10.8 C
Chania
Friday, December 27, 2024

Λόγος και αντίλογος για τα διόδια στον ΒΟΑΚ στην ομάδα SOS BOAK

Ημερομηνία:

Οι πολίτες της Κρήτες συζητούν και στο διαδίκτυο για τα διόδια στον νέο ΒΟΑΚ (…οτάν φτιαχθεί) που προανήγγειλε από τα Χανιά ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο διάλογος πραγματοποιείται και σε εξειδικευμένες σελίδες στο facebook που εδώ και καιρό έχουν έντονη παρουσία στα ζητήματα οδικής ασφάλειας. Μία από αυτές τις σελίδες είναι και η σελίδα της οργάνωσης SOS Β.Ο.Α.Κ., η οποία ήδη αριθμεί 15.700 μέλη.

Χαρακτηριστική είναι και η παρέμβαση του προέδρου του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων και ιδρυτικό μέλους της ομάδας, κ. Γιάννη Λιονάκη, που τάσσεται υπέρ των διοδίων αφού “οι ζωές μας τώρα προέχουν”. Πάντως, οι αντιδράσεις ήταν και πολλές και έντονες από πολίτες που δεν αποδέχονται ότι πρέπει να πληρώνουν διόδια επισημαίνοντας τους υπέρογκους φόρους που ήδη πληρώνουμε καθώς και τα πολύ υψηλά ποσά που καταβάλλουμε για τέλη κυκλοφορίας καθώς και όσα ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ). Μάλιστα, ο κ. Λιονάκης εξαιτίας των πολλών αντιδράσεων αναγκάστηκε να επανέλθει με δεύτερη ανάρτηση με το σύνθημα: “Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ” (διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ).

Πιο αναλυτικά ο κ. Λιονάκης αναφέρει στην πρώτη ανάρτησή του:

“ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ;; Αγαπημένοι φίλοι βλέπω μια συζήτηση που αυτήν την ώρα είναι ανεπίκαιρη .Θα σας δώσω τη θέση μου με κάποια στοιχεία ,και θα εξηγήσω πως το ζητούμενο σήμερα είναι δρόμος σύγχρονος.Μετά θα σας πω αν θέλει διόδια ή όχι.. ΘΕΛΕΤΕ ,ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΑΛΗΘΕΙΕΣ;; ΘΕΛΟΥΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ;; Ακούστε και βγάλτε μόνοι τα συμπεράσματά σας. ΠΑΤΡΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ(ΠΑΘΕ),ΑΝΤΙΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ(ΙΟΝΙΑ),ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΚΗΠΟΙ(ΕΓΝΑΤΙΑ), συνολικά 1579 χλμ,είχαμε το 2018, 59(Πενήντα Με τη συμπλήρωση των μολις πρώτων 5 μηνών στα τελευταία 4 χλμ (Γούβες-χερσόνησος),τα κατά τεκμήριο καλύτερα και ασφαλέστερα χλμ στο νησί,είχαμε 3 τροχαίους θανάτους! Για να καταλάβουμε τι είναι αυτό που μας σκοτώνει στους δρόμους μας .. Οι δρόμοι αυτοί υπάρχουν για να σε μεταφέρουν γρήγορα ,με ασφάλεια και να είναι συγχωρητικοί,όταν τηρείς τους ΚΑΝΟΝΕΣ.. Τη φυσική δεν την νίκησε κανείς στο δρόμο.. Πριν διεκδικήσουμε δρόμους,μήπως πρέπει να διεκδικήσουμε μυαλό,σύνεση ,οδηγική κουλτούρα,αυτοεκτίμηση ;; Και σας το λέω ξέροντας πως έχω κουράσει φωνάζοντας εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια για τον ΒΟΑΚ! Απογοήτευση !! Σημ:Με έναν, ας πούμε αυθαίρετο, παραλληλισμό βάσει αυτών των δεδομένων στους παραπάνω δρόμους θα είχαμε το 2018 , 2.842 νεκρούς !!!!! Εδώ θέτω την θέση μου για την αναγκαιότητα να προχωρήσουμε ΑΜΕΣΑ..

ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ!! Αν λέμε ,αν γινόταν..

-Να έρχομουν από τα Χανιά στο Ηράκλειο,το πολύ σε 1 ώρα και 10´!

-Να σήκωνε ο δρόμος μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο έτσι που δεν θα μπλόκαρε την κίνηση μου ο κάθε επικίνδυνος βραδυκίνητος!

-Να είχε ΛΕΑ (Λωρίδα έκτακτης ανάγκης )και σε κάθε δυσκολία να σταματούσα με ασφάλεια!

-Να είχε χαμηλότερη φθορά το όχημα μου(Ελαστικά-αμορτισέρ κλπ)!

-Να μη «συγκλονίζεται»το είναι μου κάθε τόσο ,στην κάθε λακκούβα!

-Να είχα τουλάχιστον 20-30% λιγότερα καύσιμα για τους ίδιους λόγους!

-Να είχε διατεθεί μεγάλο μέρος της αστυνομικής δύναμης του ΒΟΑΚ στην αστυνόμευση του επαρχιακού δικτύου που εκεί το πρόβλημα είναι μείζον !

-Να είχε οικονομία το νησί ,σύμφωνα με στοιχεία τηςEurostat,τουλάχιστον 115 εκατομμυρίων €το χρόνο,(ΒΟΑΚμόνο ),σε κόστος τροχαίων !

-Να απέφευγα τουλάχιστον κατά 93% να χάσω τη ζωή μου σαυτόν το δρόμο ,γιατί δεν θα είχα μετωπικές και πλαγιομετωπικές συγκρούσεις που σκοτώνουν !

Αν συνέβαιναν αυτά θα ένοιωθα οδηγικά ευτυχής,η οικονομία του νησιού θα απογειωνόταν,και το αίσθημα της οδηγικής ασφάλειας θα ήταν υψηλό,με λιγότερα θύματα στο δρόμο ,κυρίως νέους! Ποιότητα,Οικονομία,Ταχύτητα ,Ασφάλεια! Αυτό θέλουν οι σύγχρονες μεταφορές ! Αυτά στερούμαστε κ .πρόεδρε εδώ και χρόνια .. Ποιός θα τον φτιάξει αυτόν το δρόμο ;; Μα αυτός που έφτιαξε όλους τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα . Γίνεται αλλιώς ; Ξέρω και νομίζω πως όχι! Μακάρι να γινόταν! Τότε; Διόδια; Ναι! Όχι βέβαια πριν την κατασκευή του. Δεν χρειάζονται εύκολοι,λαϊκισμοί ! Μπορούμε οι ντόπιοι να έχουμε διαφορετική μεταχείριση ; Ναι! Το μοντέλο της ΕΓΝΑΤΙΑΣ δεν περπάτησε για τους ντόπιους. Άρα; 1.Ηλεκτρονικά διόδια και όχι μετωπικά ,που σημαίνει πως πληρώνω ανάλογα με τα χλμ που διανύω. 2.Αγορά κουπονιών,(βινιέτες)τα λένε αλλού ,από τους μόνιμους κατοίκους του νησιού μας για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα . Θα έχουν κόστος ανάλογο του χρόνου ,της ιπποδύναμης ,και των εκπεμπόμενων ρύπων.Η αγορά αυτή θα εκπίπτεται ολόκληρη ή ποσοστιαία ,από τη φορολογία του οχήματος .. Αν βέβαια συντρέχουν και υπάρχουν όποιας φύσεως Ευρωπαϊκά ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία,εκμετάλλευση τους.. Αλλά μην περιμένουμε άλλο.. Ζητείστε τους κυκλοφοριακούς φόρτους και την υψηλότατη ΕΜΗΚ.(Ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία ),κυρίως σε ακτίνα 20 χλμ από τις πρωτεύουσες του νησιού, και θα δείτε , θυμίζουν περιαστικό οδικό δίκτυο και όχι εθνική οδό .. Κύριε πρόεδρε ,μην αφήσετε να περάσουν έτσι τα χρόνια ,όπως όλα τα προηγούμενα . Το υποσχεθήκατε άλλωστε σε όλους τους τόνους . Το ενδιαφέρον σας για την οδική ασφάλεια,είναι γνωστό και δεδομένο.Και οι εξαγγελίες και παρατηρήσεις για το νησί μας καίριες . Κανένας νεκρός από τροχαίο συμβάν! Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος! Παιδεία,υποδομές ,αστυνόμευση! Ξέρω πως εσείς δεν μπορείτε και δεν πρέπει να βλέπετε τους πατριώτες σας να είναι κατώτεροι των συνελλήνων τους!!

Στη δεύτερη ανάρτησή του ο Γιάννης Λιονάκης αναφέρει:

ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΑΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ,ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΩ..

1.ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΗΤΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ
2.ΕΙΝΑΙ ΓΙΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΥ Ή ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΙΖΕΣ ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΔΙΟΔΙΑ
3.ΝΟΙΩΘΩ ΠΩΣ ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΝΑ ΕΛΘΕΙ ΕΝΑΣ 5ος ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ 9ος ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ Η ΘΗΤΕΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΒΗΜΑ..
4.ΜΕΓΑΛΩΣΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΟΜΑΙ ΕΠΙΠΛΑΣΤΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ
5.ΔΕΝ ΧΑΝΩ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΜΟΥ,ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΡΑ!
6.ΛΥΠΟΥΜΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΤΡΟΠΟ ΑΠΟ 700 ΛΕΞΕΙΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ(ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑ ΤΩΡΑ),ΜΕΝΕΤΕ ΣΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ..ΤΕΛΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟΘΙ ΔΡΟΜΟ ΤΩΡΑ!!!!
Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΜΑΣ..

Πάντως, δε λείπουν και άλλες αναρτήσεις που τάσσονται ξεκάθαρα ενάντια στην προοπτική τοποθέτησης διοδίων. Χαρακτηριστική είναι και η ανάρτηση του Γιώργου Σκουλά(διαβάστε την ανάρτηση μαζί με τον σχολιασμό των χρηστών ΕΔΩ):

Χρυσοπλήρωσες ένα αυτοκίνητο, πού η αξία του συμπεριείχε φόρο. Τό συντηρείς με λάστιχα και ανταλλακτικά πληρώνοντας φόρο. Το κυκλοφορείς πληρώνοντας φόρο (τέλη κυκλοφορίας). Για να πάς από Ηράκλειο στα Χανιά ή ανάποδα πληρώνεις 8 ευρώ περίπου φόρο (στά καύσιμα).

Και επειδή οι φόροι αυτοί είναι λίγοι, θα μας κάνουν τη χάρη να δώσουν την κατασκευή του ΒΟΑΚ σέ ιδιώτες πού θα θέλουν διόδια…

αν τα θέλουμε, θα τά πάθουμε.

Υπέρ των διοδίων η ομάδα SOS BOAK 

Να σημειώσουμε πάντως ότι η ομάδα SOS BOAK πήρε επίσημα θέση υπέρ της τοποθέτησης διοδίων. Μάλιστα κοινοποίεισαι σχετικό κείμενο στον πρωθυπουργό τονίζοντας ότι τα διόδια θα μπορούσαν να υπάρξουν εφόσον υπάρξει νέα χάραξη δρόμου.

Δείτε τη σχετική ανάρτηση:

"Ανάβει" η κουβέντα για τα διόδια στον ΒΟΑΚ
"google ad"

Ακολουθήστε το agonaskritis.gr στο Google News, στο facebook και στο twitter και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αγώνας της Κρήτηςhttp://bit.ly/agonaskritis
Ο “Αγώνας της Κρήτης” εκδόθηκε στις 8 Ιουλίου του 1981. Είναι η έκφραση μιας πολύχρονης αγωνιστικότητας. Έμεινε όλα αυτά τα χρόνια σταθερός στη διακήρυξή του για έγκυρη – έγκαιρη ενημέρωση χωρίς παρωπίδες. Υπηρετεί και προβάλλει, με ευρύτητα αντίληψης, αξίες και οράματα για μία καλύτερη κοινωνία. Η βασική αρχή είναι η κριτική στην εξουσία όποια κι αν είναι αυτή, ιδιαίτερα στα σημεία που παρεκτρέπεται από τα υποσχημένα, που μπερδεύεται με τη διαφθορά, που διαφθείρεται και διαφθείρει. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η εφημερίδα έμεινε μακριά από συσχετισμούς και διαπλοκές, μακριά από μεθοδεύσεις και ίντριγκες.

Τελευταία Νέα

Περισσότερα σαν αυτό
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η επιμονή των εταιρειών να περιορίζουν την ικανότητα των καταναλωτών να επισκευάζουν τα προϊόντα τους | Βίντεο

Η εταιρεία John Deere, κορυφαίος κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, εφαρμόζει...

Χρονιά αποφάσεων για τις εξορύξεις στην Κρήτη το 2025

Εντός του 2025, πιθανόν κατά τους πρώτους μήνες του...

Αθωωτική η απόφαση του τουρκικού δικαστηρίου για την 56χρονη από το Ρέθυμνο

Εκδικάστηκε η υπόθεση της ρεθυμνιώτισας, Αγαθής Μαρκοπούλου, η οποία κατηγορούνταν για...