Τον καλό και τον κακό αστυνόμο για την Ελλάδα, σε low cost εκδοχή είχαμε χθες από την Ryanair, καθώς οι δύο ρόλοι ερμηνεύθηκαν ταυτόχρονα από τον εμπορικό διευθυντή της αεροπορικής David O’ Brien.
“Κακός αστυνόμος” για την Αθήνα όπου τα υψηλά τέλη δεν επιτρέπουν την περαιτέρω ανάπτυξη δρομολογίων (σ.σ. το καλοκαίρι θα επεκταθεί μόνο το Αθήνα – Σόφια ως διεθνής προορισμός) με το “Ελευθέριος Βενιζέλος” να παρουσιάζει ανάπτυξη μόνο 1%, “καλός αστυνόμος” για την Θεσσαλονίκη” όπου στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” και στην βάση που διατηρεί εκεί θα προσθέσει ένα ακόμη αεροσκάφος και τέσσερις νέοι προορισμοί. Συγκεκριμένα την νέα περίοδο θα μπορεί να πετάξει κανείς για Αμβούργο, Γκόθενμπεργκ, Κοπεγχάγη και Ντόρντμουντ ενώ θα συνεχισθούν και οι πτήσεις που έχουν ξεκινήσει ήδη προς Βερολίνο. Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα η Θεσσαλονίκη να έχει ανάπτυξη 14% από τις πτήσεις της Ryanair. H συμπρωτεύουσα θα παρουσιάσει την δεύτερη μεγαλύτερη άνοδο πίσω από το αεροδρόμιο της Μυκόνου όπου η Ryanair περιμένει αύξηση της κίνησης της κατά 39% κυρίως από την επέκταση της σύνδεσης με την Αθήνα σε καθημερινή.
Κάπου εδώ τελειώνουν τα θετικά και αρχίζουν τα αρνητικά καθώς σε σύνολο χώρας η Ryanair μειώνει τις θέσεις της για Ελλάδα κατά 223.000 θέσεις ή αλλιώς συρρικνώνει την παρουσία της κατά 2% λόγω της μη ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής των εγχώριων αεροδρομίων όπως αναφέρθηκε χθες. Μάλιστα ο κ. Ο’Brien έκανα άλλη μία φορά τον καλό και τον κακό αστυνόμο δείχνοντας κατανόηση προς τους υπουργούς τουρισμού λέγοντας ότι έχουν “δεμένα τα χέρια τους” από τους συναδέλφους τους στο υπουργείο Οικονομικών. Τόνισε δε ότι υπήρξε παρανόηση στον χαρακτηρισμό “Μαρία Αντουανέτα” ο οποίος δεν αφορούσε την Έλενα Κουντουρά αλλά την πολιτική που ακολουθούν διαχρονικά οι υπουργοί τουρισμού στην Ελλάδα απέναντι στις προτάσεις της Ryanair.
Ως καλός αστυνόμος παρουσίασε το όφελος που θα έχει η Ιταλία από την αλλαγή της στάσης της προς την Ryanair η οποία μεταφράζεται σε 44 νέα δρομολόγια, 10 περισσότερα αεροσκάφη και 2.250 νέες θέσεις εργασίας σε αντιδιαστολή με την Ελλάδα που δεν κερδίζει τίποτα λόγω της πολιτικής των υψηλών τελών. Πάμε να δούμε ποια είναι τα ελληνικά αεροδρόμια που θα πληγούν περισσότερο το 2017 από την στάση της Ryanair:
Στην κορυφή βρίσκεται το αεροδρόμιο της Κω που όπως έγραψε και χθες το news247 ματαιώνεται το πτητικό έργο της ryanair για την καλοκαιρινή περίοδο του 2017. Μιλάμε ουσιαστικά για 126.000 λιγότερους τουρίστες. Το δεύτερο μεγαλύτερο πλήγμα το δέχεται η Ρόδος με 38.000 λιγότερους τουρίστες ( – 15%) και η Κέρκυρα ( – 17%). Η Κεφαλλονιά (- 11%) θα υποδεχθεί το καλοκαίρι 5.400 λιγότερους τουρίστες από τις πτήσεις της Ryanair. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις δεν “κόβονται” προορισμοί αλλά μειώνεται η τουριστική περίοδος.
Όσον αφορά για το αεροδρόμιο των Χανίων η μείωση θα είναι της τάξης του 3% η οποία μεταφράζεται σε 27.000 λιγότερους επισκέπτες.
Ο κ. O’Brien αποσύνδεσε την μείωση της παρουσίας της Ryanair από το πρόβλημα του μεταναστευτικού κάτι που φαίνεται και από το ότι πλήττονται προορισμοί στο Ιόνιο.
Δείτε και σχετικό βίντεο:
[youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=uLBKxPAXKIg”]