδειες οδήγησης. Αυτό είναι αποτέλεσμα της μη εφαρμογής του νόμου.

Υπενθυμίζοντας ότι στις χώρες της Ε.Ε. και την Κύπρο διενεργούνται και ναρκοτέστ, η αποφυγή ενός τέτοιου ελέγχου συνδέεται με τις ιδιαιτερότητες όχι μόνον του νησιού, αλλά και μεγάλου τμήματος του πληθυσμού. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 35% των τροχαίων οφείλεται στο αλκοόλ και το 15% σε ναρκωτικά. Πιθανόν τα ποσοστά στην δεύτερη κατηγορία να είναι υψηλότερα, αλλά δεν καταγράφονται.

Τετραπληγικοί, ανάπηροι εφ’ όρου ζωής, κυρίως νέοι άνθρωποι που βγαίνουν στο περιθώριο της ζωής, προτού προλάβουν να δημιουργήσουν οικογένεια, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα σε οικείους, που επιφορτίζονται μια φροντίδα χωρίς τέλος.

«Οργάνωση SOS Τροχαία» – 665 νεκροί το 2024 

Ο Νίκος Σταυρουλάκης, τραγικός πατέρας ενός μοτοσικλετιστή που δεν φορούσε κράνος, παρασύρθηκε και εγκαταλείφθηκε στην άσφαλτο, επιμένει ότι η διδασκαλία του Κ.Ο.Κ. πρέπει να περάσει στα σχολεία. Επί 11 χρόνια στην Αθήνα και τώρα πλέον στο Ηράκλειο, ο Σύλλογος στηρίζει ψυχολογικά οικογένειες, που έχουν να ζήσουν την υπόλοιπη ζωή τους με ένα τεράστιο γιατί;

Πίσω από κάθε ρεπορτάζ με νεκρούς στην άσφαλτο υπάρχουν άνθρωποι, πρόσωπα, οικογένειες που στιγματίζονται για πάντα με τον πόνο της απώλειας. Ποιος φταίει;

Εάν οι παραβάτες οδηγοί εκδηλώνουν εγκληματική συμπεριφορά και δεν διαθέτουν την ευθύνη που θα έπρεπε να χαρακτηρίζει έναν πολίτη, ποια είναι η ευθύνη της νομοθετικής, της εκτελεστικής και της δικαστικής εξουσίας, που νομοθετούν, δικάζουν και φροντίζουν για την εκτέλεση των νόμων, όταν προσφέρουν τα εργαλεία της ατιμωρησίας για την διάπραξη τέτοιων εγκλημάτων; Ο “ποινικός πολιτισμός”, ένα λάστιχο νομοθετημάτων, είναι η χαρά των συνηγόρων των κατηγορουμένων.

«Οργάνωση SOS Τροχαία» – 665 νεκροί το 2024 

Όποιος έχει ταξιδέψει με όχημα στην Κρήτη γνωρίζει την επικίνδυνη οδήγηση των περισσότερων κατοίκων, που σημαίνει παντελή αδιαφορία για την ζωή των άλλων. Ταχύτητα, μέθη, φωτεινοί σηματοδότες, πινακίδες είναι οι παραλειπόμενες λεπτομέρειες στον χάρτη της ανευθυνότητας. Μια τέτοια συμπεριφορά περιορίζεται μόνον στον δρόμο; Ο σεβασμός για την ζωή των άλλων ξεκινά μετά την απομάκρυνση από το τιμόνι; Είναι κατά περίπτωση σκεπτόμενοι; Και γιατί στην Κρήτη η οδηγική ασυδοσία υπερβαίνει τον μέσο όρο, σχεδόν διπλασιάζεται, όπως και οι νεκροί; Είναι θέμα γενικότερης συμπεριφοράς και σε ποιες στρεβλές αντιλήψεις εδράζεται;

Η ελευθερία του καθενός σταματά εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου. Η ασυδοσία της σκέψης, που αρνείται κανόνες και δικαιώνει την βία σε κάθε της έκφανση στρέφεται εναντίον του συνόλου. Από πότε η κατάργηση της αγωγής των πολιτών αποτελεί πρόοδο και τι εξυπηρετεί;

Εκτός από την εκπαίδευση, από την νηπιακή ηλικία, με την υποχρεωτική ωριαία διδασκαλία στα σχολεία της κοινωνικής συμπεριφοράς, η οποία θα περιλαμβάνει και την οδική, η μόνη εναλλακτική λύση είναι η επιβολή του φόβου με δρακόντειους νόμους, πολυετή φυλάκιση και βαριά πρόστιμα για τους υπαίτιους πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων.

"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ