Με στοχευμένες παρεμβάσεις στα πλέον επικίνδυνα σημεία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η κυβέρνηση προχωρά στην υλοποίηση έργων με βασικό στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Τις σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της εβδομαδιαίας του ανασκόπησης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη άμεσης παρέμβασης σε σημεία όπου καταγράφονται τα περισσότερα τροχαία.
Πρώτο βήμα: Κολυμπάρι – Χανιά και Λινοπεράματα – ΧΥΤΑ Ηρακλείου
Οι πρώτες εργασίες ξεκινούν σε δύο καίρια και υψηλής επικινδυνότητας τμήματα του ΒΟΑΚ: από το Κολυμπάρι έως τα Χανιά και από τα Λινοπεράματα μέχρι τον ΧΥΤΑ Ηρακλείου.
Σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, τα σημεία αυτά είναι από τα πλέον επιβαρυμένα σε τροχαία ατυχήματα, καθιστώντας επιτακτική την ανάγκη για ουσιαστικές και άμεσες βελτιώσεις.
Ενδιάμεσες λωρίδες προσπέρασης και αναβάθμιση κόμβων
Όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τα πρώτα αυτά έργα περιλαμβάνουν:
-
Δημιουργία ενδιάμεσης λωρίδας ασφαλούς προσπέρασης
-
Κατασκευή εσοχών έκτακτης ανάγκης
-
Ενίσχυση του φωτισμού όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο
-
Αναδιαμόρφωση και εκσυγχρονισμό κόμβων
Ο Πρωθυπουργός έκανε ειδική αναφορά στο παράδειγμα του άξονα Πάτρα – Πύργος, όπου, όπως σημείωσε, «αντίστοιχες παρεμβάσεις οδήγησαν σε εντυπωσιακή μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και των σοβαρών τραυματισμών».
Η κυβερνητική στρατηγική για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ δεν εξαντλείται στα δύο παραπάνω τμήματα. Μέχρι το τέλος του 2025, θα έχουν ολοκληρωθεί αντίστοιχες παρεμβάσεις σε πέντε επιπλέον σημεία του οδικού άξονα, τα οποία επίσης παρουσιάζουν αυξημένη επικινδυνότητα.
Νέα Γέφυρα στον Ποταμό Κερίτη: «Ένα μικρό αλλά κρίσιμο έργο»
Στο ίδιο πνεύμα βελτίωσης των υποδομών και ενίσχυσης της ασφάλειας εντάσσεται και η νέα γέφυρα στον ποταμό Κερίτη, η οποία συνδέει τα Χανιά με τον Ομαλό. Ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε το έργο ως «μικρό αλλά κρίσιμο για την περιοχή και τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών».
Η συνολική παρέμβαση στον ΒΟΑΚ σηματοδοτεί, σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, την έναρξη μιας νέας, πιο συστηματικής και αποδοτικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια στο νησί. Μια στρατηγική που, όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, ήδη αποδίδει, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στις μεγάλες παρεμβάσεις αλλά και στα στοχευμένα μικρά έργα που σώζουν ζωές.



